Moderator: Moderafo's
kwebbel schreef:NY lijkt mij idd ook wel gaaf, maar manlief wil nooit zo ver van huis. Onze 3 vakanties waren respectievelijk in Drenthe - Overijssel - Drenthe en van de zomer in Friesland. Een weekend weg was in Kessel (link van Evelien, ze kenden jullie nog!!!!) en op zich vind ik het ook wel best maar Duitsland e.d. lijkt mij ook wel gaaf.
ja dat weet ik wel maar hij word onzeker zodra hij in het buitenland is met andere verkeersborden, andere taal (behalve sommige delen van België dan), andere mensen, taal die hij niet kan begrijpen. Hij is ook moeilijk in het leren dus zal niet zo snel een andere taal kunnen leren... Ach wie weet ga ik ooit nog wel naar het buitenland, met of zonder hem!Jo'tje schreef:Tsja, ik denk dan: je weet niet wat je mist![]()
Ver hoeft niet per se duur te zijn. Afgelopen zomer zaten wij in Oostenrijk, twee weken, zo goedkoop kun je het in NL niet voor elkaar krijgen.
Interessante vraag is wel: waarom vind je man het vervelend om verder weg te gaan? Er is zó veel moois te zien buiten NL...
Heb je geen engels (op zijn minst) gehad op school dan?Evelien schreef:ik kan ook geen woord engels, duits of frans.. Voel me soms ook ongelukkig hoor. Ben wel blij dat ik samen met m'n naar Canada ga (die kan gelukkig engels).
Neestemmer schreef:Heb je geen engels (op zijn minst) gehad op school dan?Evelien schreef:ik kan ook geen woord engels, duits of frans.. Voel me soms ook ongelukkig hoor. Ben wel blij dat ik samen met m'n naar Canada ga (die kan gelukkig engels).
Evelien schreef:Soms moet je ook wel die stap zetten. Toen ik voor het eerst een lange vakantie naar Zwitserland ging zag ik daar ook vreselijk tegenop. Achteraf gezien ben ik blij dat ik het toch gedaan heb (begrijp me niet verkeerd hoor, ieder moet dat zelf bepalen wat hij of zij doet). Maar uit eigen ervaring weet ik dat je soms een drempel over moet.
En Nederland heeft hele mooie plekjes.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten