homofilie

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 12 jan 2006 14:01

Persoonlijk zie ik gemeenschap als het een vlees worden, als mannen onder elkaar; elke vorm van penetratie (anaal of oraal), op een of andere manier zie ik dat als tegennatuurlijk (niet om de anale seks) maar om het zelfde geslacht wat seks met elkaar hebt.

Persoonlijk heb ik niet direct wat tegen het zoenen van jongens of gewone lichamelijkheid, zeg maar dat wat je nog kunt doen in gezelschap zonder relatie met jongen of meisje. Ook daarin verschillen uiteraard de meningen, elkaar tongen de meisjes-vriendinnen is normaal, schijnbaar.
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 12 jan 2006 14:17

Aragorn schreef:Je geeft zelf ook al aan dat je primair vanuit je gevoel reageert...

Die afkeer heeft te maken met hoe de liberale maatschappij het aan ons opdringt om het normaal te moeten vinden t/m homohuwelijk toe. Ik verzet mij daartegen.
Ik ben best wel een gevoelsmens, en reageer dan ook niet zo snel stoïcijns ergens op.
Mijn argumentatie met die bijbeltekst was verder niet vanuit gevoel. Daarin zie ik toch bepaalde feiten die niet te ontkennen zijn.

En het voorbeeld wat jij noemde: ik denk dat ik dan definitief voor het celibaat zou kiezen. Net zoals bijvoorbeeld kardinaal Simonis dat ook voorstaat.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 12 jan 2006 14:20

Boekenlezer schreef:
Aragorn schreef:Je geeft zelf ook al aan dat je primair vanuit je gevoel reageert...

Die afkeer heeft te maken met hoe de liberale maatschappij het aan ons opdringt om het normaal te moeten vinden t/m homohuwelijk toe. Ik verzet mij daartegen.

Als ik het me goed herinner staat jouw kots-smiley toch echt bij het volgende zinnetje, dat niets met liberale tolerantie van doen heeft:

Het wordt toch te gek voor woorden als je met de leden van het eigen geslacht niet meer gewoon om kan gaan zonder te hoeven denken aan... je weet wel, vul zelf maar in, 'k heb 'r geen behoefte aan het op te
gaan noemen!

En ik ben nog steeds benieuwd hoe jij met vrouwen omgaat.

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 12 jan 2006 14:33

Er zijn genoeg dames die ik spreek, en bij wie het gewoon sociaal is en verder niets bijzonders. Je weet alleen nooit helemaal wat zo iemand over je denkt.
Nou vind ik het nooit erg als een dame wat in mij ziet. Ook niet als ik haar niet aantrekkelijk vind. Daar kan ik wel mee omgaan. Dan ben ik verder gewoon vriendelijk naar zo'n persoon. Het gaat per slot van rekening ook over iets wat volkomen normaal is.
Het terrein van de mannen beschouw ik echter als neutraal terrein waar seksuele aantrekkingskracht niet geldt, en dat wil ik graag zo houden. In een sfeer van liberalistische tolerantie bekruipt mij het gevoel dat die neutraliteit ten einde is en dat je geacht wordt dat nog normaal te vinden ook.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

aardmannetje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor aardmannetje » 12 jan 2006 14:38

Aragorn schreef:En ik ben nog steeds benieuwd hoe jij met vrouwen omgaat.

Dit kan niet...duidelijk off-topic...het betreft ook een ander probleem en tenslotte vraagt hij niet om hulp :mrgreen:
je kunt zijn wie je bent om te worden wie je bent maar nog niet kunt zijn

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 12 jan 2006 14:50

aardmannetje schreef:

Dit kan niet...duidelijk off-topic...het betreft ook een ander probleem en tenslotte vraagt hij niet om hulp :mrgreen:

Nou, ik vroeg het me vooral af omdat het voor hem kennelijk een probleem is voor de dagelijkse omgang als de betreffende persoon in potentie verliefd zou kunnen worden.

Boekenlezer schreef:Er zijn genoeg dames die ik spreek, en bij wie het gewoon sociaal is en verder niets bijzonders. Je weet alleen nooit helemaal wat zo iemand over je denkt.
Nou vind ik het nooit erg als een dame wat in mij ziet. Ook niet als ik haar niet aantrekkelijk vind. Daar kan ik wel mee omgaan. Dan ben ik verder gewoon vriendelijk naar zo'n persoon.

