Moderator: Moderafo's
verwonderde vrouw schreef:Ik kom al een tijdje niet meer op dit forum, was erg moe geworden van alle reacties!
studentjehhs ik vind het mooi om te horen dat je toch (al een aantal pagina's terug) je eigen verhaal durfde neer te zetten. Het is een strijd die voorlopig nog niet gestreden zal zijn, waarschijnlijk! Dat kan ik in ieder geval uit eigen ervaring zeggen.
Ben hier op het forum begonnen met (langzaamaan) erkennen dat ik waarschijnlijk niet alleen op mannen viel. Tot op de dag van vandaag kan ik niet een relatie goedkeuren op grond van de Bijbel. Inmiddels heb ik een aantal van posters (die hier nog steeds heel ijverig blijven posten, waarvoor respect) ontmoet en het zijn geweldige jongens!
Ik vind het zo mooi, zoals zij ook mogen getuigen over hoe zij een keus met God hebben mogen maken. Die keuze moet iedereen zelf maken. Ik denk dat daarbij ook niet vast staat wat de uitkomst zal zijn. Voor een aantal was het zo dat zij een relatie wel in overeenstemming met een leven met God brengen, anderen komen daar niet... In de rest van het kerkelijk leven zie je hetzelfde, wij hebben niet collectief hetzelfde idee bij wat mag en wat niet! Dat zal ook voor dit onderwerp niet zo zijn...
Ik wens je heel veel sterkte, wat er ook uit mag komen, als het een keuze met God is, dan zal het een goede keuze zijn!
Een hartelijke (bi-sexuele) groet
VV
learsi schreef:Samen met God er uit komen gaat niet buiten Zijn geschreven Woord om. Af en toe krijg ik de indruk bij discussies dat men de twee genoemde zaken van elkaar los maakt. In mijn ogen is dat niet de bedoeling
in het artikel http://www.nd.nl/artikelen/2007/septemb ... and-zetten
legt hij uitvoerig uit dat de bijbelschrijvers ervan uitgingen dat de aarde plat was en niet rond. Hij plaatst de teksten in een cultuur en tijdssetting en legt uit dat zij toen niet beter wisten.
coupe soleil schreef:in het artikel http://www.nd.nl/artikelen/2007/septemb ... and-zetten
legt hij uitvoerig uit dat de bijbelschrijvers ervan uitgingen dat de aarde plat was en niet rond. Hij plaatst de teksten in een cultuur en tijdssetting en legt uit dat zij toen niet beter wisten.
Nou, dan heeft hij niet goed gelezen. Zie het eerder door jouw aangehaalde boek van Hobrink voor een beter gefundeerd beeld.
Gerdien B. schreef:Ik heb de uitzending bekeken. De fragmenten van de dominee zijn zeer herkenbaar. Weet bijna wel zeker welke dominee dit is.
Wat ik erg vind is dat extra fragment van dhr Janse.
Dat hij het erg vind dat er nu over gesproken moet worden. Lijkt wel of hij niet wil dat er meer om wordt gekeken naar de homo's in reformatorisch Nederland.
Ik vind het heel erg dat er nog zo mee om gegaan wordt. Ik heb een neef die homo is en het is een prima jongen en ik vind dat hij zelf de keuzes moet maken aangaande relatie. Zijn keus zal iedereen moeten respecteren net als alle andere homo's die een keuze hierin moeten maken.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten