Het borstvoedingstopic deel 2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Em.
Luitenant
Luitenant

Re: Het borstvoedingstopic deel 2

Berichtdoor Em. » 19 aug 2011 19:15

Succes allen met de BV en kolven, spruw etc.

Hier inmiddels overdag geen BV meer, alleen smorgens vroeg en savonds laat nog, maar dat zal denk ik niet zo lang meer zijn. Denk dat ik niet meer genoeg heb voor hem, maar we proberen het nog even, kvind het nog wel leuk nl :)

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 20 aug 2011 11:28

Hier na 2 weken vakantie weer een borstvoeding berichtje :) Afgelopen week heb ik besloten om af te gaan bouwen. Niet dat het niet lukt ofzo of pijn doet, want het loopt eigenlijk als een trein, maar sinds ze medicijnen tegen reflux heeft drinkt ze nóg meer en nóg onregelmatiger, wat gewoon amper meer op te brengen is. Het kost me zoveel energie, en nu was mijn man er 2 weken om voor Jurian te zorgen, maar die is volgende week weer werken. Ze is er wel enorm door gegroeid, in 2 weken van maat 50 naar maat 62 gevlogen :mrgreen: Maar ik ben de lol van het borstvoeding geven een beetje kwijt, dus net maar het eerste pak flesvoeding gehaald. Ik ben wel heel tevreden dat ik het bijna 9 weken heb gedaan, en het was heel mooi om eens mee te maken, maar dat mensen zoiets minimaal 6 maanden doen, dat kan ik amper begrijpen :) Ik ga wel langzaam afbouwen denk ik, zodat ik niet teveel last van stuwing krijg, en ben heel benieuwd of Frederiek de flesvoeding neemt.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 20 aug 2011 15:45

MissF schreef: maar dat mensen zoiets minimaal 6 maanden doen, dat kan ik amper begrijpen :)

Haha! En dat je het na 9 weken al gaat afbouwen terwijl het loopt als een trein dat kan ik dan weer niet begrijpen :wink: succes met afbouwen, idd langzaam anders zit je straks nog met een borstontsteking want heb het idee dat dat een beetje heerste op refoweb de laatste tijd :? gelukkig heb ik daar (nog) geen ervaring mee.

Hier nog steeds spruw...... alle mensen, wie heeft er aub nog een tip? Het is wel minder geworden en ik heb echt geen pijn meer maar ik voel het 's avonds nog wel en ze heeft ook nog een wit tongetje, dus het is nog niet helemaal bestreden.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 20 aug 2011 20:46

ik ben het aan de ene kant ook wel een beetje zat nu.. :oops:

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 20 aug 2011 20:55

Haha dat is ook zo hoor Schipje, maar ik heb niet 1 kind waar ik alle aandacht aan kan geven, maar nog een kereltje van 2,5 die juist op deze leeftijd wat meer aandacht nodig heeft, dus dan kan zoiets wel goed lopen, maar als het zoveel tijd kost, dan vind ik het ten koste van de oudste gaan, en dat wil ik toch ook weer niet.
Frederiek heeft vanmiddag een flesje op, maar vanavond wilde ik het weer proberen, zodat ze meteen 2 flesjes krijgt, maar dat weigerde ze. Boos dat ze was. Ze spuugde zelfs even flink. De borst dronk ze zo leeg, haha. Morgen maar gewoon weer 1 flesje, kijken of dat werkt.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 21 aug 2011 09:56

schipje: heb nog een tube daktarin!! toen met marijn gekregen toen hij baby was. Bedenk opeens dat ik wel eens naar de houdbaarheidsdatum moet gaan kijken

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 21 aug 2011 11:35

he bah, wat vervelend Schipje! Hoop dat het snel werkt! Hier was de gentiaanviolet voldoende. Na 1 'kuurtje' was het grootste gedeelte van de pijn weg en een kleine twee weken later ook geen witte tong e.d. meer.
Hoop dat jullie er snel van af zijn!

@MissF succes met afbouewn! Hoop ook dat je er geen borstontsteking aan overhoudt!

Hier beginnen we steeds meer regelmaat te vinden. Ik geniet intens van m'n kleine ventje (die inmiddels al 67 cm lang is en 7,5 kilo weegt :-oo ) aan m'n borst. :) Aan afbouwen moet ik echt niet denken op dit moment!

Donderdag was ik bij het cb en daar zeiden ze dat 150 cc veel te weinig is voor een voeding van een baby van 3 maanden.
Wat is dan 'normaal'? :-k
Ze zei dat het daarom wel logisch was dat hij nog zo'n 7 voedingen per dag krijgt en dat hij nog niet doorslaapt.
Lekker voor je zelfvertrouwen. niet dus ;-)
Ik heb gewoon niet meer :mrgreen: , maar hij groeit er prima op, dus wat doen ze dan moeilijk? [-(
Als hij met 7 voedingen net zo veel binnen krijgt als een ander kind met 4 of 5, dat maakt toch niet uit? ](*,)

Hoop wel dat het niet veel verder terug loopt want vanmorgen had ik nog geen 100cc gekolfd.

