wereldgelijkvormig

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

marcel081276
Sergeant
Sergeant

wereldgelijkvormig

Berichtdoor marcel081276 » 27 dec 2005 12:52

Romeinen 12 vers 2: En wordt dezer wereld niet gelijkvormig.

Hoe zie jij dat gelijkvormig zijn?
Voor mezelf is het niet de uiterlijke dingen maar het innerlijk, dus het niet liegen, stelen, haten, slechte gedachte enz enz..

Als je het ook op de uiterlijke dingen gooit is iedereen gelijkvormig mijns inziens, maar misschien denk jij er heel anders over, laat maar eens horen.

groeten ik
Psalm 46 : 1 God is een toevlucht!

Miekie
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Miekie » 27 dec 2005 14:50

Wat wordt er precies met wereld bedoelt? Het lijkt me sterk dat Paulus bedoelt dat je geen zonden mag doen zoals stelen, liegen, haten e.d. De Bijbel staat vol met verboden daarover. Het lijkt me vrij overbodig als Paulus dat hier weer zou doen. Ik denk dat Paulus bedoelt dat je niet zoals de wereld de hele dag met alles bezig moet zijn zonder dat je tijd hebt voor God, zoals Jezus het zelf zegt:

Markus 4:19 En de zorgvuldigheden dezer wereld, en de verleiding des rijkdoms en de begeerlijkheden omtrent de andere dingen, inkomende, verstikken het Woord, en het wordt onvruchtbaar.

Maar Paulus wil juist zeggen dat we vol moeten zijn van God, zoals hij dat het vers ervoor zegt: ( vertaling 'Het Boek' in Statenvertaling staat het zo ingewikkeld :? )

Rom 12:1 Ik zeg u daarom, broeders, dat u zich helemaal aan God moet wijden. Temeer omdat Hij u al Zijn liefdevolle goedheid aanbiedt. Laat uw lichaam een levend offer zijn; heilig, zodat het een vreugde voor God is. Als u zich bedenkt wat Hij voor u heeft gedaan, is dat toch niet teveel gevraagd?

Je moet deze tekst dus niet in de strijd tegen allerlei uiterlijke dingen gooien ( bijvoorbeeld meisjes moeten rokken aan, wánt ze moeten anders zijn dan de wereld). Je moet deze tekst juist als een vervolg op vers 1 lezen en je richten op God en niet op deze wereld.

marcel081276
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor marcel081276 » 27 dec 2005 15:34

Miekie schreef:Wat wordt er precies met wereld bedoelt? Het lijkt me sterk dat Paulus bedoelt dat je geen zonden mag doen zoals stelen, liegen, haten e.d. De Bijbel staat vol met verboden daarover. Het lijkt me vrij overbodig als Paulus dat hier weer zou doen. Ik denk dat Paulus bedoelt dat je niet zoals de wereld de hele dag met alles bezig moet zijn zonder dat je tijd hebt voor God, zoals Jezus het zelf zegt:

Markus 4:19 En de zorgvuldigheden dezer wereld, en de verleiding des rijkdoms en de begeerlijkheden omtrent de andere dingen, inkomende, verstikken het Woord, en het wordt onvruchtbaar.

Maar Paulus wil juist zeggen dat we vol moeten zijn van God, zoals hij dat het vers ervoor zegt: ( vertaling 'Het Boek' in Statenvertaling staat het zo ingewikkeld :? )

Rom 12:1 Ik zeg u daarom, broeders, dat u zich helemaal aan God moet wijden. Temeer omdat Hij u al Zijn liefdevolle goedheid aanbiedt. Laat uw lichaam een levend offer zijn; heilig, zodat het een vreugde voor God is. Als u zich bedenkt wat Hij voor u heeft gedaan, is dat toch niet teveel gevraagd?

Je moet deze tekst dus niet in de strijd tegen allerlei uiterlijke dingen gooien ( bijvoorbeeld meisjes moeten rokken aan, wánt ze moeten anders zijn dan de wereld). Je moet deze tekst juist als een vervolg op vers 1 lezen en je richten op God en niet op deze wereld.

mooi gezegt d:)b

Wullimpie
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Wullimpie » 27 dec 2005 18:23

Inderdaad mooi gezegd door Mieke.

Kortweg zou je kunnen zeggen dat je dus God moet volgen en niet de wereld in al haar drang naar meer, mooier, beter, grootter, sneller, moderner, enz enz.

Soms niet altijd even makkelijk om je niet te laten meesleuren, maar we moeten er naar streven.
Niet eens met een [MODBREAK]? PB de moderator, en vervuil niet het topic!!

