*hoopt dat omega nou leest*

Moderator: Moderafo's
ik snap de dominee haast nooit..(die van ons praat zo af en toe gewoon vaag vind ik dan..) en daarom wou ik naar de EOjd..
Omega schreef:Misschien dat je eens goed naar de dominee moet luisteren. (Matt. 11:28 ).
Het van Jezus alleen te leren en te verwachten, dat heb ik gisteren tijdens de EOJD zo gemist. Daar stond de mens centraal die het moest doen (Grandia). Er werd een machteloze God gepreekt Die onbeweeglijk afwacht tot er mensen zijn die tot Hem komen. Jij moet het doen. Jij moet naar Jezus gaan en de deur opendoen. Gods Woord zegt het precies andersom. Klopt (!) en u zal opengedaan worden (Matt 7:11). Het is een kwestie van ontvangen, niet van nemen. Maar die er om vraagt, zal het ook krijgen!
Nu heb ik de middagbijeenkomst niet bijgewoond, dus het is goed mogelijk dat de preek van Grandia toen weer rechtgezet is.
Omega schreef:Misschien dat je eens goed naar de dominee moet luisteren. Hij had vandaag een geweldige en bemoedigende preek en een bijzonder heldere uitleg: "Komt herwaarts tot Mij, allen die vermoeid en belast zijt, en Ik zal u rust geven" (Matt. 11:28 ).
TKF schreef:Niet dat ik zo'n preek ook klakkeloos overneem (wat je als jongere overigens wel geneigd bent als er vaak geen plaats is voor iets anders), ik verwacht zelf ook niet mijn hele leven in een reformatorische kerk te vertoeven, er is niet alleen hel en verdoemenis, maar God ís ook goéd! Alleen komt zo'n EOJD een beetje blij over (misschien dat ik het ooit nog een zal bezoeken wie weet...)
Dat is zeker geen verkeerde instelling. Maar ik krijg het gevoel dat het iets is van handen ophouden en het komt allemaal vanzelf van Boven, maar goed, ik kan het ook mishebben, wie voor zichzelf God echt op de eerste plaats heeft en in Jezus Christus gelooft als Zaligmaker, wie ben ik dan om dat tegen te spreken.
Omega schreef:"Komt herwaarts tot Mij, allen die vermoeid en belast zijt, en Ik zal u rust geven" (Matt. 11:28 )
rafaell schreef:En ik heb Omega en FloeFloe nog gespotEen minpuntje: de organisatie was helaas vergeten een vertegenwoordiger van de VLA uit te nodigen om een Jongerenbijbel aan te overhandigen.
Omega schreef: Jij moet naar Jezus gaan en de deur opendoen. Gods Woord zegt het precies andersom. Klopt (!) en u zal opengedaan worden (Matt 7:11). Het is een kwestie van ontvangen, niet van nemen. Maar die er om vraagt, zal het ook krijgen!
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten