Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

-Judith-
Luitenant
Luitenant

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (2)

Berichtdoor -Judith- » 19 aug 2010 19:01

Night schreef:Ik dacht dat het ging om notariskosten bij andere zaken dan een verkoop.
Notariskosten bestaan over het algemeen uit de kosten voor de hypotheek- en leveringsakte. En dat kan samen richting de € 1.000 gaan inderdaad.
Meestal huis-prijs-gerelateerd, oftewel duurder huis? Hogere kosten.
Even goed kijken wat je nog kan meenemen in je inkomstenbelasting.

Judith, wat jij bedoelt zijn denk ik niet de notariskosten, maar de afrekening bij de notaris. In die afrekening staan wel ergens kosten die de notaris je berekent, maar het bedrag te betalen of te ontvangen is het saldo van - even op zn jip en janneke's - te veel of te weinig aan hypotheek wat je hebt genomen.
Nog nooit een notaris gezien die je geld gaat toegeven. Anders vrees ik dat hij het erg druk gaat krijgen :)

Ik zal het vast niet helemaal goed uitgelegd hebben ;-) Maar ik heb er dan ook totaaaal geen verstand van!!!

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 19 aug 2010 23:00

Wij hebben onze meubels voor de woonkamer toch maar bij de wat duurdere winkels gekocht. We wilden het naar ons gevoel gelijk goed doen en daar hadden we ook voor gespaard, dus tja...
Wel hebben we de bank bij de Ikea vandaan, maar daar ben ik ook al ruim 4 jaar verliefd op, dus die moest en zou ik gewoon in mijn huis hebben en nu komt hij er dan dus ook gewoon :) Hij zit zo lekker en toevallig is ie er nu ook nog eens in de kleur die we graag wilden! :D
Mijn zwager en schoonzus hebben een kast bij LB gekocht, weet er niet precies het zijne van, maar volgens mij staat ie nu nog scheef en is er kleurverschil in de kastdeurtjes.
Afbeelding

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 20 aug 2010 11:35

Wij kopen ook geen dure spullen, zoals onze banken komen van Seats en Sofas vandaan, die hadden eindelijk de goede kleur die ik wilde. Anders zou ik niet zo snel daar een bank kopen, maar ik wil perse stof, geen leer ofzo, en dat wordt toch snel vies met een kind, dus dan wil ik absoluut geen dure. Verder kopen we eigenlijk niet zoveel meubels :-k Onze kast die nu keukenkast is geworden is denk ik heel duur geweest, 80 jaar geleden, maar wij hebben hem naar ons zin geschilderd en voor een spotprijsje via MP gekocht :) Dat doe ik dan zelf veel liever. En de salontafel is gewoon een rietenkist, daar betaal je in verhouding voor een kist ook wel wat voor maar veel minder dan sommige salontafels in dure meubelzaken. En verder hebben we naast de Ikea kast voor Jurians speelgoed geen meubels. We hoeven geen buffetkast, dressoir o.i.d. We missen het eigenlijk helemaal niet (lang leve de bijkeuken :D )
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 20 aug 2010 13:41

Onze huidige bankstel komt ook bij S&S vandaan. De stof is oersterk, de katten hangen er regelmatig in, maar je ziet niks.
Maar ik zou het niet meer doen, het zitcomfort is niet echt optimaal.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 20 aug 2010 18:55

schelpje3 schreef:Onze huidige bankstel komt ook bij S&S vandaan. De stof is oersterk, de katten hangen er regelmatig in, maar je ziet niks.

Maar uhm, je hebt de bank toch zeker eerst wel getest in de winkel? Dan weet je toch of hij lekker zit, of niet?

Toen wij onze bank kochten, hebben we deze uitgebreid getest. Schoenen uit, erop gaan liggen, ondersteboven op gaan hangen... ok, het winkelpersoneel keek wat vreemd, maar lekker boeiend :mrgreen:
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 20 aug 2010 19:20

dat zou ik dan weer niet doen maar ik zou m idd wel testen, hebben wij met onze nieuwe bank ook gedaan :D
we hebben bijna alles verkocht via mp en onze bank is in bestelling en de salontafel ook :)
misschien bedoelt schelpje dat na enige jaren het zitcomfort is versleten?
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 20 aug 2010 20:22

Waarom zou je niet op een bank gaan liggen in de winkel? Alsof je dat thuis nooit doet... en wat het personeel denkt: wat maakt het uit? Door schaamte een miskoop doen? Als je grapt, dat je er wel op moet kunnen liggen, dan zullen ze dat alleen maar beamen.