Sofieke
Mineur
Mineur

Berichtdoor Sofieke » 27 dec 2005 18:45

En dus kom jij toch weer op het uiterlijke uit....
Niet met de mode mee, dus de meiden geen broek.... Toch?
We can love completely, without complete understanding.....

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 27 dec 2005 18:46

Tja, de wereld...wat is dat eigenlijk?

Best lastig, want ik denk dat de mensen die niet geloven van 'de wereld' zijn, omdat dat is wat wij NIET moeten zijn als christenen.
Maar ik ken genoeg mensen die geen christen zijn maar wel veeel vriendelijker en vergevingsgezinder zijn dan ik als christen...en soms zou ik echt wel meer op hen willen lijken.

Ik denk dat je door je houding (en uiterlijk tot op zekere hoogte ook zeker wel!) moet laten zien dat je christen bent, of in ieder geval: dat je niet afhankelijk bent van wat de wereld je biedt, maar afhankelijk bent van wat de Bijbel je biedt...
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Wullimpie
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Wullimpie » 27 dec 2005 18:49

Sofieke schreef:En dus kom jij toch weer op het uiterlijke uit....
Niet met de mode mee, dus de meiden geen broek.... Toch?

Dat hangt af van de intentie.
Als jij een broek draagt omdat de hele klas dat doet wel ja.(dus wereldgelijkvormig)
Als jij een broek draagt omdat je op grond van de bijbel concludeerd dat een broek is toegestaan, niet.
Niet eens met een [MODBREAK]? PB de moderator, en vervuil niet het topic!!

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 27 dec 2005 19:54

De wereld is alles wat jou van God afhoud, en ja dat kan een broek zijn. Als jij je doodstaart op broeken of juist rokken verlies je de waarheid uit het oog, het offer van de Heere Jezus.

Wereldgelijkvormijg; in alles mee doen wat de wereld (wereld als in alles wat jou van God afhoud) jou geeft, dat bedoeld Paulus hier. Voor de een is dat een zwembad bezoek, voor de andere popmuziek (of juist orgelmuziek).
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

marcel081276
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor marcel081276 » 27 dec 2005 23:27

ik had vroeger nogal heftig haar (flinke spikes) toen heb ik heel vaak commentaar gehad over het wereldgelijkvormige, maar dan moet je ook geen auto neme want die heeft de ongelovige buurman ook en ook geen fiets want die heeft hij ook, en een dikke winterjas ook niet die heeft hij ook.. :? ik word altijd zo moe van mensen die je moeten vertellen hoe je je moet kleden enz.

ik wil het niet weer brengen op kleding ofzo maar er zijn ook vrouwenbroeken, dan komt nu een opmerking dat het op mannenkleding lijkt.. dus zeg ik, dan ook geen trui of shirt of blouse of sokken, jassen.. dan blijft er alleen een bh over.. :wink:

Schriftgeleerde
Mineur
Mineur

Berichtdoor Schriftgeleerde » 28 dec 2005 11:17

Romeinen 12 vers 2: En wordt dezer wereld niet gelijkvormig.

Het gaat hier om de Geestelijk relatie!
Als Christus de Israël is, dan gaat het hier om een Geestelijke relatie met een volk, dat niet alleen in het hart woont, maar ook een Geestelijke relatie heeft met het Hemels Koninkrijk en door al die individuele bekeerde harten, een Geestelijk volk is geworden ( een Geestelijk Israël..dus).

Omdat we nog hier leven, als bijwoners, hebben we de mogelijkheid om ons voor te bereiden op dat Hemels Koninkrijk. We dienen als kinderen Gods, onze harten te vernieuwen in een nieuwe wet, die juist niet gelijkvormig is aan deze wereld. Het gaat hier dus om navologing. Wij kunnen dus Geestelijk moorden, beledigen en de Heer afwijzen en daarmee het Koninkrijk der Hemelen, omdat we -vaak onwetend- de wet van God proberen toe te passen in deze wereld.

Alleen in Christus, dus op grond van Zijn voorbeeld van de wet, kunnen we tegenstand bieden tegen de gelijkvormigheid aan deze wereld.

Probleem is dat Satan Gods wet misbruikt, om ons in zijn Rijk (Het Grote Babylon) te houden, en we zo geestelijk niet uit kunnen gaan.

Openbaring 14: 6-9 geeft aan wat de essentie van "uitgaan van deze wereld" inhoudt en welke stappen we daarvoor dienen te ondernemen.

6 En ik zag een anderen Engel vliegen door het midden des hemels, die had het eeuwig Evangelie, om het te verkondigen aan degenen, die op de aarde wonen, en aan alle natiën en geslachten en talen en volken,
7 en zeide met ene grote stem: Vreest God en geeft Hem eer, want de tijd zijns oordeels is gekomen; en aanbidt Hem, die gemaakt heeft den hemel en de aarde en de zee en de waterfonteinen.
8 En een andere, een tweede Engel volgde, die zeide: Gevallen, gevallen is het grote Babel, omdat het met den wijn harer hoererij alle volken heeft gedrenkt.
9 En een andere Engel, een derde, volgde hen, en zeide met ene grote stem: Indien iemand het dier aanbidt en zijn beeld, en het merkteken aan zijn voorhoofd of aan zijne hand aanneemt,

Omdat we ons voorbereiden op het nieuwe Rijk, is alles nog toekomst.
Maar Babylon, deze wereld, is al verloren:

Openbaring 18

1 En daarna zag ik een anderen Engel nederdalen van den hemel; die had ene grote macht, en de aarde werd verlicht van zijne heerlijkheid.
2 En hij riep met macht, met ene sterke stem, zeggende: Gevallen, gevallen is het grote Babel! Het is een verblijf van duivelen geworden, en ene gevangenis van alle onreine geesten, en ene gevangenis van alle onreine en gehate vogels.

Vandaar dat Jezus wijst op de verandering van ons hart, gericht op het Hemels Koninkrijk (Johannes 6:63) en dat in de Romeinen 2 gewezen wordt dat we ons niet moeten voorbereiden op de gelijkvormigheid (wet) die hier voorbereid wordt (One World Order: zie Openbaring 13)

De geestelijke leiding daarvan wordt voorbereid door Rome:

Openbaring 17

18 En de vrouw, die gij gezien hebt, is de grote stad, die de heerschappij heeft over de koningen der aarde.

De vroue hier = de Hoer. De vereniging van alle kerken op aarde met elkaar onder één wereldse -geestelijke koning! De paus.

Vorige week heeft de Paus aangetoont dat hij de zonnegod Mitrha vertegenwoordigd door zich te tooien met een rode hoed, de Kamauro net zoals de muts van de Kerstman is deze Kamauro niets meer of minder een teken van de zonnegod Mitrha. Zonder blaam tooide de Paus zich hier als de Koning van het licht. Inderdaad als de Plaatsvervanger van Christus, maar feitelijk dus Mitrha. In de kern zelfs als Nimrod, de eerste veroveraar van de wereld en zich verzettende tegen God.

De zogenaamde 'Kamauro' is gemaakt in de middeleeuwen en is rood met witte hermelijnen versieringen. De gelijkenis met de hoofdbedekking van de kerstman was treffend.

En zo worden dan niet alleen Christenen, die zich menen met Christus verbonden te voelen, bedrogen maar worden zij, indien zij hun hart -geestelijk- niet willen vernieuwen (zie Efeziërs 4:20-24 en Romeinen 12:1,2) de verwezelijking van Romeinen 12:2. En zo worden en is door het Kerstfeest er een weg die de christenen gelijkvormig wil maken aan deze wereld. Of niet soms......

Immers, wie verzet zich nu wat "christus" aan ons voorhoudt

Groet
Laatst gewijzigd door Schriftgeleerde op 28 dec 2005 11:28, 1 keer totaal gewijzigd.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 28 dec 2005 11:27

Schriftgeleerde schreef:Vorige week heeft de Paus aangetoont dat hij de zonnegod Mitrha vertegenwoordigd door zich te tooien met een rode hoed, de Kamauro net zoals de muts van de Kerstman is deze Kamauro niets meer of minder een teken van de zonnegod Mitrha. Zonder blaam tooide de Paus zich hier als de Koning van het licht. Inderdaad als de Plaatsvervanger van Christus, maar feitelijk dus Mitrha. In de kern zelfs als Nimrod, de eerste veroveraar van de wereld en zich verzettende tegen God.

Geloof je dat nu zelf ook of niet?
Je gaat namelijk al tijden niet meer in op de kerstdiscussie. Kun je die niet winnen?
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Schriftgeleerde
Mineur
Mineur

Berichtdoor Schriftgeleerde » 28 dec 2005 11:52

Hallo Optimatus,

Nee, aangaande de kerstdiscussie is voldoende gezegd. De Heilige Geest moet nu de rest zelf verder doen (Jesaja 8:20) Ik hoef helemaal niet te winnen. Immers ik ken de uitslag niet van de werking van de Helige Geest op de mens.
Waar het echter hier om gaat is wat Romeinen 12:1,2 ons dus bekend maakt. En daar is Kertsmis één aspect van. Als je de achtergrond van de Heilsgeschiedenis en de profetie onvoldoende kent, dan zie het verschil niet tussen de zichtbare en geestelijke profetie niet ( de zedelijke norm dus en zie ook Openbaring 12:17 en 19:10).

