Wat ze missen is de hetero-seksuele aanleg.
Ik weet niet precies waar het in zit. Is het iets wat aangeboren is? Is het een storing in de ontwikkeling? Ik heb begrepen dat daar geen eenstemmigheid over is.
Dat een jochie van 16 seksueel nog niet helemaal ontwikkeld is, en daardoor wel eens homoseksuele gedachten kan hebben, is iets wat algemeen voorkomt. Maar word je volwassen, dan gaat dat over. Zo heb ik dat wel eens gelezen in een psychologieboek o.i.d.
Wellicht dat bij mensen die zich homoseksueel ontwikkeld hebben, er een verstoring in de ontwikkeling opgetreden is. In die zin zou de hetero-seksuele aanleg dus de volwassen en volgroeide seksuele identiteit zijn.
Iets missen, storing in de ontwikkeling..
Welja, zou het niet kunnen zijn dat dat jóuw mening is?
Zou het kunnen zijn, dat het als een storing gedefineerd wordt, omdat het maar een minderheid van de wereldbevolking is met een homofiele geaardheid en daarom zo beschreven wordt in de psychologische boeken?
Het zijn maar wat vragen..
Een autist heeft ook enkel een andere geaardheid, om het in jouw woorden te zeggen. Hij beleeft alles om zich heen anders, en reageert anders. Nog een voorbeeld van een andere geaardheid: pedofilie.
Niet om kunnen gaan met die andere geaardheid... Je klinkt wel erg belerend en makkelijk. Stel ik zou ouderling zijn, en ik zou met iemand moeten praten die zo'n aanleg heeft, dan lijkt mij dat niet gemakkelijk. Dat zou een erg heikel punt voor mij zijn.
Belerend en makkelijk? Welnee, ik probeer alleen maar aan te geven dat er té veel mensen zijn die homofiele geaardheid zien als een grote zonde.
En waarom zou dat een heikel punt voor je zijn? Als je ooit met zo iemand in gesprek komt, probeer dat zonde-beeld even weg te denken, dat praat alvast een stuk makkelijker.
Voor alle duidelijkheid: ik heb die geaardheid dus niet. (Ik weet namelijk even niet wat je precies beoogde met dat leren omgaan.)
Nee, ik had totaal niet het idee dat je homo bent, dan had je wel anders gepraat nl.