Het borstvoedingstopic deel 2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Re: Het borstvoedingstopic deel 2

Berichtdoor trijntjejohanna » 03 apr 2012 14:34

:D
Laatst gewijzigd door trijntjejohanna op 04 apr 2012 19:20, 1 keer totaal gewijzigd.

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 03 apr 2012 22:33

AJL, De hoeveelheid die je kolft, zegt niets over de hoeveelheid die je kindje live drinkt. Dus dat is gewoon geen maatstaf. Ik heb tijden gehad dat ik amper 20 cc kon kolven, terwijl M overvloedig melk binnenkreeg en bijna explosief groeide.

Juffiejuf, ik kan me geod indenken dat je in jouw situatie niet veel andere opties meer ziet dan te stoppen. Sterkte!
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 04 apr 2012 08:50

mijn schema met abel lijkt aardig op die van lammetje, ik tel snachts niet meer , blijkbaar heeft hij het nodig om snacht moederliefde en bv te tanken.

met bijvoeden heb ik gewacht tot 6 maand en nu eet hij ala rapley, dus gewoon net als ons niet geprakt of geblenderd of gemalen potjes. gaat heel goed hij heeft totaal geen moeite met het wegwerken van een banaan of brood of wortels ofzo,

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 04 apr 2012 09:06

dippie las het goed hoor, tussen 5 en 7 komt hij gerust 2 keer, soms zelfs ieder half uur. Ik vind dat, als mijn kind huilt en hapt, hij mag drinken, ongeacht hoelang of hoekort het geleden is.
Dusja, dan zit je soms ieder half uur aan de borst snachts, hij gebruikt het echt als knuffel/doorslaapmethode. Prima, want hij slaapt dan ook gerust (als hij diep weg is) tot 9 uur door.
Ik geloof niet dat hij honger kan hebben, tis meer dat hij je wil voelen, ruiken en in mijn geval: proeven.
Heb er geen last van, al zou doorslapen soms wel heerlijk zijn!! Vind het nog steeds jammer dat hij door de ab-kuren die hij heeft gehad helemaal van slag is geweest qua darmen en nachten zodat hij niet meer doorslaapt, maar zoals het nu gaat mogen we zeker niet klagen.

gempa: slaap jij ook samen in 1 bed, of moet je er telkens weer uit om te voeden? dat brak mij wel op, daarom leggen we hem standaard bij de eerste nachtvoeding (late avondvoeding) bij ons in bed. Hier ook raplay, maar soms ook niet, want hij zit er echt hélemaal onder :lol:

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 04 apr 2012 20:38

ja we slapen samen, soms begint hij in zn eigen bed, ik wil zijn ledikant ombouwen tot cosleeper want 140 met 3 is wel krap.
rapley idd niet altijd, wel brokjes maar die voer ik hem dan, potjes daar doet hij zn mond niet voor open

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 04 apr 2012 22:28

Gempa, ombouwen hebben wij ook gedaan, erg simpel :). Alleen wat lastig als ie overdag er in zijn eentje slaapt misschien? Daar hebben wij geen last van, want mevrouw kan niet omrollen 8-[

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 05 apr 2012 07:20

Ik heb via mp een ledikantie, gulliver van ikea, (hebben we ook in de babykamer) goedkoop overgenomen, is wat beschadigd, maar dat maakt mij niet uit.
Die heb ik op maat gemaakt van ons eigen bed en dit is het resultaat:

Afbeelding

Maar in werkelijkheid ligt hij net op de rand van ons eigen bed, want ons matrs/dekens zijn warmen dan die van hem 8-[ we hebben alles van wol en ik vermoed dat meneer daar toch echt voorkeur aan geeft, want zodra hij op zn eigen matras ligt gaat hij rollen richting die van ons :lol:
maar dan nog is het ideaal, want hij kan er niet uit rollen dus hij ligt lekker op de rand en zodoende merk je het niet echt, dat er eentje bij je in bed ligt, qua ruimte.

zie nu dat we ondertussen het tafeltje weg hebben gedaan en het ledikantje dus bijna tegen de muur staat.

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 05 apr 2012 09:19

Ideaaal! :D

Hier alleen de eerste twee weken in ons bed,
en toen 5 maanden in een hangwiegje boven/naast ons bed. Dat was ook wel ideaal.

