Maarrrr eigenlijk vind ik nergens in de bijbel een goed voorbeeld van een gezonde relatie ontstaan uit wederzijdse liefde. Dan specifiek een voorbeeld voor een jong stel dat verkering krijgt, of de opstakels die je tegenkomt in het begin van je relatie. Natuurlijk zijn er wel goede huwelijken in de bijbel, maar dan weet je vaak niets van de voorgeschiedenis.
HOE mensen trouwden is voor ons vaak nogal bedenkelijk: uithuwen is een veel voorkomend gebruik in de bijbel, net als het vervullen van de zwagerplicht: trouwen met de weduwe van je broer.
Ook lees je nogal eens iets in de trant van: Hij zag een schone vrouw die hij begeerde, hij nam haar tot vrouw en zij baarde hem een zoon. Tsja...
Dan heb ik het nog niet over bigamie, bijvrouwen, hoererij, verkoop van vrouwen, vrouwen als geschenk of krijgsgevangenen.
Maar allez, ook hieruit kunnen wij wijze lessen trekken en ik wil dit verder niet teveel ter discussie stellen, maar zou wel graag willen vragen of jullie wel een goed voorbeeld kennen waar je als jonge mensen naar kan kijken en hun voorbeeld volgen.

Zelf kom ik niet veel verder dan de poëzie van het hooglied, maar dat is toch behoorlijk 'zweverig' of abstract.