Vakantie 2010

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Re: Vakantie 2010

Berichtdoor kwebbel » 19 mar 2010 18:11

NY lijkt mij idd ook wel gaaf, maar manlief wil nooit zo ver van huis. Onze 3 vakanties waren respectievelijk in Drenthe - Overijssel - Drenthe en van de zomer in Friesland. Een weekend weg was in Kessel (link van Evelien :lol:, ze kenden jullie nog!!!!) en op zich vind ik het ook wel best maar Duitsland e.d. lijkt mij ook wel gaaf.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 19 mar 2010 20:18

kwebbel schreef:NY lijkt mij idd ook wel gaaf, maar manlief wil nooit zo ver van huis. Onze 3 vakanties waren respectievelijk in Drenthe - Overijssel - Drenthe en van de zomer in Friesland. Een weekend weg was in Kessel (link van Evelien :lol:, ze kenden jullie nog!!!!) en op zich vind ik het ook wel best maar Duitsland e.d. lijkt mij ook wel gaaf.

Omgeving Winterberg is in de zomer ook mooi! Zeker aan te raden.
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 21 mar 2010 17:30

Tsja, ik denk dan: je weet niet wat je mist 8)
Ver hoeft niet per se duur te zijn. Afgelopen zomer zaten wij in Oostenrijk, twee weken, zo goedkoop kun je het in NL niet voor elkaar krijgen.

Interessante vraag is wel: waarom vind je man het vervelend om verder weg te gaan? Er is zó veel moois te zien buiten NL...
pobody's nerfect

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 21 mar 2010 19:27

Jo'tje schreef:Tsja, ik denk dan: je weet niet wat je mist 8)
Ver hoeft niet per se duur te zijn. Afgelopen zomer zaten wij in Oostenrijk, twee weken, zo goedkoop kun je het in NL niet voor elkaar krijgen.

Interessante vraag is wel: waarom vind je man het vervelend om verder weg te gaan? Er is zó veel moois te zien buiten NL...
ja dat weet ik wel maar hij word onzeker zodra hij in het buitenland is met andere verkeersborden, andere taal (behalve sommige delen van België dan), andere mensen, taal die hij niet kan begrijpen. Hij is ook moeilijk in het leren dus zal niet zo snel een andere taal kunnen leren... Ach wie weet ga ik ooit nog wel naar het buitenland, met of zonder hem!
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 21 mar 2010 20:11

Misschien moet hij zijn onzekerheid maar eens gaan overwinnen :) Nergens voor nodig... dat dingen wat anders zijn heeft juist wel zijn charme.... en samen redden jullie je volgens mij best wel in een ander land :) En misschien kan jij hem wel leren dat het dan best goed komt ;)

Succes.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 21 mar 2010 20:20

ik kan ook geen woord engels, duits of frans.. Voel me soms ook ongelukkig hoor. Ben wel blij dat ik samen met m'n naar Canada ga (die kan gelukkig engels).

We hebben trouwens een super gaaf primatief huisje (soort van grote blokhut) gevonden. Het water voor de afwas en de douche komen uit het meer (waar het huis aan staat) en electriciteit wordt opgewekt door zonnepanelen. Het water voor koken en drinken etc. mogen we halen bij de eigenaren van dit vakantiehuis. k Heb er nu al zin in.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 21 mar 2010 20:37

@Marnix: ik kan hem er zeker bij helpen maar hij zal het toch zelf moeten doen. Mijn man is daar heel stellig in. Je kent hem natuurlijk niet dus vanuit internet is het moeilijk om hem te (be)oordelen. Ik kan ook moelijk hier neerkwakken wat ik bedoel en hoe hij is. Maar ik kan m allicht een duwtje in de rug geven.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)

Neestemmer

Berichtdoor Neestemmer » 21 mar 2010 21:56

Evelien schreef:ik kan ook geen woord engels, duits of frans.. Voel me soms ook ongelukkig hoor. Ben wel blij dat ik samen met m'n naar Canada ga (die kan gelukkig engels).

Heb je geen engels (op zijn minst) gehad op school dan?

