Zwanger

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

wat krijgen lammetje en vlieger?

meisje
43
65%
jongen
23
35%

Totaal aantal stemmen: 66

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 14 dec 2006 17:15

TheKeimpe schreef:@lalage: leuk dat je zegt dat het goed is om twee kinderen dicht na elkaar te hebben, dat hoorde ik zondag wel anders, van een bemoeizuchtige vrouw... Die vond het slecht, het bevorderd haantjesgedrag, concurrentie bladiebladiebladieblaetcetera.

Nou ik had je nog willen zeggen dat ik dat echt vreselijk onbeleefd vind van die mevrouw.
Mijn broertje en ik schelen ook 15 maanden en we deden vroeger veel samen, was errug gezellig altijd. Het was wel vaak met z'n tweetjes tegen mijn zusje. Maar nu kunnen we allemaal heel goed met elkaar opschieten.

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 14 dec 2006 19:47

TheKeimpe schreef:Gisteravond kreeg ik er nog even van langs...

Wij hopen in mei onze tweede te krijgen, dat is dan +/- 1 jaar en drie maanden na de vorige.

Zegt een vrouw uit de gemeente: tsjoh, wat is dat snel.
Ik zeg, oke, maar het kan nog sneller.

Toen kwam er een verhaal: slecht voor moeder kind relatie, slecht voor moeder, slecht voor kind, slecht voor kinderen, slecht voor het hele gezin, slecht, slecht, slecht...

Ik was zo perplex dat ik ben vergeten te vertellen dat wij er allebei heel erg blij mee zijn.

En het bizarre: zij werkt bij de VBOK. Misschien had ik moeten vragen of wij dan maar voor een "zwangerschapafbreking" hadden moeten kiezen als het zo slecht was.

Even gequote uit het andere topic.
Nu snap ik waarom mijn nichtje van 14 maanden al vanaf dat zij echt onderscheid kan maken naar mij toetrekt, ze krijgt over +/- een maand een brusje. Dat heeft ze vast al eerder aangevoeld. :wink: :roll: Ze is niet gewoon met mij vertrouwd omdat ik 1 dag in de week oppaste maar ze heeft een slechte ouderbinding.
Tja en ons gezin/ huwelijk moet dus wel een zooitje zijn met 18, 23 en 27 maanden verschil. (Is het soms ook wel maar of het daar aan ligt?)
Onze kinderen zijn allemaal heel gelukkig met elkaar, spelen veel samen, maken ook samen ruzie, leren heel veel van elkaar. Het is heel gezellig met al onze jongens.

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 14 dec 2006 20:46

Wat ik merk in mijn omgeving waar regelmatig kinderen 'snel' achter elkaar geboren worden is dat ze juist goed kunnen opschieten met elkaar omdat ze zo weinig schelen! En met een tweede kindje is het altijd drukker, of het nu 1, 2, 3 of 6 jaar is.....

Geniet er vooral heel erg veel van, en trek je vooral niks van zulke mensen aan. Mij vinden ze ook te jong, kan nooit goed gaan, zit nog in je opleiding, is dom, had je het niet 'beter kunnen plannen' enz enz enz enz ... Bij sommige mensen is het nooit goed :?

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 14 dec 2006 22:46

lammetje schreef:Wat ik merk in mijn omgeving waar regelmatig kinderen 'snel' achter elkaar geboren worden is dat ze juist goed kunnen opschieten met elkaar omdat ze zo weinig schelen! En met een tweede kindje is het altijd drukker, of het nu 1, 2, 3 of 6 jaar is.....

Geniet er vooral heel erg veel van, en trek je vooral niks van zulke mensen aan. Mij vinden ze ook te jong, kan nooit goed gaan, zit nog in je opleiding, is dom, had je het niet 'beter kunnen plannen' enz enz enz enz ... Bij sommige mensen is het nooit goed :?

mijn zusje was ook 20, en ik dacht eerst ook van: hm mijn zusje en moeder??? Maar als je ziet hoe dat gaat. Geweldig.

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 15 dec 2006 08:57

TheKeimpe schreef:Bijna 15 maanden scheelt het.

Mijn oudste 2 schelen 3 jaar;

Nummer 2 en 3 schelen 4 jaar;

De jongsten 14 maanden.

De oudste 2 hebben altijd heel goed met elkaar overweg gekund en speelden ook al snel samen. Het scheelt misschien ook wat dat de oudste wat minder van niveau is als nummer 2.

En die jongste 2 trekken nu ook al naar elkaar toe. Ach wat maakt het ook uit hoeveel jaar ertussen zit. Als ik na mijn oudste al weer zo snel in verwachting was geweest had ik dat erg moeilijk gevonden maar nu vond ik het reuze leuk. Het is ook net waar je aan toe bent.
ja, dat is mijn mening dan he.....

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 15 dec 2006 10:20

ach een broer en zus van mij schelen 10 mnd en dat gaat beter dan zussen die een paar jaar schelen :wink:

mn zus en ik schelen 8minuten en dat gaat ook prima :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 15 dec 2006 13:56

10 maanden :shock: ?? Pffffffffffffffffffffffffff :| :|

de eerste maanden na een bevalling hoef ik nog geen polonaise :roll: aan mijn lijf .

Maar iedereen is anders :mrgreen: :mrgreen:
ja, dat is mijn mening dan he.....

Andréa B.
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Andréa B. » 15 dec 2006 14:19

lammetje schreef:En met een tweede kindje is het altijd drukker, of het nu 1, 2, 3 of 6 jaar is.....