Dat is nu precies wat het probleem bij de Joden van het OT ook was. Terwijl Christus in hun midden was, begrepen ze Zijn boodschappen niet en pasten die op de dode letter van het voorbeeld toe. Echter,Christus is immers een voorbeeld van het Levende Schriftwoord.

Wat je misschien ook niet weet Optimatus is dat Rome zich verlustigd in het terorisme. Haar Babylonische afgodendiensts gaat zo ver dat zij zich mengen in het terrorisme van de wereld. Daarbij misbruiken zij Israël de nationale Staat en hebben zij door "het derde geheim van Fatima" o.a. Bush tot oorlog aangezet, terwijl zij vriendschappelijke banden onderhileden met Saddam Hoesein. Maar ja, alle koningen der aarde zullen het Beest navolgen en zit Rome aan de wateren der wereld (wateren staat voor volkeren)

Notabene in maart 2000 bezocht de Paus Israël, waarbij zijn bezoek begon op de dag van het Purimfeest. Een herinering aan het feit dat Haman die in de 5e eeuw besliste dat ale Joden gedood moesten worden.
Onder leiding van de Grote Moefti van Jeruzalem, Ikrema Sabri liet de Paus zich rondleiden door Jeruzalem. Notabene deze Grote Moefti was uitgerekend de man die opgeroepen heeft tot haat en geweld tegen Israël.

Over de steun aan de Palastijnen en Arafat, in het licht van het terrorisme, waarbij zelfs Rooms katholieke Geestelijken met springstoffen, werden tegengehouden aan de grens tussen Palestina en Israël, zal ik nog maar zwijgen. Vandaag of morgen verschijnt het bewijs vanzelf wel. (o.a.de terrrorist Aartsbisscop Hilaron Capucci -Griekse katholieke kerk en de terrorist Iliya Khury een Anglicaanse voorganger die twee vrouwelijke terroristen naar hun positie bracht) Doel van beide acties was zoveel mogelijk Christenen te treffen.

Afin de Bijbel, geeft voldoende uitleg over de consequenties die een relatie met de kerk van Rome zullen hebben (Regerende Staat dus)

Dat Europa en Brussel zich reeds met het Babylon en haar Koning hebben verenigd, mag onderhand wel duidelijk zijn. EuroBabel is er al en haar wetten zullen velen Christenen nog spijten, als zij ontdekken dat zij die trouwe hebben nagevolgd, omdat zij voortdurend de geestelijke profftie in Christus hebben geweigert aan te nemen, door Zijn wet belachelijk te maken en wekeljks te overteden, door de misleiding.

Door gebrek aan kennis gaat Mijn volk ten onder!

Misschien interressant om te weten dat de regerende VN zich o.a. laat leiden door de geschriften van Alice Baily aanhangster van Satan en een van de grondleggers van de New Age. De wereld geleid door Satan! Tja, hij is de Overste van deze wereld, niet Christus!

Neen, ik hoef niet te winnen Optimatus, ik wil liever niet gelijkvormig worden aan de waan en dwaasheid van alle dag en de overwinnign hier te behalen aan de maatstaf van deze reeds verloren wereld, mijn loon komt met de wederkomst van Cristus!

Groet

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 28 dec 2005 11:57

Lieve meneer de zelfuitgeroepen schriftgeleerde,

Ik heb even wat dingen nagezocht, en wat leuke dingen gevonden. Bijvoorbeeld een document over de geschiedenis van de zogenaamde skull-caps waaronder de Camauro valt.

De zogenaamde skullcaps zijn een afgeleide van de mutsen die vroeger in Frygië werden gedragen. Bijvoorbeeld de legendarische koning Midas (met de ezelsoren) droeg zo'n muts. Later werd de Frygische muts kenmerkend voor de Iraniërs en Thraciërs. De Perzische heros Mithras, die men ook in het Romeinse Rijk vereerde, werd altijd met een dergelijke muts afgebeeld.

Op vroege afbeeldingen zijn de bijbelse Drie Koningen vaak met een Frygische muts op te zien en dit kan erop wijzen dat ze uit Perzië kwamen.