Hier ligt de vloerbedekking in 2 kamers op zolder. De kamers zijn aan elkaar verbonden door 2 doorgangen. Het is schandalig mooi. Het was... NIETS, nu is het ALLES waar ik ooit van kon dromen. En dan is mijn kledingkamer- op diezelfde zolder - nog niet eens klaar. Mijn man heeft zich rot gewerkt. Afgelopen week is het 4 keer 2 uur geworden midden in de nacht. Ik heb alles geverfd, maar mijn man heeft het echt brute werk gedaan. verwarming, isolatie, muren afwerken, bouwen, etc. etc. Wat ben ik trots op hem. Hij bouwt letterlijk een verdieping voor mij. En het is helemaal sjiek zacht roze. Zo'n kleur roze die in een herenhuis niet zou misstaan. Met zachte cremekleurige vloerbedekking. Waar niemand zomaar op mag lopen, tenzij hij/zij door mij goedgekeurde slippers draagt of schone sokken. Mijn prachtige eigen ruimte, verdieping, mijn plek.

Morgen beginnen met inrichten, ook al moet er nog veel afgewerkt worden. Maar de vakantie is voorbij en ik moet een mooie werkplek hebben. Manlief gaat komende weken op zijn gemak alle randen enzo mooi maken. Komt wel goed. Een mooi groot bureau, mijn boekenkasten, een mooie oude stoel, de oude tv, een lekkere stoel, een bankje, zachte plofkussens. Alles om er de ultieme plek in huis van te maken. Het is/wordt de mooiste plek in huis, waar ik heel wat uren in door zal brengen. Ik ben gewoon... ik kan het niet geloven. Mijn man heeft mij het mooiste cadeau ooit gegeven. Een droomkamer. Wauw :mrgreen:

Ik moet nu natuurlijk wel een paar foto's maken en een keertje hier showen :D

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 20 aug 2010 20:26

Manlief showde net trouwens de zolder aan de buurman (die van mij sokken heeft gekregen, want ik vond ze te zwart :mrgreen: ) en zijn mond viel open. Hij vroeg wat we er allemaal mee gingen doen en ik danste rond in de ruimte en riep heel hard: "het is allemaal voor mij!" De buurman keek ongelovig en mijn man zei stellig: "Dit heb ik nou voor mijn vrouw gebouwd", pakte me beet uit mijn rondedans en gaf me een dikke zoen :8>

toppie
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor toppie » 20 aug 2010 21:17

Wat fijn voor je Galateia!
Ik ben zeer benieuwd hoe het er uit ziet, ben zelf ook erg weg van rose met creme.
Dus ..., ongetwijfeld zal het heeeeeeel mooi zijn!:wink:

Vanmiddag een leuk ladekastje meegenomen bij de Liddl.
Zoonlief zeurt al maanden om een nachtkastje, heeft een halfhoogslaper, beuken/blauw.
Jarengeleden hebben wij dit slaapkamerstel voor hem gekocht, alles is beukenblauw in zijn kamer.
Toendertijd hadden we geen ruimte meer voor een nachtkastje, nu wel.
Laat ik nu tegen een beukenladekastje aan lopen, met wieltjes.
Past perfect bij zijn kamer en is makkelijk weg te halen als ik zijn bed moet verschonen.
M'n dag kon niet meer stuk!

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 20 aug 2010 21:21

[quote="Galateia"]Waarom zou je niet op een bank gaan liggen in de winkel? Alsof je dat thuis nooit doet... en wat het personeel denkt: wat maakt het uit? Door schaamte een miskoop doen? Als je grapt, dat je er wel op moet kunnen liggen, dan zullen ze dat alleen maar beamen.

