Zwanger deel 9

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

lammetje
Kolonel
Kolonel

Re: Zwanger deel 9

Berichtdoor lammetje » 04 jan 2011 20:08

mooie buik hoor!!! En voor 21 weken is het toch niet extreem dik? Tenminste, ligt er een beetje aan, bij de een zie je het goed, bij de ander met 40 weken nog niks :wink:

Mensen die aan mijn buik voelen (bekende en onbekende), heb er zo'n hekel aan!! Doe dat bij mij maar niet hoor... net zoals aan je kinderen zitten. Tis geen openbaar bezit ofzo (vreemden in de winkel).Vind het trouwens ook niet prettig dat familie ook altijd maar handjes en kusjes willen, vind dat helemaal niet nodig als ze dat zelf niet willen...

Eva Lynn was ook zo'n baby die geen flesje wilde, ook geen speen. Pas me 10 of 11 weken lukte het een flesje te drinken, terwijl wel het vanaf 3 weken al iedere keer probeerde...

Hier weinig maatje 50 rompertjes, hebben ze bijna niet gedragen, ze zaten eigenlijk al in de kraamweek in maatje 56, koop dit keer ook het eerste pakje in maatje 56, als het echt klein is heb ik nog wel wat kleinere dingen liggen.

Ik vond slabbetjes trouwens heel vervelend, geef mij maar spuugdoeken. Ik gebruikte daar overigens regelmatig hydrofiele luiers voor :mrgreen:

Ik had 3 badcapes bij Sarah, 1 in gebruik, 1 in de was en 1 in de kast. Vond het op zich goed werken. 2 Aankleedhoezen, de badcape of handdoek lag er eigenlijk altijd overheen. Scheelt wel dat wij nooit echte spuugkinderen hebben gehad en ook geen spuitluiers tijdens het verschonen. Wil wat nieuwe kopen, lekker nieuw en fris :) Washandjes koop ik niet meer, die gebruikte ik nooit.

Ga morgen de kraamzorg regelen, denk dat het SHG wordt dit keer, hebben we bij ieder kind een ander gehad :roll:
Ben 'bang' dat het weer een hele drukke periode wordt en ze dan gaan snijden in de zorguren. Niet dat ik zo graag heel veel zorg wil, maar het is best belangrijk dat Sarah de kraamzorg goed leert kennen en er ook maar 1 per week komt. En dat garanderen ze bij SHG volgens mij.

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 04 jan 2011 20:11

Mama_van_Roos schreef:Hoi allemaal,

Leuk om te lezen dat jullie ook allemaal in blijde verwachting zijn. Gefeliciteerd! Ik heb me net aangemeld op het forum en ben zelf nu 30 weken zwanger van de 2e, dus ik hoop gezellig mee te kunnen kletsen. Onze 1e is (nog maar) 9,5 maanden, dus vrij kort op elkaar. We zijn er dolblij mee, alleen valt deze zwangerschap wel wat zwaarder dan de 1e :D.

Gefeliciteerd!! en Welkom.
Logisch dat het je zwaarder valt, je hebt er nu een kleintje bij. Ik had dat bij de vorige ook, zat 1,5 jaar tussen dus nog iets meer, maar je moet ze echt nog volledig helpen met alles en tillen etc. Voordeel is wel dat je zelf ook even kan slapen als de oudste slaapt. Dat heb ik nu helaas niet meer :wink:

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 04 jan 2011 20:13

Dank jullie wel! Ben er ook echt wel trots op! :)

@vpk dat is inderdaad dat jurkje ;-)
@lammetje ik vind het ook nog wel meevallen, maar als ik m'n collega's moet geloven is het best extreem. (maar die zijn gewoon niks gewend :mrgreen: )

Ik weet niet zo goed hoe ik moet laten merken dat ik het niet prettig vind dat men aan m'n buik zit.... Dus als iemand nog tips heeft.... ;-)

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 04 jan 2011 20:17

aan je buik zitten?????? wie doet dat?

Ik heb nog nooit ongevraagd aan iemands zwangere buik gezeten, kan me alleen heugen dat m'n vriendin 1 keer me vroeg of ik het wilde voelen (schoppen zeg maar). Maar je gaat toch niet zomaar aan een buik zitten?

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 04 jan 2011 20:19

Mooie buik, Jannoek! :)
Zal morgen ook weer eens een foto maken.

Ik heb nog maar één keer gehad, dat iemand aan mn buik zat. Vond dat ook erg raar. :/
Maar goed, zou ook niet weten wat ik daar op zou moeten zeggen.

Na een tip van dit forum, heb ik rokjes besteld bij positie-outlet. Goede service hoor!
Vind broeken lekkerder zitten, maar rokjes staan gewoon veel leuker.

Bumba
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Bumba » 04 jan 2011 20:19

Evelien schreef:aan je buik zitten?????? wie doet dat?

Ik heb nog nooit ongevraagd aan iemands zwangere buik gezeten, kan me alleen heugen dat m'n vriendin 1 keer me vroeg of ik het wilde voelen (schoppen zeg maar). Maar je gaat toch niet zomaar aan een buik zitten?

Nou je moet ze de kost geven, gewoon in een supermarkt! Een wildvreemde vrouw! Ik was te verbaasd om er iets van te zeggen...

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 04 jan 2011 20:20

Ik heb dat ook nog nooit gedaan hoor! Ik vraag het altijd netjes en dan alleen aan mensen die ik echt goed ken! Zelfs toen ik verloskunde studeerde en stage liep vroeg ik altijd netjes of ik ook even mocht voelen ;)
Maar in wat voor situaties gebeurt dat dan? Ik neem aan dat je niet bij de slager in de rij staat en je opeens een hand op je buik voelt? Misschien kun je zeggen: dat vind ik niet zo fijn eigenlijk.

