De refowebkids [deel 3]

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 10 jan 2008 23:28

Ze kunnen het misschien wel iets eerder, hier zie ik wel dat er wel wat samengespeeld word maar meestal toch ook nog naast elkaar.

Met een schaartje knippen kunnen de kinderen hier ook al voor ze naar school gaan, doen we gewoon thuis met hen. Ook hebben we prikpennen en allerlei andere dingen. En de achterstand van niet naar de psz hebben ze in een maandje wel ingelopen, volgens mijn tante en zus, beide kleuterjuffen.
Ook met medewerksters van het CB en ook die zien enkel voordelen en dan voornamelijk op spraak/ taal gebied.

Leuk, hier haddeen de beide oudsten in groep 1, en nu nog, een hele grote woordenschat en kennis. Ze komen laat op gang maar dan gaan ze er ook voor. Van de tweede kregen we antwoorden waarbij wij en ook de juf echt stonden te flapperen met de oren.

Ik ben, nu achteraf helemaal, blij dat onze tweede zoon niet naar de psz geweest is. Ondanks dat hij heel druk en moeilijk was en is. Wij weten nu wat er ongeveer met hem aan de hand is maar voor we dat wisten was hij soms niet te handhaven. Ook zijn, zeer ervaren, juf zat op een gegeven ogenblik ongeveer met de handen in het haar. Hij kan dus nu nog (is 5,5) steeds heel moeilijk samenspelen, gaat als er een vriendje is gewoon alleen spelen. Dit is wel extreem, de anderen zijn gelukkig niet zo.

Wij hebben gewoon wel het geluk met onze ruime speelmogelijkheden. Als ze buiten spelen sjouw ik wat af om te kijken waar ze zijn en wat ze doen. Daarnaast zijn hier ook wel andere kinderen in de buurt maar voor ze naar school gaan spelen ze niet veel zonder de mama's erbij bij elkaar. Wel als ze buiten spelen, dan speelt de hele kluit met elkaar en lopen de kleinere er ook wat bij.

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 10 jan 2008 23:32

O, ja ik ga wel met de kinderen naar peutergym, lekker ravotten, klimmen en klauteren. Moeten we eerst netjes in het gareel lopen met de warming up en aan het eind nog even samen spelliedjes zingen.

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 11 jan 2008 11:14

zoals jullie wel weten heb ik nog een broertje van 5. Mijn moeder vond het ook niet nodig om het naar de psz te doen. Achteraf toch wel dom. hij kan totaal niet delen, heeft dit nooit hoeven doen want hij speelde altijd 'op zichzelf' thuis. Ik was de jongste en ik ging écht geen ruzie maken om zijn speelgoed 8)
Nu zit hij op school, heeft een taalachterstand, motoriek is vertraagd waardoor hij eerst logopedie heeft gehad en nu fysiotherapie. Als mn moeder het over kon doen was hij wél naar de psz gegaan. Maar hij heeft dan ook geen broertjes en zusjes om mee te spelen, vriendjes in de buurt zijn allemaal óf net te oud, óf net te jong dus daar kon hij ook niet van leren.... tja en mn moeder was ook wel erg makkelijk bij hem :wink:

Inlegdingen kun je bij de kruidvat en hema halen, of bij de da heb ik ze ook wel eens gezien. Maar dat vond ik dus weer zonde van mn geld :oops:
Die plastic broekjes ook bij de Hema, ik had die strikslips, die je met dichtknopen, heb geen ervaring met die broekjes maar die strikslips moet je wel goed vast zetten anders lekken ze erdoor heen. Toen dat dus te vaak ging voorkomen hebben we ze afgeschaft. Ik ben wel van plan om ze bij een tweede kindje, mochten we die krijgen, weer te gaan gebruiken!

Sarah is gister bij het cb gewest, ze is 295 gram gegroeit in 1 maand tijd dus heel wat minder dan Timon :D Maar dat is normaal als ze bijna 1 zijn. Ze zit nu op 8625 gram en 74.5 cm! Voor haar doen erg goed!
Weer inentingen gehad en dat hebben we geweten :cry: Arme Sarah, heel hard huilen vanmorgen vroeg, telkens stuiptrekkingen van de pijn/koorts, paracetamol gegeven. In bad telkens rillen van de koorts, niet willen slapen in bed maar wel bij mij. Nu is ze gelukkig redelijk snel in bed in slaap gevallen, want ik ben ook op. Moet vannacht werken dus ga vanmiddag saampjes naar bed, anders haal ik het niet denk... moet nog heel de nacht auto rijden ook :?

