ik ben blijbaar nogal van de rituelen, want ook 's avonds doen we alles volgens een zelfde ritme

We aten altijd klokslag kwart voor 6, nu mijn man ergens anders werkt en om 5 uur al thuis is, zitten we vaak om half 6 al aan tafel.
Daarna wast mijn man af (zonder vaatwasser is best te leven als je een afwassende man hebt

), en ik kleed de kinderen om (als ze in bad moeten of onder de douche doe ik dat altijd al voor het eten), lees ze vast voor. Dan is het half 7 klokhuis kijken en kwart voor 7 Jeugdjournaal. Daarna gaat Frederiek naar bed, half uurtje later Jurian. Wie ze op bed ligt ligt aan Jorrik, als hij gevoed moet worden of aan het huilen is doet mijn man het vaak, anders beiden 1 ofzo.
Dat is het voordeel van een erg onrustige baby, mijn man doet nu veel meer dan anders. Dat hoefde van mij ook nooit, want ik ben toch de hele dag thuis. Maar nu zijn de kinderen een beetje boos als ik ze naar bed wil brengen, want met papa is het altijd groot feest

Als ik met de kinderen thuis ben en ik ga douchen, dan laat ik de deur wagenwijd open staan, soms douche ik tegelijk met 1 van de kinderen, als we eens erge haast hebben ofzo. Mijn man doucht regelmatig met Jorrik, of tegelijk in bad met hem. Maar als we naar het toilet gaan gaat de deur altijd op slot. MIjn man vond dat altijd zo onfris, iemand die met de deur open op het toilet zit

Dus dat is een gewoonte geworden.
Wauw, vannacht hadden we opeens een andere baby

Hij kwam de laatste nachten minimaal 3 keer, en was soms ook niet meer in slaap te krijgen. Zo onrustig, veel krampjes, ook overdag. Maar gisteravond heb ik hem ingebakerd, hij had om 21.30 uur gedronken, daarna pas om 04.45 uur weer wakker, daarna om 06.45 uur en hij slaapt nu nog, ik weet niet wat me overkomt

Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...