aardmannetje schreef:@Zareb - is het niet dat veel mensen zich verzetten tegen hoe het vorm gegeven wordt? In die zin ben je dus net als ieder ander aansprakelijk te stellen.
Natuurlijk, maar dat is in wezen pas de tweede stap.
Als ik het heb over de basis dan spreek ik over het geloven dat je als homo ook een door God gewenst mens bent. Zonder daar allerlei termen als tegennatuurlijk, handicap of wat dan ook tegenaan te gooien. Zonder dat er (al dan niet opgelegd) gezocht moet worden naar verandering etc.
Een discussie met mensen die schromen te doen wat jij doet met je homoseksuele identiteit laat slechts zien wat jij ervan vindt en zegt niets over die basis!
Oké, maar dan gaat het ook over het inhoud geven aan je identiteit, voor mij althans, gebaseerd op de basis die ik hierboven beschreef. En dan ben je inderdaad, net zoals iedereen aansprakelijk voor je eigen daden. Natuurlijk, ik kan alleen maar laten zien hoe ik het zelf mag beleven. En ik zal de laatste zijn om te zeggen dat de manier waarop ik met mijn homoseksuele identiteit omga de enigste juiste is. Maar wel dat het een manier is die ik in afhankelijkheid van de genoemde basis mag beleven.
Ik hoop dat je dit niet als een aanval ervaart, tenslotte zit geluk niet in een koekje
Zo heb ik het niet ervaren. En over geluk? Dat is op dit moment voor mij een behoorlijk relatief iets, maar dit terzijde.