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 04 jan 2011 20:24

Alleen vandaag is het al meerdere keren gebeurd... In dat geval waren het collega's..

Van vrienden & familie kan ik het wel hebben als die 't graag willen, maar verder moet gewoon iedereen er af blijven ;-)

Ik snap ook niet hoe mensen er bij komen. Normaal doe je dat toch ook niet? Ik heb dat ook nog nooit gedaan, zou ook echt niet in me op komen...

Bumba
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Bumba » 04 jan 2011 20:25

LauraC schreef:Ik heb dat ook nog nooit gedaan hoor! Ik vraag het altijd netjes en dan alleen aan mensen die ik echt goed ken! Zelfs toen ik verloskunde studeerde en stage liep vroeg ik altijd netjes of ik ook even mocht voelen ;)
Maar in wat voor situaties gebeurt dat dan? Ik neem aan dat je niet bij de slager in de rij staat en je opeens een hand op je buik voelt? Misschien kun je zeggen: dat vind ik niet zo fijn eigenlijk.

Bij mijn dochter was ik in de zomer zwanger en toen stond ik in de rij voor de kassa en de vrouw voor mij keek naar mijn buik stak haar hand uit en vroeg: Gaat alles goed?

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 04 jan 2011 20:27

:roll: Mensen....
Ze zouden een buikband moeten ontwerpen met een tekst die duidelijk maakt dat je van zulke akties niet gediend bent ;)

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 04 jan 2011 20:28

LauraC schreef::roll: Mensen....
Ze zouden een buikband moeten ontwerpen met een tekst die duidelijk maakt dat je van zulke akties niet gediend bent ;)

die zijn er volgens mij ook..

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 04 jan 2011 20:29

k had het ook een keer... die vrouw werd haast emotioneel toen zemijn buikje zag en vroeg hoe het ging... ze legde dr handen om mij buik en gaf duidelijk aan.. koester dit wondertje! vond ik ook wel weer speciaal!

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 04 jan 2011 20:38

van familie kan ik het ook niet hebben hoor :oops: Sorry ik vind het echt heel vervelend, als mensen het vragen, oke, maar nu is er nog bijna niks te zien en toch heeft iemand het alweer gedaan :roll:
Heb het in de supermarkt wel eens gehad, op straat bij winkels, mensen komen naar je toe en vragen: hoe gaat het met je, en leggen dan tijdens de vraag gewoon een hand op je buik. Vind het echt raar 8-[ probeer er ook wat van te zeggen maar vind het best lastig.
Vandaag wel iemand aangesproken op het aanraken van Sarah die meteen begon te huilen. En fel ook, was echt boos, hoezo hormonen :mrgreen:
(We waren in een drukke winkel, mensen stonden dicht op elkaar en ik moest er tussen om iets te pakken en trok mn karretje mee, mensen maakte ruimte. Hadden het tegen Sarah en die begon bijna te huilen dus ik zeg: praat maar niet tegen haar, ze vind dat niet zo prettig. en aait iemand haar over dr bol en zegt: ahh wij passen wel op je hoor.... nou ik was woest :oops: )
maar als het dan over jezelf gaat ben ik toch minder snel boos, vind het lastig om te zeggen: blijf van mn lijf ofzo. :wink:

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 04 jan 2011 20:49

haha... ja, vind het ook lastig om te zeggen...

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor elvira (gast) » 04 jan 2011 21:27

gelukkig ben ik in de winter zwanger en heb ik vaak een grote hond bij me... hier heeft nog niemand ongevraagd aan mijn buik gezeten! :mrgreen:
Wat ook wel goed werkt, is zelf in sociale situaties alvast een hand op de buik te leggen, volgens mij gaan mensen dan ook niet zo snel los... Ik heb als ik buiten ben of mensen in een winkel tegenkom vrij snel een hand op mijn buik liggen, volgens mij maak ik daarmee ook onbewust duidelijk dat ik mijn buik tegen de "grote boze buitenwereld" wil beschermen. :mrgreen:
Verder zou ik ook duidelijk zeggen dat ik er niet van gediend ben (bij vreemden dan, bij familie/vrienden zou ik dat lastiger vinden).

Wat me overigens ook opvalt, is hoe nieuwsgierig mensen zijn! Echt, tot op het onbehoorlijke toe!
Ik zat laatst in de trein, komt een man tegenover me zitten, maakt na een tijdje een opmerking over mijn zwangere toestand, begint te vragen hoe ver (nou ja, okee, dat gaat nog), vraagt of we weten wat het geslacht is (??? vond ik al een beetje raar, ik bedoel: ik heb die man net 20 sec. tegenover me zitten) EN.... vraagt ook meteen even of we al een naam hebben (ik geef als antwoord alleen ja en blijf dan vriendelijk lachend zwijgen, in de hoop dat dit wel een duidelijke hint is) en welke dat dan is (???? Nou ja zeg! Dat vraag je toch niet! Ik heb toen gezegd dat dit iets is voor mijn man, mij en wat intimi en dat ik dat niet even 1, 2, 3 openbaar ga maken)
De man lijkt van zijn stuk gebracht, lijkt nog een paar dingen te willen vragen, maar doet dit uiteindelijk niet en staat tenslotte op, omdat hij in de verkeerde coupe zit... tja. Situatie opgelost 8)

Maar dat onbekenden ook meteen naar de naam vragen, dat is me al veel vaker overkomen... raar of niet? Misschien typisch Duits? (ze zitten tenminste niet aan mijn buik, hoewel ik dat van Duitse vriendinnen ook al vaker heb gehoord)

Terug naar “Archief”