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 21 aug 2011 11:41

consultatieburo,s en borstvoedingsadviezen :roll: [-(
gewoon negeren, zolang hij zich goed voelt en lekker groeit.
cb is echt erg , bovendien is wat jij kolft niet perse de hoeveelheid die hij live drinkt, daarnaast is kv en bv niet te vergelijken.
mischien kan je een poosje extra kolven na de voeding, of anders op tips zoeken om je hoeveelheid opte krikken op het internet

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 21 aug 2011 11:45

Ik dacht dat het altijd ging om de voedingsstoffen die in de voeding zitten en niet om de hoeveelheid van de voeding bij bv. Al vind ik het wel knap dat je het nog zo volhoud. Ik zou met 3 mnd 7 voedingen al echt niet meer trekken :oops: , ben namelijk erg gesteld op mn nachtrust.

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 21 aug 2011 12:57

Jannoek, de hoeveelheid maakt inderdaad niet uit, de samenstelling is gewoon anders, dus hij kan prima aan minder genoeg hebben. Als hij nu tevreden is, het lekker zo laten. Hopelijk valt het met je dipje mee, maar dan nog, Floris zal zn best doen om het weer op te krikken hoor!

Wij slapen 's nachts meestal ook nog niet door. Jammer dan, dat komt echt wel een keer. Overigens vroegen ze hier op het cb de laatste keer niet naar het aantal voedingen, scheelt weer gedoe, want we zitten hier doorgaans echt niet op 5, eerder op 8 ofzo :)
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 21 aug 2011 15:01

@Gempa ga er zeker niets op uit doen, volg gewoon m'n eigen gevoel! :)

@ajl dat dacht ik ook... Dat was ook wat ze pas een keer zeiden op het consultatiebureau, dus... lekker boeiend!

@Parkiet ik vind het ook wel makkelijk om te zeggen 'normaal' (wat is uberhaupt normaal ;-)) zitten kindjes van 3 maanden op 4 of 5 voedingen. Tja. Dus.
En wat dat dipje betreft, ik denk ook wel dat dat weer goed komt ;-)

Gaat het verder bij jullie goed met de bv?

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 21 aug 2011 15:45

paprikameisje2 schreef:schipje: heb nog een tube daktarin!! toen met marijn gekregen toen hij baby was. Bedenk opeens dat ik wel eens naar de houdbaarheidsdatum moet gaan kijken

Dank voor je aanbod. Maar bij de oudste heb ik daktarin gebruikt en daar bleek ik resistent voor te zijn. Heb het zelf ook nog liggen trouwens maar dat werkt dus ook niet.

Volgens kinderarts blijft de spruw (vooral in haar mondje) omdat er steeds voeding terugloopt. Dat doet door de medicatie geen pijn meer maar het loopt nog wel terug, daardoor blijft die spruw maar groeien in dat mondje. En idd blijft het juist achterop haar tong wit. Ik heb eigenlijk het idee dat het probleem niet meer bij mij zit (omdat ik ook geen pijn meer heb en het niet meer vanbinnen voel als steken) maar meer bij haar vandaan komt nu en dat zij mij daardoor steeds weer besmet. Dus ja, dan ga je er toch weer anders mee om.
Afijn, ik hoorde laatst weer van pure bosbessensap dus gaan we dat maar proberen icm nystatine. Ben allang blij dat het geen pijn meer doet en het blijkbaar uit mijn lichaam is. Hebben de medicijnen toch geholpen! Nu alleen mijn meisje nog.....

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 21 aug 2011 16:01

Het zal wel aan mij liggen maar ik vind 7 voedingen hartstikke normaal voor een kind van 3 mnd! 4 of 5 voedingen, dat is toch veels te weinig?? 4 in ieder geval.
Jannoek onze oudste kwam maar 5 keer (en dat is echt weinig hoor, maar wel lekker) en dronk als ik gekolft had maar 60 cc per voeding. Iedereen maakte zich zorgen. Maar ze groeide (nooit dik geweest) en elke luier was nat, dus ik was de enige die er rust van had. Kwam er wel achter dat je wel heeel overtuigd van je eigen gelijk en borstvoeding moet zijn om je dan niet om te laten praten voor een flesje 's avonds of iets dergelijks.

En hou er rekening mee dat veel kinderen die volledig borstvoeding krijgen rond 4 maanden een groeidipje krijgen. Niet schrikken, is heel normaal. Maar sommige cb artsen/verpleegkundigen staren zich soms blind op de curves/grafieken en maken je dan wijs dat je niet genoeg voeding hebt. En mocht dat toch zo zijn, dan kan je eigen kind dat het beste opkrikken door hem gewoon vaker aan te leggen. Maar dat wist je vast al want dat zal je wel vaker hebben gehad denk, van die regeldagen.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 21 aug 2011 18:14

ik vind 7 voedingen voor een kind van 3 maand ook niet raar!

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 21 aug 2011 19:12

Dan ben ik wel enorm verwend geweest met zoonlief. Ik zat met 6 weken op 5 voedingen en eigenlijk sliep hij vanaf de eerste dag door. :oops: Onze dochter was een heel ander verhaal. Beiden groeiden wel als een tierelier, ongeveer 1-1,5 kg per maand.
Laatst gewijzigd door ajl op 21 aug 2011 20:07, 1 keer totaal gewijzigd.

Terug naar “Archief”