Timon is iig lekker gegroeid ja!! Leuk hoor, vond het altijd erg fijn om te zien als ze groeien en alles verder ook goed gaat! Is het al een doorslapertje?

Juultje77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Juultje77 » 11 jan 2008 11:36

Wat sneu voor je dochter. Heeft ze dat bij alle inentingen :?: Bij mij hebben ze er bijna nooit last van (gehad)

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 11 jan 2008 11:44

nee Danique gelukkig ook bij geenèèn inenting, was soms wel wat meer huilerig maar geen koorts gelukkig, en op de momenten van de prikken heeft ze nooit gekrijst, gelukkig niet :x
Laatst gewijzigd door liefje op 11 jan 2008 11:49, 1 keer totaal gewijzigd.

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 11 jan 2008 11:46

nee dit was de eerste keer, vandaar dat ik ook meteen aan de tel hing vanmorgen :oops: Was toch wel even bang dat het misschien verkeerd was gegaan, maar gelukkig is het 'heel normaal' ze heeft net even geslapen, ligt nu weer lekker te drinken in de box :) Blijf het zielig vinden, zo'n ziek hummeltje :(

Juultje77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Juultje77 » 11 jan 2008 11:48

Ik vind het altijd wel erg zielig om te zien :cry:

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 11 jan 2008 11:48

Bah inderdaad zielig, hoor het wel vaker ja dat hoe groter ze worden hoe meer dat ze ziek worden van de prikken 8)

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 11 jan 2008 11:50

Bloempie hoe is het met de uitslag van Thomas?

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 11 jan 2008 11:53

milan en matteo hadden/hebben eignelijk altijd koorts nadat ze een inenting hebben gehad....

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 11 jan 2008 11:57

verschilt echt dan hè?

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 11 jan 2008 12:03

ja het is echt per kind verschillend. Ik denk dat sarah er nu meer last van heeft omdat ze al verkouden is, maar de jv zei dat het wel kon om te enten en ik had eerlijk gezegd niet zoveel zin om er over 2 weken voor terug te gaan en je weet niet wat ze dan misschien heeft opgelopenvoor virus.

Wel een nadeel dat ik nu dus niet naar buiten kan en moet nog boodschappen halen eigenlijk :? Maar met een kind met koorts ga ik niet door de wind en miezerige regen lopen :wink:

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 11 jan 2008 12:05

Aaah ik heb op `t moment zelf ook koorst en dat is zo irritant, probeer elke dag met Danique naar buiten te gaan, de hond moet uitgelaten worden, en idd ook boodschappen maar ja, ik ben minder vatbaar als zo`n kleintje... hadden we maar een huismeid :mrgreen:

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 11 jan 2008 12:07

Met hoeveel maanden gingen jullie fietsen met de kleine, ik vindt danique al zo stevig in haar ruggetje en nekje, ze zit al bijna helemaal alleen :lol:
En welke fietszitjes zijn het fijnste, en heeft hier iemand een moederfiets bevalt dat een beetje?

vondt deze nl wel erg leuk moet toch een nieuwe fiets maar twijfel tussen een moederfiets of een gewone.

http://www.bikesonline.nl/?gclid=CIzZ38 ... QwodRw6r1A

of compleet:
http://www.bikesonline.nl/files/Eleganc ... eet-KL.jpg
Laatst gewijzigd door liefje op 11 jan 2008 12:12, 1 keer totaal gewijzigd.

Juultje77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Juultje77 » 11 jan 2008 12:10

Wij hebben ook een hond, maar ik heb er meestal een hekel aan om hem uittelaten. Misschien dat m'n meiden het vanmiddag willen doen.
Geven jullie snel paracetamol aan je kinderen als ze iets hebben :?:
Bij mij gingen ze met ongeveer 9 maanden op de fiets.

Terug naar “Archief”