Idd als ik naar mn zus en schoonzusje kijk die hebben het alle2 best druk. M'n zus heeft 2 meisjes waarvan de oudste 4 is en de jongste bijna 4 mnd. Mn schoonzus heeft 2 jongens, de oudste is 2 en de jongste is bijna 1 mnd.
Voor mn zus is het handig dat mijn nichtje al op school zit, en als ze thuis is slaap ze tussen de middag nog (ze zit d'r hele leven al stijf onder de medicijnen, en daar wordt ze heel moe van). De kleine is een enorm makkelijk en rustig kind. Zeker als je d'r met Merit vergelijk. Heb pas een stukje film gezien van Merit toen ze 4 mndn was, ze lag echt geen sec. stil.... Loïs daarin tegen is lekker rustig, en ligt een beetje rond te kijken.
Mijn schoonzusje heeft 2 handen bindertjes, al vind Jesse het wel heel leuk dattie een broertje heb. Hij is ook een stuk rustiger als Merit... 8) 's Wel grappig als Sam even huilt zegtie 'Mama, Sam huilt hoor, moet je 'm wel pakken...' Heel verontwaardigt... ;). Jesse is enorm snel met praten enzo, hij loop daarmee echt een jaar voor... :mrgreen:. Maar omdat ze met Sam steeds naar het ziekenhuis moeten voor allerlei onderzoeken is het voor mn schoonzus best zwaar. Toen zij uit het ziekenhuis kwam, lag Sam ernog in, ze moesten dus een paar dagen heen en weer reizen, en ze had ook nog net een keizersnee gehad. In het ziekenhuis heb ze ook niet echt veel rust gehad...
Gelukkig krijgen ze alle2 best wel eens hulp van ons. Zeker voor mijn schoonzusje is dat fijn...

Mijn broertje en ik schelen 2 jaar en 2 maanden. En we kunnen echt niet altijd goed met elkaar opschieten, mijn zus boven me en ik schelen 6 jaar en 7 maanden. En we hebben net zoveel ruzie als m'n broertje en ik. Dus bij ons 3en maakt het niet veel uit. Met mijn andere broers en zussen scheel ik 16, 14, 10, en 8 jaar (ongeveer). En we hebben met zn alle een hele hechte band. Dus een groot of klein leeftijds verschil maakt echt niet altijd verschil.

Btw. TK gefeliciteerd... Echt leuk hoor... :) Ik snap niet dat mensen van die stomme opmerkingen er over moeten plaatsen. Het is gelukkig hun keuze niet...
I'm a flower.
Quickly fading.
Here Today.
Gone Tomorrow.

Lisette.V

Berichtdoor Lisette.V » 15 dec 2006 14:58

Ik scheel 19 maanden met mijn zusje. :) :wink: ::))

Maar we kunnen echt niet met elkaar opschieten.
Het is bijna altijd knauwen tegen elkaar. :(
Voor mun ouders niet altijd leuk maarja. Later kunnen we misschien nog een hoop aan elkaar hebben.
Dat zie je wel vaker.
Dat 2 zussen/ of broer en zus in de puberteit Kat en muis zijn en later als ze getrouwd zijn hartstikke goed met elkaar kunnen opschieten.
We zulllen het zien :D

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 15 dec 2006 15:59

Mijn broer en ik schelen 2 en een half jaar, vroeger hadden we ook altijd ruzie. Maar nu gaat het prima, wat ik vroeger ook niet had verwacht. Dus, Lisette, er is nog hoop! :wink:
Afbeelding

Lisette.V

Berichtdoor Lisette.V » 15 dec 2006 17:22

Daphne schreef:Mijn broer en ik schelen 2 en een half jaar, vroeger hadden we ook altijd ruzie. Maar nu gaat het prima, wat ik vroeger ook niet had verwacht. Dus, Lisette, er is nog hoop! :wink:

Nou gelukkig HaHHA :)

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 15 dec 2006 18:35

Daphne schreef:Mijn broer en ik schelen 2 en een half jaar, vroeger hadden we ook altijd ruzie. Maar nu gaat het prima, wat ik vroeger ook niet had verwacht. Dus, Lisette, er is nog hoop! :wink:

Inderdaad, mijn broertje en zusje hadden echt altijd ruzie. Hij heeft haar zelfs een heel jaar lang genegeerd, nou dat vond ze wel heel erg. Inmiddels gaat het een stuk beter tussen die twee. Als je wat meer afstand hebt, doordat je niet meer bij je ouders woont, is het extra leuk wanneer je elkaar wel ziet.

margarethamaria
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor margarethamaria » 15 dec 2006 20:52

Ik scheel met mn zusje 11,5 maanden..meestal haske gezellig :D
En met mn zus 16 manden...ook gezellig :D
Ik vind het meestal heel leuk dat ik een zus en zusje heb die niet zoveel met mij schelen, hoewel ik vaak hele stomme reacties krijg van mensen als ze horen dat ik net als mn zusje in de 4e zit :(

Lisette.V

Berichtdoor Lisette.V » 16 dec 2006 12:42

margarethamaria schreef:, hoewel ik vaak hele stomme reacties krijg van mensen als ze horen dat ik net als mn zusje in de 4e zit :(

DAT IS best wel grappig zeg ga je samen examen doen

margarethamaria
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor margarethamaria » 16 dec 2006 13:52

nee..niet samen examen doen..k doe havo..zij vmbo :wink:

Terug naar “Archief”