Hebben wij ook gedaan. Mijn man is lang en ik ben kort, dus een bank die voor beide goed zit qua zitlengte is lastig. De verkoopster vroeg wat voor werk mijn man deed. 'akkerbouwer'
'Oké, dus als jij na een lange dag thuis komt ga je niet netjes op de bank zitten maar zo' En hij demonstreert hoe hij het verwachtte. Onderuitgezakt en benen op tafel. :lol:
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 21 aug 2010 14:12

mijn man is ook lang en ik ben ook kort :wink: dus we moesten idd ook een bank hebben die voor beiden geschikt is. Het loungegedeelte is dus voor m'n man 's avonds en overdag voor mij :D :mrgreen:
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Anne 80

Berichtdoor Anne 80 » 23 aug 2010 10:25

Wij hebben toen we trouwden een prachtige (dure) bank gekocht.
We hebben 'm nu 5 jaar, maar 'k vind 'm nog steeds geweldig.
We zijn er stad en land voor af gelopen.
Bij ons is het ook zo dat mijn man lang en ik klein ben, en dat is idd best lastig.
Ik heb eerlijk gezegd nog nooit op een IKEA of LB-bank gezeten die ik lekker stevig vond zitten. (of juist té)
Ook vind ik niet één bank van LB mooi.
Ben ook opgevoed met: goedkoop is duurkoop... 8)

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 23 aug 2010 11:14

Goedkoop = duurkoop gaat best regelmatig op ja. Voor kampeerspullen bijvoorbeeld :)
Maar voor meubels vind ik het wel anders. Ligt eraan hoe lang je ergens mee wilt doen?
Ik vind het heerlijk om af en toe weer eens wat te veranderen in huis. Daarom vind ik het fijn dat we niet van die superdure meubels hebben gekocht. Als we over een jaar of 10 eens verhuizen kan het mee als het nog goed is, en als het leuk staat. Gaan we liever voor iets anders, dan is het niet zonde om er afstand van te doen!
Moet er niet aan denken om een bank van €3000 te hebben ofzo. Zou er amper met m'n koffie op durven te kruipen in een hoekje. En natuurlijk zijn we nu ook wel zuinig op onze spullen hoor, maar als er eens wat mis gaat, of slijt over een paar jaar, dan zien we wel weer verder :)

Wij verschillen ook nogal in lengte, dus bank moest aan nogal wat dingen voldoen. Naast alle dingen die we gewoon niet mooi vonden / praktisch vonden, moest 'ie lekker zitten voor allebei. Dat betekent dat hij niet te diep mocht zijn, want dan kan ik niet goed met m'n voeten bij de grond. Maar niet-diepe banken hebben heel vaak een lage leuning hebben we ontdekt. En dan zit manlief weer niet met z'n schouders tegen de leuning. Dat is ook niet fijn! Uiteindelijk vrij snel geslaagd, bij Piet Klerkx, en we zijn er hartstikke blij mee. Haha, echt zo'n wegkruip bank en we kunnen er allebei tegelijk languit op relaxen :D
pobody's nerfect

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 23 aug 2010 13:58

Galateia schreef:
schelpje3 schreef:Onze huidige bankstel komt ook bij S&S vandaan. De stof is oersterk, de katten hangen er regelmatig in, maar je ziet niks.

Maar uhm, je hebt de bank toch zeker eerst wel getest in de winkel? Dan weet je toch of hij lekker zit, of niet?

mijn schoonouders hadden ook echt de bank getest die ze bij S&S kochten maar de bank die ze uiteindelijk maanden later binnen kregen zat heel anders. (zegt ze) Ze heeft er nog wel over gebeld maar er is niets aan gedaan. Mijn zwager kocht daar ook een bank en stond erop dat hij het showroom model meteen meekreeg want die zat goed. Ze keken hem wel raar aan maar uiteindelijk kreeg hij het wel voor elkaar. Hij wilde niet hetzelfde mee maken als zijn ouders.
ja, dat is mijn mening dan he.....

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 23 aug 2010 14:59

Nou, lijkt met niet echt standaard hoor, dat dat een keer gebeurt, oke, maar daarmee zou ik er nog niet vanuit gaan dat het regelmatig voorkomt. :)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Terug naar “Archief”