Neestemmer

Berichtdoor Neestemmer » 21 mar 2010 22:11

3 weken motorvakantie in Namibie samen met mijn beste vriend.
Alleen in Etosha gaan we met een 4x4 verder, want anders eten de leeuwen ons op :-))
Daarna nog een week Kaapstad bij een vriend logeren, die daarnaartoe geemigreerd is en een heel cool guesthouse heeft. Wel van dusseldorf vertrekkend, scheelde 300 euro's!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 21 mar 2010 22:29

Neestemmer schreef:
Evelien schreef:ik kan ook geen woord engels, duits of frans.. Voel me soms ook ongelukkig hoor. Ben wel blij dat ik samen met m'n naar Canada ga (die kan gelukkig engels).

Heb je geen engels (op zijn minst) gehad op school dan?

jawel. Maar ga hier liever niet op in. :wink:

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 22 mar 2010 08:12

Ik kan me dat best voorstellen, dat je liever niet te ver van huis weggaat. Niet iedereen houdt van onverwachte dingen en avontuur. Vakantie mag je op je eigen manier invullen. Een beetje inlevingsvermogen is hier wel op z'n plek. Misschien kan Kwebbels man (bijvoorbeeld) er echt niet van genieten als hij in een of ander vreemd land zit, gewoon omdat hij daar niet van houdt. Wat is er dan mis mee om lekker Nederland te verkennen? Er zijn zat Nederlanders die de halve wereld overreizen voor vakantie, maar die niet eens alle 12 provincies van Nederland hebben bezocht. Dat vind ik nou jammer.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 22 mar 2010 08:19

Soms moet je ook wel die stap zetten. Toen ik voor het eerst een lange vakantie naar Zwitserland ging zag ik daar ook vreselijk tegenop. Achteraf gezien ben ik blij dat ik het toch gedaan heb (begrijp me niet verkeerd hoor, ieder moet dat zelf bepalen wat hij of zij doet). Maar uit eigen ervaring weet ik dat je soms een drempel over moet.

En Nederland heeft hele mooie plekjes.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 22 mar 2010 08:31

Toen ik nog klein was gingen wij elke mei- en herfstvakantie een weekje naar de Veluwe. Fantastisch was dat. We zijn later een keer 2 weken naar Oostenrijk geweest, maar tegen die weekjes Veluwe kon zelfs dat niet op ;)
Ik hou ook niet van de taal enzo in het buitenland. Maar ikheb ondertussen wel ontdekt dat het er toch wel ontzettend mooi kan zijn, dat ik me er maar overheen zet. maar ik heb het geluk dat ik een man heb die zich overal erg makkelijk redt, en al van jongs af aan ver weg op vakantie ging. Dus ik laat het aan het begin van de vakantie vaak aan hem over, daarna ga ik het zelf wel overnemen en red ik me eigenlijk ook best.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 22 mar 2010 09:00

Evelien schreef:Soms moet je ook wel die stap zetten. Toen ik voor het eerst een lange vakantie naar Zwitserland ging zag ik daar ook vreselijk tegenop. Achteraf gezien ben ik blij dat ik het toch gedaan heb (begrijp me niet verkeerd hoor, ieder moet dat zelf bepalen wat hij of zij doet). Maar uit eigen ervaring weet ik dat je soms een drempel over moet.

En Nederland heeft hele mooie plekjes.

Zeker weten:
Er gaat niets boven Groningen!!!
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

Nina87
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Nina87 » 22 mar 2010 09:51

Het lijkt me ook best lastig om ergens heen te gaan waar je de taal niet spreekt. Ik bedacht me pas dat ik nog nooit ergens geweest ben waar ik me helemaal niet verstaanbaar kon maken. Binnenkort ga ik een paar dagen naar Italie dus dan zal het anders zijn want ik spreek geen Italiaans. Dat vind ik ook best wel spannend maar we zullen zien hoe het gaat ;). Maar ik ben het wel met Evelien eens, het is het denk ik echt wel waard om je erover heen te zetten want het zou zonde zijn dat je ervan weerhoudt om naar het buitenland te gaan!
Weak is the effort of my heart,
And cold my warmest thought;
But when I see Thee as Thou art,
I’ll praise Thee as I ought.

Terug naar “Archief”