Kortom, deze muts (de Camauro) is een zogenaamde Frygische muts die werd gebruikt om afkomst af te beelden, bijvoorbeeld Mithras, de Mithras-godsdienst die heel veel lijkt om de Christelijke was van oorsprong Perzisch, in de Romeinse tijd (een paar honderd jaar nadat Zoroaster zijn godsdienst 'oprichte') werd deze muts dus gebruikt door mensen van de Mithras cultus. Keizer Constantijn was een ex-Mithras aanbidder, hij werdt christen. En ja de katholieke kerk heeft veel symboliek uit ander godsdiensten overgenomen (net als het jodendom trouwens, ook het credo van het Jodendom: Sjema jisrael adonaj elohejnu adonaj echad is niets nieuws onder de zon), ook Zoroaster leerde dat er Een God was, almachtig en dat Hij geboren zou worden uit een maagd.

Waarin ik alleen niet in met je mee kan is dat je op basis van het gebruik van symboliek een christelijke stroming ziet als heidendom ten top. Ook jij (ja jij Schriftgeleerde) maakt je schuldig aan het gebruiken van dingen die uit andere godsdiensten/volken of wat dan ook komen, op basis daarvan maken wij jou ook niet uit voor heiden. Als je zulke grote problemen hebt met de pauselijke Camauro, en de rest van de symboliek, schrijf hem dan een brief, mail hem of bezoek hem. (contactinformatie).

P.S. Ik denk eerder dat de Paus een aanhanger is van het Smurfendom dan van de Mithras (dus geen Mirtha) aangezien de Frygische muts het bekendst is van:

Afbeelding

Groet.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 28 dec 2005 12:12

Dat is nu precies wat het probleem bij de Joden van het OT ook was. Terwijl Christus in hun midden was, begrepen ze Zijn boodschappen niet en pasten die op de dode letter van het voorbeeld toe. Echter,Christus is immers een voorbeeld van het Levende Schriftwoord.
Christus en OT-Joden? waar heb je het over?

het derde geheim van Fatima

"Wie verwachtte dat er apocalyptische voorspellingen in stonden of wie dacht dat de toekomst er mee voorspeld zou worden", blijft gedesillusioneerd, zei kardinaal Joseph Ratzinger bij de presentatie. Op de gezichten van de journalisten was dan ook weinig enthousiasme te bespeuren.

bronvermelding: Katholiek Nieuwsblad

Notabene in maart 2000 bezocht de Paus Israël, waarbij zijn bezoek begon op de dag van het Purimfeest. Een herinering aan het feit dat Haman die in de 5e eeuw besliste dat ale Joden gedood moesten worden.
Het Purim feest is geen herinnering aan Haman, maar het de verlossende hand van JHWH.

Tijdens het typen van deze reactie stuite ik op deze website, waar ik eerst nog wat respect voor je had, verklaar ik mijzelf nu voor gek als ik nog verder op je zorgvuldig geknipte/geplakte teksten ga reageren. Het ga je goed schriftgeleerde.

@Refoweb Crew: Ip-ban deze stumper

Schriftgeleerde
Mineur
Mineur

Berichtdoor Schriftgeleerde » 28 dec 2005 12:14

Raido,

Kortom, deze muts (de Camauro) is een zogenaamde Frygische muts die werd gebruikt om afkomst af te beelden, bijvoorbeeld Mithras, de Mithras-godsdienst die heel veel lijkt om de Christelijke/.

Tja, ziende blind en horende doof he Raido.

Hoeveel Evangeliën zijn er nu Raido!

Als hoe openbaarde de Paus zich nu! Als de Plaatsvervanger van Christus! (wat niet kan) wel dan toont hij zich hier als de vertegenwoordiger van de Mitrha god. De god van het licht.

Maar niet het Licht Christus dat de duisternis in de geesten van de mens kan verwijderen!

Dienen wij niet alles te vermijden dat met zonde in relatie staat?
Hoe is het dan mogelijk dat de Paus zich dan met een zondig attribuut van een afgod toont, terwijl hij zich Plaatsvervanger van Christus noemt.

Denk je nu dat mensen die als Christenen voortdurend zondigen tegen de Heilige Geest in het hemels Koninkrijk komen? Ik denk van niet Raido.

Wat denk je nu te willen melden Raido, met zoveel onwijsheid!
Ben jij nu zo dom, of vergis je je wel eens!

Lees van de 10 geboden nu eens het 1e t/m het 4 gebod. En lees eens wat God zegt wie Hij nu is!

Hij en Optimatus maken zich steeds meer belachelijker, want ik zal met steeds meer aanwijsbare berichten komen, voor hen die nadenken en in Christus willen onderzoeken.

groet

Terug naar “Archief”