Werken in de zorg...

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Maaike

Berichtdoor Maaike » 20 aug 2007 23:07

Gaaf koekie! Succes!
Ik wil ook ooit es naar Antwerpen stage lopen...ze hebben van school geloof ik 13 stageplaatsen daar, lijkt me leuk:)

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 21 aug 2007 07:00

koekie schreef:jaaa vrijdag ga ik naar antwerpen, en maandag ga ik beginnen!!!!

ik heb gehoord dat je daar de deuren moeten open houden voor artsten, arme artsen, daar denk ik echt niet aan. ook moet je opstaan als alle stoelen bezet zijn en een arts wil gaan zitten. pff.. en volgens een klasgenootje vinden de belgische medewerkers ons (nederlandse studenten) vreselijk direct, dat zijn ze niet gewend. ik ben erg benieuwd!

ja klopt. Heb ik vaker gehoord. Dus hou je hart maar vast!!! :wink:

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 21 aug 2007 08:41

succes koekie

ik ga over een krappe 2 weken beginnen. Vlgd week mijn kamer inrichten :lol:
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 21 aug 2007 20:20

Ik weet niet of ik het hier wel mag neer zetten maar binnen de thuiszorg worden er weer veel ontslagen. etc...

http://www.zorggeenmarkt.nl/

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 21 aug 2007 20:22

vlgs mij betreft dit alleen de huishouding, niet de verzorging en verpleging
Dat is hier ook goed te merken. Ik kom eigelijk om in het werk :wink:
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 21 aug 2007 20:58

mw schreef:vlgs mij betreft dit alleen de huishouding, niet de verzorging en verpleging
Dat is hier ook goed te merken. Ik kom eigelijk om in het werk :wink:

ja, klopt. Maar bij sommige mensen die echt niet zonder kunnen is het vreselijk. Mensen worden een nummertje als je kijkt hoe de indicaties nu geregeld worden. k had pas een client die stond bijna te huilen toen hij de papieren binnen kreeg. Het is gewoon niet meer leuk al die romslomp.

kipje18
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor kipje18 » 28 aug 2007 15:54

Hoe is het momenteel bij jullie op het werk?

Bij mij is het nu momenteel rustig. Morgen hebben we maar 4 geplande ok's. Dus dat is erg weinig. Ik denk dat dit weer de bekende stilte voor de storm is.
Afbeelding
Buellrider en kipje18 verloofd op 15-09-2006

koekie
Mineur
Mineur

Berichtdoor koekie » 31 aug 2007 11:29

zo, eerste week in antwerpen zit erop. het is er heeeeeel anders, die taal alleen al :roll: je snapt er echt niks van. tegen iedereen u zeggen, heel irritant.
De zorg is een verhaal apart. Hier zeggen ze echt niet tegen een patient wat ze gaan doen. En als je daar gaat wassen loop je tussen de patient en wastafel heen en weer. maar ach het went, en ik ga et gewoon op mijn eigen manier doen.
het zotste zijn de dokters :shock: voor hen besta je niet. Ik mocht meekijken met een lumbaalpunctie. Het was super interesant daar niet van :wink: , maar mijn begeleider verluisterde scherp toen we al in de kamer waren: 'je mag niks zeggen en je moet gewoon op dezelfde plek blijven staan!' duidelijk dacht ik zo, er werd ook niet heel erg voorgelicht en verteld aan de patient wat de dokter ging doen. neuj die werd gewoon wakker gemaakt met de mededeling dat er een lumbaalpunctie gedaan werd. brrr... qua voorlichting is het hier bar slecht vind ik, maar goed dat ga ik niet zeggen, ze vinden me nu al acosiaal direct geloof ik.. :)

maar tis echt super interesant!! die cultuur, die mensen, de zorg, de organisatie tis allemaal anders (en het verkeer is raar), zeker wel leerzaam.
als je een kuil graaft met je tanden, krijg je geen vieze handen.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 31 aug 2007 14:46

nou koekie veel sterkte de komende weken!!

Ik mocht vanmiddag eerder weg vanwege overuren.. jippie!! Had ik wel 'mooi' de kans om bij een bewoner te kijken die een paar dagen geleden in het ziekenhuis was overleden. Hij is opgebaard in zijn kamer (ander slot op de deur) en we mochten even kijken. Zo had ik toch nog even de kans om afscheid te nemen....

Grappige man was het!

"Moet ik douchen?? Daar word ik nat van!!!!" :lol:
"Och staat mijn gulp open?? Snel dicht doen anders rent ie naar de buurvrouw." :lol:

Die humor gaan we nog missen :wink: :?