Maar dat kan toch ook tov. mannen dan? En overigens, of je het geacht wordt normaal te vinden of niet, het feit dat er homofiele mannen zijn verandert daar natuurlijk helemaal niks aan dus 'neutraal terrein' is het sowieso niet. :) Maar om anders met vrouwen om te gaan omdat ze zich wellicht seksueel tot je aangetrokken zouden kunnen voelen lijkt me vrij vermoeiend en onnodig.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 12 jan 2006 14:50

Boekenlezer schreef:Er zijn genoeg dames die ik spreek, en bij wie het gewoon sociaal is en verder niets bijzonders. Je weet alleen nooit helemaal wat zo iemand over je denkt.
Nou vind ik het nooit erg als een dame wat in mij ziet. Ook niet als ik haar niet aantrekkelijk vind. Daar kan ik wel mee omgaan. Dan ben ik verder gewoon vriendelijk naar zo'n persoon. Het gaat per slot van rekening ook over iets wat volkomen normaal is.
Het terrein van de mannen beschouw ik echter als neutraal terrein waar seksuele aantrekkingskracht niet geldt, en dat wil ik graag zo houden. In een sfeer van liberalistische tolerantie bekruipt mij het gevoel dat die neutraliteit ten einde is en dat je geacht wordt dat nog normaal te vinden ook.
Maar waarom worden homofilie/seksuele mannen altijd afgetekend door heteroseksuele mannen alsof ze je willen penetreren waar je bij staat? Dat is toch ook niet zo met vrouwen hoop ik? Ik denk dat dat meer zegt over de heteroseksuele mannen en hoe die tegen vrouwen aan kijken dan dat tekenend is voor homoseksuelen..

Over het algemeen vind ik ze namelijk hele 'gevoelige' jongens, waarmee je tenminste normaal kunt praten.
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

aardmannetje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor aardmannetje » 12 jan 2006 14:52

Aragorn schreef:
aardmannetje schreef:

Nou, ik vroeg het me vooral af omdat het voor hem kennelijk een probleem is voor de dagelijkse omgang als de betreffende persoon in potentie verliefd zou kunnen worden.
Je bent te goed voor deze wereld... :)

Technico

Berichtdoor Technico » 12 jan 2006 15:06

Na een nachtje slapen kom ik tot het volgende standpunt.

- homosexualiteit dient op dezelfde manier gerespecteerd te worden als mensen die bijvoorbeeld hypergevoelig zijn. Het is een andere geaardheid die problemen met zich mee brengt.
- ik vind dat je als homosexueel wel een goede vriend mag hebben maar dat je zo'n vriendschap niet mag zien als alternatief voor een man/vrouw-relatie. (David en Jonathan zijn daarvan het mooiste voorbeeld denk ik.) Ik weet een voorbeeld van 2 broers en 2 zussen die alle vier vrijgezel bleven en hun hele leven bij elkaar gewoond hebben. Die mensen hielden ook veel van elkaar, ik denk dat je op zo'n manier wel samen mag wonen.

Aragorn schreef:Probeer het eens om te draaien. Hoe zou jij het vinden als homoseksualiteit 'normaal' gevonden werd en heteroseksualiteit niet en jij zou als hetero daarom maar met een man trouwen? Hoe kun je ooit zo iemand op een zuivere manier liefhebben zoals dat in het huwelijk bedoeld is?

Dit vind ik een mooi gedachte experiment. Op die manier ga je beseffen wat je homosexuelen aanpraat met een standpunt dat je beter toch met een vrouw kunt trouwen.
Laatst gewijzigd door Technico op 12 jan 2006 16:23, 1 keer totaal gewijzigd.

aardmannetje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor aardmannetje » 12 jan 2006 15:23

Technico schreef:als homosexueel vind ik dat je wel een goede vriend mag hebben maar dat je zo'n vriendschap niet mag zien als alternatief voor een man/vrouw-relatie. (David en Jonathan zijn daarvan het mooiste voorbeeld denk ik.) Ik weet een voorbeeld van 2 broers en 2 zussen die alle vier vrijgezel bleven en hun hele leven bij elkaar gewoond hebben. Die mensen hielden ook veel van elkaar, ik denk dat je op zo'n manier wel samen mag wonen.

Welkom! :wink:

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 12 jan 2006 15:28

Aragorn schreef:Maar dat kan toch ook tov. mannen dan?

Rationeel gezien kan er natuurlijk heel veel. Maar of ik het dan persoonlijk ook zo even kan, dat is nog wat anders.
Maar gelukkig heb ik alleen met mannen te maken gehad die normaal met mij omgingen, gewoon normaal sociaal vriendschappelijk etc.

Aragorn schreef:En overigens, of je het geacht wordt normaal te vinden of niet, het feit dat er homofiele mannen zijn verandert daar natuurlijk helemaal niks aan dus 'neutraal terrein' is het sowieso niet. :)

Ik heb het altijd opgevat als neutraal terrein, en voel mij daar goed bij. Het is toch heerlijk om eens bij je soortgenoten te kunnen bijkomen na spannende ervaringen met dames? (Ik denk dan heel gewoon aan de spanning die er kan zijn als je voor een bepaalde dame gevoelig bent.) Gewoon even lekker niks geen ingewikkeld gedoe.
Voor mij is en blijft het neutraal terrein. Ik heb het ook nooit anders meegemaakt gelukkig.

Aragorn schreef:Maar om anders met vrouwen om te gaan omdat ze zich wellicht seksueel tot je aangetrokken zouden kunnen voelen lijkt me vrij vermoeiend en onnodig.

Dat doe ik ook minder dan ik in het verleden wel eens deed. Maar ik ben daarin nogal gevoelig. Ik vind het niet leuk om dames te kwetsen, en houd daardoor automatisch rekening met ze. Als ik merk dat ik bij een dame nogal wat oproep, en ik zie emoties, dan voel ik daar zelf ook wat bij (empathie o.i.d.). Daarin ben ik misschien wat anders dan veel mannen, die misschien wat makkelijk gewoon hun eigen gang doorgaan.

Raido schreef:Over het algemeen vind ik ze namelijk hele 'gevoelige' jongens, waarmee je tenminste normaal kunt praten.

Dat herken ik wel. Ik herinner mij wel een paar, en ja, dat zijn vaak de beroerdsten niet in de omgang. Ook geen rare dingen met ze beleefd gelukkig. Ze gaan echt niet aan je zitten. Gelukkig maar.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 12 jan 2006 15:33

Boekenlezer schreef:
Aragorn schreef:Maar dat kan toch ook tov. mannen dan?

Rationeel gezien kan er natuurlijk heel veel. Maar of ik het dan persoonlijk ook zo even kan, dat is nog wat anders.
Maar gelukkig heb ik alleen met mannen te maken gehad die normaal met mij omgingen, gewoon normaal sociaal vriendschappelijk etc.

En wie weet hoeveel homo's daar al bij zaten. :)

Aragorn schreef:En overigens, of je het geacht wordt normaal te vinden of niet, het feit dat er homofiele mannen zijn verandert daar natuurlijk helemaal niks aan dus 'neutraal terrein' is het sowieso niet. :)

Ik heb het altijd opgevat als neutraal terrein, en voel mij daar goed bij. Het is toch heerlijk om eens bij je soortgenoten te kunnen bij komen na spannende ervaringen met dames? (Ik denk dan heel gewoon aan de spanning die er kan zijn als je voor een bepaalde dame gevoelig bent.) Gewoon even lekker niks geen ingewikkeld gedoe.
Voor mij is en blijft het neutraal terrein. Ik heb het ook nooit anders meegemaakt gelukkig.

Tja, dat is dan persoonlijk. Ik vind dames over het algemeen ook niet zo ingewikkeld, in die zin dat ik me over het algemeen niet laat leiden door een bepaalde seksuele spanning die er kan zijn, iig niet bij zakelijke contacten en ook bij gewoon vriendschappelijke niet. Dat lijkt me meer iets puberaals eigenlijk.

Dat herken ik wel. Ik herinner mij wel een paar, en ja, dat zijn vaak de beroerdsten niet in de omgang. Ook geen rare dingen met ze beleefd gelukkig. Ze gaan echt niet aan je zitten. Gelukkig maar.

Dus wat is dan het probleem? :)
Laatst gewijzigd door Aragorn op 12 jan 2006 18:47, 1 keer totaal gewijzigd.

Technico

Berichtdoor Technico » 12 jan 2006 16:22

aardmannetje schreef:
Technico schreef:als homosexueel vind ik dat je wel een goede vriend mag hebben maar dat je zo'n vriendschap niet mag zien als alternatief voor een man/vrouw-relatie. (David en Jonathan zijn daarvan het mooiste voorbeeld denk ik.) Ik weet een voorbeeld van 2 broers en 2 zussen die alle vier vrijgezel bleven en hun hele leven bij elkaar gewoond hebben. Die mensen hielden ook veel van elkaar, ik denk dat je op zo'n manier wel samen mag wonen.

hmm, als het zo opgevat wordt verander ik de zinsconstrucie even :)

aardmannetje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor aardmannetje » 12 jan 2006 16:56

Technico schreef:
aardmannetje schreef:

hmm, als het zo opgevat wordt verander ik de zinsconstrucie even :)

verander de zinsconstructie even want het staat er nu eenmaal, ik kan het ook niet helpen, vergeef me... 8)

Javaca
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Javaca » 12 jan 2006 21:31

Technico schreef:- homosexualiteit dient op dezelfde manier gerespecteerd te worden als mensen die bijvoorbeeld hypergevoelig zijn. Het is een andere geaardheid die problemen met zich mee brengt.

Hoe bedoel je dat?

Poor man wanna be rich,
rich man wanna be king
And a king ain't satisfied
till he rules everything

Terug naar “Archief”