Nu al 2.5 dag niet gevoed... Best apart.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 05 apr 2012 10:47

hier slaapt hij nu nog regelmatig in ons bed.. met 1.60 is dat op zich niet zo'n probleem.. alleen soms wil hij overdwars liggen :lol: laatst lag hij met zn voeten op tobias hoofd en met zijn hoofd op mijn schouder :mrgreen: :mrgreen:

apart he aikongirl

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 10 apr 2012 13:34

Wij hebben van t weekend haar bedje in haar eigen kamer gezet... Overdag slaapt ze daar prima, s avonds minder. Als wij naar bed gaan slaapt ze daar vaak nog wel even, maar het lijkt erop dat ik ook erg gewend ben aan het gezelschap: het lukt mij tot nu toe namelijk niet om in slaap te vallen zolang zij niet bij ons ligt :roll: :lol:

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor jeepeecee » 17 apr 2012 21:21

trijntjejohanna schreef:hier slaapt hij nu nog regelmatig in ons bed.. met 1.60 is dat op zich niet zo'n probleem.. alleen soms wil hij overdwars liggen :lol: laatst lag hij met zn voeten op tobias hoofd en met zijn hoofd op mijn schouder :mrgreen: :mrgreen:

apart he aikongirl

En jullie slapen dan ook nog?
Afbeelding

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 15 jun 2012 10:16

Wat is het hier stilletjes :wink:
Ik ben sinds gister helemaal gestopt met de borstvoeding. Ze is nu ruim 6 maanden en ik had het idee dat ik toch niet meer zoveel had voor die ochtendvoeding. Ze kwam thuis vaak na 2,5u alweer voor de volgende fles en ze dronk erg onrustig. Ik geef nu dus gewoon een fles en gister kwam ze gewoon na 4u weer, dus dat is prima!
Wel een gek idee dat het nu toch helemaal voorbij is... Heb vorige week nog maar even snel een foto gemaakt :wink: Vraag me alleen af of ik nu nog een keer moet gaan kolven of aanleggen ofzo? Tot nu toe gaat het eigenlijk prima, en lekken doet het ook niet gelukkig.
Afbeelding

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 15 jun 2012 16:01

Volgens mij kun je het best niks doen, want als je gaat kolven ga je ook weer produceren. maar als het té vol wordt is het wel prettig om de hoge druk eraf te halen denk. Weet in elk geval nog, beide keren hier, dat dat niet nodig was, ben gewoon gestopt en klaar.

Nu alweer bijna 11 maanden!! En nog 5 tot 10 voedingen op een dag, heerlijk, geniet er echt nog van! Nachten gaan heel wat beter, maar nu hij weer ziek is komt hij natuurlijk snachts weer vaker. niet om te drinken, maar omdat hij pijn heeft :( Productie is gelukkig nog erg goed en meneertje is helemaal verslaafd aan mama's borsten :mrgreen: Als ik thuiskom uit mn werk en hij ziet me aankomen springt hij op en komt hij meteen op me afgekropen of springt bij papa uit zn armen :lol: Wil met 1 jaar wel gaan afbouwen en naar 3 keer op een dag en snachts op verzoek, kijken hoe hij daarop gaat reageren... tot nu toe is zn hoofdvoeding mama-melk en hangt de groente/fruit/brood er nog een beetje naast. Zoveel trek heeft hij daar niet in.

juffiejuf
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor juffiejuf » 15 jun 2012 19:53

@ dippie; dat gevoel van; is het nu dan helemaal gestopt ken ik wel ja na de laatste bv. die je geeft. Ik heb na een week nog geprobeerd door kolven of er nog wat uit kwam maar het was echt finish :-)

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 15 jun 2012 21:17

Dippie, zolang je geen verschrikkelijke stuwing hebt, niets doen! Kolven en voeden stimuleert de melkproductie, en dat is niet wat je nu wilt, neem ik aan ;-). Heb je wel erg last, dan zou ik in de eerste instantie proberen onder de douche de ergste stuwing weg te masseren. En dan nog last? Alleen het allerergste eraf kolven. Hoe minder je stimuleert hoe beter je productie af zal bouwen. Stuwing is een teken van afbouwende productie.

Hier nog steeds BV, en best veel ook. Vaste voeding gaat redelijk, maar de hoeveelheden zijn niet gigantisch, dus melk is nog wel nodig (maar als ze druiven ziet, dan laat ze meteen de borst los). Ze gaat nu op andere manieren aangeven dat ze melk wil (in mijn shirt hangen met haar handen :roll: , thuis maakt me dat niet zo uit, maar ja, zij maakt natuurlijk nog geen verschil tussen wat thuis kan en wat in het openbaar kan), wel bijzonder. Als ik haar vraag of ze melk wil, kan ze ook heel helder 'ja' antwoorden als ze wil (als ze niet wil zegt ze niets). En als ik haar aan wil leggen als ze echt niet wil (ze wriemelt wel vaker, dus ik zet dan vaak wel een beetje door), wil ze nog wel eens bijten om te laten weten dat het echt niet hoeft).

Terug naar “Archief”