Er was ook nog wat leuks te beleven vanochtend: Er is bij ons in huis een vrouw gedouched na een jaar niet meer onder de douche te zijn geweest!!!! Aangezien ze rookt was ze behoorlijk vies zeg maar. En het stonk ook verschrikkelijk... blegghh ging bijna altijd over mijn nek als ik er binnenkwam.. Maar goed, ze kan er weer een jaar tegenaan :lol:
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

meissie88

Berichtdoor meissie88 » 31 aug 2007 17:56

koekie schreef:zo, eerste week in antwerpen zit erop. het is er heeeeeel anders, die taal alleen al :roll: je snapt er echt niks van. tegen iedereen u zeggen, heel irritant.
De zorg is een verhaal apart. Hier zeggen ze echt niet tegen een patient wat ze gaan doen. En als je daar gaat wassen loop je tussen de patient en wastafel heen en weer. maar ach het went, en ik ga et gewoon op mijn eigen manier doen.
het zotste zijn de dokters :shock: voor hen besta je niet. Ik mocht meekijken met een lumbaalpunctie. Het was super interesant daar niet van :wink: , maar mijn begeleider verluisterde scherp toen we al in de kamer waren: 'je mag niks zeggen en je moet gewoon op dezelfde plek blijven staan!' duidelijk dacht ik zo, er werd ook niet heel erg voorgelicht en verteld aan de patient wat de dokter ging doen. neuj die werd gewoon wakker gemaakt met de mededeling dat er een lumbaalpunctie gedaan werd. brrr... qua voorlichting is het hier bar slecht vind ik, maar goed dat ga ik niet zeggen, ze vinden me nu al acosiaal direct geloof ik.. :)

maar tis echt super interesant!! die cultuur, die mensen, de zorg, de organisatie tis allemaal anders (en het verkeer is raar), zeker wel leerzaam.

Dat word dus nog errrrg moeilijk voor je...om geen commentaar te leveren 8) Net als bij Meesters in de les zeker :mrgreen:

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 31 aug 2007 18:01

bij mij op werk is behoorlijk druk. Wij hebben nu 4 leken op de afdeling dus gewoon 4 vrouwen uit het ziekenhuis die bij ons op komen knappen.
dus je loopt de benen uit je lijf.
En we hebben een zuster die heel de dag door gilt roept en belt! om gek van te worden!
vanmorgen was ik ze aan het wassen en dan blijft ze maar roepen haal me uit bed schiet op enz enz.
maar ja de dagen schieten heel erg op heerlijk gewoon.
Nu ben ik in de thuiszorg aant werk is het ook erg rustig zijn heel veel mensen overleden laatste jaar en er komt eigenlijk niemand voor terug.
maar wel heel gezellig om die leuke oudjes weer te zien :D

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 31 aug 2007 22:35

Mijn werk is ook nog altijd geweldig.
Al merk ik wel dat ik sneller geirriteerd raak naar de jongeren omdat ik gewoon heel veel moest werken en erg weinig vrij was. Steeds 1 dagje, maar dat is amper genoeg om echt bij te komen.
Jongeren merken dat ook wel, en dat vind ik wel jammer. Ze moeten wel leren leven met mensen, dus ook groepsleiding, die niet altijd vrolijk is, maar mijn motivatie lijdt er wel onder merk ik.

Maar leuk blijft het zeker. Mijn 5e vrijdagavond ofzo vanavond, en die zijn een beetje saai. Vaak zijn er maar 3 jongeren dan, en dat is net te weinig, om echt veel te kunnen doen.
Maar ach, door de weekse avonden maken het weer helemaal goed. Al zijn het er nu maar 8 ipv 10, dat scheelt wel.

Over 3 weekjes heb ik een weekje vrij :)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

HansenMirjam
Mineur
Mineur

Berichtdoor HansenMirjam » 01 sep 2007 00:58

hehe, ik heb nu een nachtje maar 5 patienten...en darvan gaan er morgen 4 naar huis...
Nu maar hopen dat de SEH volstroomd met interne patienten (niet voor die mensen, maar voor mij dan he)
Anders kan ik morgennacht m`n kussen en pyjama wel meenemen... :D
A smile costs nothing, but gives much

kipje18
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor kipje18 » 02 sep 2007 18:01

De storm waar ik het over had. Die is aangebroken. De ene patiënt heb je nog niet opgenomen, en de ander ontslagen of de volgende komt alweer. Maar echt veel capaciteit hebben we niet omdat er morgen alweer een vol ok programma is. En er zijn veel zieken dus. Maar de dagen zijn omgevlogen. Nu nog 2 nachtdiensten. En dan ben ik heerlijk 5 dagen vrij! :)
Afbeelding

Buellrider en kipje18 verloofd op 15-09-2006

Kraai
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Kraai » 07 sep 2007 16:17

Nou ik heb het ook nog steeds erg naar me zin op me werk Alleen is het mega druk. We hebben veel te weing personeel en er moet maar bezuinigd worden om gek van te worden maar ja wij moeten het maar op knappen op de werk vloer.

Nog ff wat. Er is bij ons vandaag een bewoner overleden. Met dit overlijden had ik best veel moeite. Ze is 2 weken terug gevallen en had haar heup verbrijzeld. Dus toen ze uit het ziekenhuis weer terug kwam moest ze 6 weken plat blijven liggen en mocht dan daarna weer gaan revalideren. Nu at zei niet echt heel goed maar zelf ging dit nog het beste. Maar dat kon nu niet wij moesten het doen maar dit ging niet echt goed. Een broer van haar die heeft toen in overleg met arts gezegd dat er geen levens verlengende middelen gebruikt mocht worden zoals een sonde en een hypo. Dus om het maar ff zo te zeggen werd ze gewoon uitgehongerd. Dit heeft 2 weken geduurt nou heb ik daar erg veel moeite mee dat ze zo is komen te overlijden. Ze had er normaal gesproken boven op kunne komen.
Soms kun je nog maar één ding doen en dat is BIDDEN

Terug naar “Archief”