Wij kochten jarenlang schoenen voor de kids bij Schoenenreus, Van Haren, Bristol, de schoenenkraam op de markt etc., maar hadden vrijwel altijd meer dan 1 paar per seizoen nodig en zelfs dan was ik nog altijd aan het repareren: klittenband vastnaaien, zolen lijmen etc. Op een gegeven moment zijn we overgestapt naar O'moda en dat bevalt veel beter. Er zijn zelden meer problemen en als er eens iets is, wordt het altijd goed opgelost. Goedkoop is het niet, dat klopt, maar het scheelt in elk geval een hoop irritatie, tijd en gedoe en dat is me ook wel wat waard.
De enige schoenen die ik nog koop bij Schoenenreus zijn zondagse schoenen voor zoon 1 en 3; de oudste draagt sportschoenen naar school en dat vind ik niks voor naar de kerk. De schoenen van onze derde zoon zijn nooit erg schoon. Het lukt niet om ze elke zaterdagavond te poetsen en eerder heeft geen zin omdat ze dan op zondag alweer een beurtje nodig hebben. Dat was niet handig, dus daarom heb ik voor hem een paar goedkope schoenen voor op zondag bij gekocht.
O ja, sportschoenen voor de gymles op school haal ik ook bij Van Haren of Schoenenreus, vind het onzin om voor die twee uurtjes per week dure schoenen bij de sportzaak vandaan te halen.