viewtopic.php?f=33&t=17181&start=480
Ik weet wat Faramir met mystiek bedoelt, en dat is hierboven te lezen, ik noem dat occult!
Moderator: Moderafo's
schaapje schreef:http://forum.refoweb.nl/viewtopic.php?f=33&t=17181&start=480
Ik weet wat Faramir met mystiek bedoelt, en dat is hierboven te lezen, ik noem dat occult!
Mystiek kan je niet verkleinen tot marialogie. Maar goed sla de van Dale eerst maar eens open, daarna praten we wel verder.
quote="Wilsophie"Er gebeuren in alle denominaties dingen die grenzen aan het occulte.
Ik heb meer moeite met extreem charismatische rituelen via healings en bevrijdingspastoraten waarbij mensen beschadigt worden met de Bijbel zwaaiend en vooral luidgillend om hun oren wat men handlegging noemt om vervolgens tegen een gehandicapte zeggen dat hij niet genezen wordt omdat hij of zij een verborgen zonde heeft, dat noem ik occult en misdadig.
Dat is vele malen erger, dan de rituelen in de roomse kerk, die kun je bijwonen of wegblijven.
Daar kun je een keuze in maken.
Ben ik helemaal met je eens, maar ook daar zal je weg blijven als je de Bijbel Gods Woord goed kent.
En ik ben het niet met je eens dat de ene dwaalleer vele malen erger zou zijn dan de andere.
Optimatus schreef:Bijbelstudie is niet gevaarlijk, mits men de juiste Bijbel gebruikt. Zo denk ik er over.
Ik ook. Zou er nog wel aan toe willen voegen dat men dan ook bepaalde kaders moet hanteren.
Wilsophie schreef:Dat is prima maar geef dan aan welke BIjbel en welk kader.
Wilsophie schreef:Dat is prima maar geef dan aan welke BIjbel
Hoe bedoel je? Wat is er met Philadephia? Ik ken hier een aantal plekken waar mensen van Philadelpfia wonen. Is helemaal niks mis mee. Komen in onze en andere kerken op zondag (afhankelijk van waar ze vandaan komen.)Je zult maar in zo een instelling zitten van Philadelphia en je kunt niet lopen dan valt er moeilijk weg te blijven.
Faramir schreef:Dat hangt een beetje af van in welke denominatie je bent opgegroeid. Maar de apostolische geloofsbelijdenis zou ik toch wel als minimum zien.
Dat is prima maar geef dan aan welke BIjbel
Er is maar één Bijbel. Dus: verklaar je nader.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten