*|Scatie schreef:Ajl: hopen dat 't nog draait! Weet je of het een groot/zwaar kindje wordt?
Op elke echo lag het voor op schema. Dus ik vermoed dat het wel een "grote"wordt. Nu worden aan mijn kant van de familie alleen maar 8 ponders (of meer) geboren, dus ik wacht af...haha. Gelukkig was mn man niet zo heel zwaar, dus ik hoop dat het daar op lijkt.
Hoeveel sectios je mag hebben, hangt af van het aantal verklevingen in je buik. Na elke buikoperatie treedt er littekenweefsel op binnen in je buik. Dit is altijd een risico met een volgende zwangerschap. De arts bekijkt na elke ok of het nog verstandig is om een kleintje te krijgen. Indien de verklevingen toenmenen zal de arts adviseren om geen kinderen meer te krijgen.
Na een sectiomag je nog wel een kind op de "normale"manier krijgen, maar daar zitten weer meer risico's aan. Je mag sowieso niet thuis bevallen,omdat het litteken in je baarmoeder kan scheuren tijdens de weeën en je dan een bloeding kan krijgen. Een aangezien de placenta bij elk kind op een andere plek zit, kan de placenta vast zitten aan het litteken in je baarmoeder. Dat betekent dat de placenta mogelijk operatief verwijderd zal worden.
Als de kleine niet draait dan wil ik mij laten voorlichten over een vaginale stuitbevalling en de mogelijk risico's die daarbij komen kijken. Ik ga dan in iedergevalhet protocol/richtlijn van de Nederlandse Vereniging van Gyn/Obstetrie uitdraaien over stuitbevallingen en de arts daarover met vragen bestoken

.
Maar goed....het kan nog 4 weken uit zichzelf draaien....laten we daar maar op hopen!