Refowebkids deel 18

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

MissF
Generaal
Generaal

Re: Refowebkids deel 18

Berichtdoor MissF » 27 nov 2012 14:28

Nou, de juf is geweest, niet zo heel veel nieuws, het gaat gewoon goed. Ze dacht dat hij de kleuren wel kent, en toen ze zei dat ze binnenkort eens puzzels gingen maken, en ik zei dat hij die van 35 stukjes zelf thuis maakt, was ze verbaasd. Ook de cijfers kent hij, en een aantal letters. maar dat wist ze allemaal niet.
Ook wel logisch, want ze doen daar verder niks mee in groep 0. Maar echt veel nieuws was er dus niet voor mij.

Qua eten, hier hoeven ze nooit alles op te eten. Tegenwoordig eet Jurian wel elke avond een hapje groenten, soms een half bord. Macaroni zonder saus 2 borden :mrgreen: We werken hier nooit met dwingen of straffen, als het om eten gaat, alleen met belonen. Als hij zijn bord leeg eet (en dat is heel weinig altijd) dan krijgt hij nog een stukje vlees, ofzoiets, of een stukje spek wat op de zuurkoolstamppot ligt. Soms eet hij dan meer, soms ook niet.
Frederiek eet heel erg goed, maar weigert gevoerd te worden. Ze eet steeds beter met haar lepel, maar soms ook met haar handen. Zodra ze haar bord omkiept is het klaar, dan zet ik het weg. Vaak doet ze dat ook pas als ze niet meer hoeft.
En na het eten krijgen ze beiden nog een stuk fruit die ze helemaal opeten. De vitamientjes komen dus wel binnen :)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 27 nov 2012 14:40

MissF, ik had het over richting de 86 alleen de spijkerbroeken die ik 2e hands heb gekocht in maat 80 zijn te klein. Nieuw 86 is nog veel te groot en te lang. Sommige broeken in maat 80 moet ik onderaan wel omslaan. Hangt ook af van het merk.

AG, nee helaas hij slaapt overdag ook maar weinig. Ik ga wel eens over dag gewoon even op de bank liggen als S.imon lekker zit te spelen.

Eigenlijk moet ik nu werken (werk vanuit huis) maar ik duik zo mijn bed maar even in want ik ben echt zo moe dat ik me er beroerd door voel.

Wij zijn net blij gemaakt met sinterklaaskadootjes. Een tijdschriftenbon voor ons beiden en voor zoonlief een grote bak met duplo.

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 27 nov 2012 20:13

Heb net zowaar manlief over weten te halen (al kostte dat beduidend weing moeite) om een 2e Ergo aan te schaffen! Dus nu kunnen we beide meisjes heerlijk dragen :mrgreen:

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 27 nov 2012 20:23

Wat jullie doen met eten, doen wij ook liefie. Floris eet ook heel wisselend, ene dag veel, andere dag weinig. Maak me daar niet druk om, hij zal dan blijkbaar wel zonder kunnen ;-)
Ook met brood wisselt het enorm. De ene keer nog niet eens 1 boterham, de andere keer wel 2 of 2,5..
Hij gaat knoeien als hij moe is of genoeg heeft, dus dan gaat z'n bordje ook weg. Maar dan ligt er als nog wel 's wat op de grond. 8-[

Overigens heeft hij nu al vanaf zaterdag (bijna) niets gegeten...
Ook het drinken wordt steeds minder. Nog maar even in de gaten houden en anders bel ik morgen de HA.
Hij had zaterdag tot gisteren buikgriep, en daar was hij nog best wel oké onder, behalve op de momenten dat hij moest overgeven of diarree had.
Maar vanmorgen was hij heel hangerig en sloom. Hij heeft zo'n beetje de hele dag op de bank gelegen/gezeten, niet gespeeld, en wilde de hele dag bij mij zijn. Nu had hij dus koorts (en de afgelopen dagen niet).
Hij had nog wel 2 plasluiers vandaag, maar die stonken enorm (en in de laatste zat een oranje vlek, betekent dat iets?).

Wat kleding betreft: hier heeft meneertje 92 van zowel boven als benedenstukken. Maar dat is ook wel logisch met z'n bijna 90 cm denk ik.

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 27 nov 2012 20:26

Ah, super Laura! Hier wordt ie regelmatig uitgeleend in de familie, iedereen vindt em fijn. M'n zus heeft gisteren een baby gekregen, en ze vroeg of ze alsjeblieft de ergo weer mocht lenen :D Hier wordt ie op het moment alleen nog tijdens lange wandelingen gebruikt.

Zojuist het gesprek gehad op school, en zoals ik al wel verwachtte doet ie het prima. Ligt lekker in de groep, is erg leergierig. Wel wat afwachtend, maar dat heeft hij niet van een vreemde :wink: In feb. doet hij ws. mee met de CITO voor groep 2, dan gaan ze kijken naar evt. versnellen maar ik heb al aangegeven dat ik dat echt alleen wil als ze denken hem niet nog een jaar bezig te kunnen houden bij de kleuters, en gelukkig dachten de juffen er net zo over.

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 27 nov 2012 21:08

Waarom heb je 'm nog liever bij de kleuters, Haai?
Ze zijn natuurlijk ook nog kleuter ;), maar wat zie je als nadeel aan het versnellen?

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 27 nov 2012 21:46

Ik vind dat ze kinderen binnen de eigen (leeftijds)groep voldoende uitdaging moeten bieden, en pas als dat echt niet meer lukt versnellen. Ik denk dat de kans best groot is dat kinderen die korter kleuteren hier later toch tegenaan lopen doordat ze in de sociaal emotionele ontwikkeling jonger zijn dan klasgenoten. Ikzelf heb ook korter gekleuterd, en was toen ik op het voortgezet onderwijs kwam nog heel erg speels waardoor het me veel moeite kostte om me daar een beetje staande te houden. Ik denk dat het me een stuk makkelijker af was gegaan als ik een jaartje ouder was geweest.

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 27 nov 2012 22:15

LauraC schreef:Heb net zowaar manlief over weten te halen (al kostte dat beduidend weing moeite) om een 2e Ergo aan te schaffen! Dus nu kunnen we beide meisjes heerlijk dragen :mrgreen:

=D> super

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 27 nov 2012 22:16

toch grappig. Ik voelde mij de vorige keer best aangevallen toen ik het had over versnellen, nu lees ik nog twee kindjes die ws gaan versnellen! Gewoon... wilde het even zeggen! Ik kijk uit na het moment dat ze naar groep 2 gaat. Ze weet het zelf niet, dat ze gaat, maar ze heeft de conclusie getrokken dat alle oudste groep 1 ers altijd na de kerst naar groep 2 gaan, dus dar is zijn nu :) Ze kijkt dus uit na de kerstvakantie, ook zal het haar heel leuk lijken, maar ben blij met de stap. Ze las al af en toe, maar nu wordt er gewoon wel een boekje gepakt en woordjes zoals voor, gat, etc gelezen.... dat gat tussen 1 en 3 was dan echt te groot, ze kan nu met de groep mee groeien.
Gesprekken met een orthopedagoog wees ook uit dat ze dat ws wel gaat redden, sowieso cognitief, nu hoopte de orthopedagoog dat er meerdere kinderen waren, zodat ze wel aansluiting houdt.

Eten... Ik ga hier never de strijd aan met eten. Eet je niet je bord leeg oke, maar dan heb je pech en honger tot de volgende morgen. Snoep kennen we haast niet, een appel mag wel eens gepakt worden. Tja... je kan gewoon eten wat de pot schaft.
We hebben al zoveel strijd gehad, ik hoef niet nog meer strijd. En ga het zeker niet opzoeken.

WE zitten voorlopig in de kou, kachel kadoek :( dus afwachten wat goedkoper is, een oude oplappen of nieuwe plaatsen. Even plussen en minnen... maar heb wel zin om te douchen! morgen maar gaan sporten :)

Deze week marijn weer erg onrustig en driftig... pfff..... hopelijk wordt het straks minder... zijn tweede kiezen komen nu nl door, miss dat hij daar last van heeft.

zo, lange lap tekst!! LauraC, heeerlijk een tweede ergo!!

Haai: grappig altijd die discussie over sociale ontwikkeling! :) ik was ook jong en speels en heel naief, en het heeft me daarom juist gedwongen om te zijn wie ik was, en juist sterker te zijn omdat ik me nog niet erg druk maakte hoe ik was en hoe ik eruit zag.... dat laatste was bij mij ook laat in ontwikkeling tav vrouwelijke rondingen ed.... Manlief daarintegen heeft door zijn zitten blijven een heel heftige periode gehad op school, dus dat zegt allemaal niks.
Het heeft ook te maken met de klas waarin je zit, hoe de leerkracht is en hoe stabiel je thuis situatie is.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 27 nov 2012 22:34

LauraC schreef:Heb net zowaar manlief over weten te halen (al kostte dat beduidend weing moeite) om een 2e Ergo aan te schaffen! Dus nu kunnen we beide meisjes heerlijk dragen :mrgreen:

Dat vraagt dan wel om een foto he... :lol: :wink:

Super zeg. =D>

cornelia77
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor cornelia77 » 27 nov 2012 22:52

Ik blijf dat versnellen echt lastig vinden! Onze dochter (5 geworden in aug.) is getest en kon door naar groep 3. Toch hebben wij ervoor gekozen om dat niet te doen. Ik vind dat ze eerst op school er wat meer energie in moeten steken om het leuk te houden. Ze vindt het nu nog heel leuk, al heeft ze niet echt iets te leren. Ze heeft ook al echt vriendinnetjes. Ze is heel sociaal en makkelijk, ze zou het best redden, maar toch wilden wij het nog even aankijken. Zolang ze het nog leuk vindt om naar school te gaan...Ze kan haar hele leven nog leren. En ze zorgt toch wel dat ze aan haar trekken komt. Als ze uit school komt gaat ze lezen, sommetjes maken, blokfluit en gitaarles oefenen...
Maar ik betwijfel of we het de hele schoolcarriere tegen kunnen houden.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 28 nov 2012 08:58

Ik denk dat je per kind moet kijken of het moet versnellen of niet.. het ene kind zal het aankunnen, het andere totaal niet!
Laatst gewijzigd door trijntjejohanna op 29 nov 2012 11:52, 1 keer totaal gewijzigd.

654321
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 654321 » 28 nov 2012 10:33

paprikameisje2 schreef:
Eten... Ik ga hier never de strijd aan met eten. Eet je niet je bord leeg oke, maar dan heb je pech en honger tot de volgende morgen. Snoep kennen we haast niet, een appel mag wel eens gepakt worden. Tja... je kan gewoon eten wat de pot schaft.
We hebben al zoveel strijd gehad, ik hoef niet nog meer strijd. En ga het zeker niet opzoeken.

Wij hebben hier ook nooit strijd met eten. Ze weten gewoon dat ze hun bordje leeg moeten eten en doordat we daar consequent in zijn hebben we nooit gezeur, het is altijd heel gezellig! Daar doe ik ook mijn best voor; een maaltijd moet een leuk en gezellig moment zijn.
Soms lijkt het wel of jij, PPM, consequent zijn/ moeten luisteren en strijd aan elkaar koppelt? Terwijl dat toch iets heel afzonderlijks is.
Overigs snap ik ook de mensen die het eten niet belangrijk genoeg vinden om daar een regel over te hebben, prima hoor!!
Maar mijn ervaring is dat veel kinderen toch weinig lusten en dat er daardoor gauw een negatieve sfeer ontstaat omdat je als ouders toch wil dat ze wat eten.
Daarom is dit één van de weinige regels die wij hebben, en het werkt perfect. Omdat we echt niet veel regels hebben luisteren ze wel bij de regels die er zijn.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 28 nov 2012 10:54

paprikameisje2 schreef:

hier hoeven ze ook niet te eten, als ze niet willen, dan niet, maar ze krijgen inderdaad ook niks anders.. ervaring met Milan heeft me geleerd dat het vanzelf wel weer goed komt!

Lisette.V

Berichtdoor Lisette.V » 28 nov 2012 11:43

@ Jannoek, de oranje vlekken in de luier zijn uraten. Dat zijn onverdunde afvalstoffen van de nieren en komt dan waarschijnlijk omdat hij te weinig vocht binnen krijgt!! Sterkte

Terug naar “Archief”