Moderator: Moderafo's
rutgernation schreef:en what about vertrouwelijke gesprekken met een ander dan je eigen vriend(in), joris
Ikke21 schreef:Vreemd gaan is echt heel verkeerd, zoiets doe je gewoon niet en zowel dan zit er in je relatie iets helemaal fout!
Sjeherazade schreef:Nou, zo scherp zou ik het niet willen stellen. In mijn gedachtengang ga ik uit van een ontkoppeling van lichamelijke en geestelijke genegenheid. Veel mensen denken dat liefde, houden van, alleen uitgedrukt kan worden en behoort te worden door lichamelijk handelen (naar bed gaan) .
Ik zou zeggen, dat het lichamelijk handelen slechts een van de manieren is waarop je die geestelijke genegenheid uitdrukt, niet exclusief de manier, maar wel vind ik de geestelijke genegenheid voorwaarde voor. Anders is het lichamelijkheid om de lichamelijkheid, en dat vind ik hoereren, sorry.
Je kunt ontzettend veel van iemand houden en toch met een ander zoenen.
*** Ik vind dit tegenstrijdig klinken. Het heeft veel met niet duidelijk durven kiezen te maken.
Dat kan ik een opwelling gebeuren, onder invloed van drank of welbewust maar voor één avondje.
*** Een slap excuus.
Als het structureel over langere tijd gebeurt zit er wel iets fout in de relatie, maar als het incidenteel blijft wil dat niet meteen zeggen dat je niet genoeg van de ander houdt.
*** Het is dan maar net hoe je houden van definieert, blijkbaar hanteer je een andere invulling dan ik. Ik vind het te makkelijk, je wilt blijkbaar een vaste basis waarop je terug kunt vallen en ondertussen doen en laten wat je wilt. Is dat dan echte liefde voor je vriend, je vriendin, maar ook voor jezelf en voor die ander waarmee je eenmalig gaat en belangrijker nog wat heeft dat nog met de liefde van God te maken?
Tenminste, in een goede relatie mag ik hopen dat de wederzijdse liefde gericht is op de persoon die de ander is, en niet alleen op het feit dat je samen alléén met elkaar iets speciaals doet.
*** Je koppelt dingen los, die je niet zo makkelijk zou moeten los koppelen. Dat speciale is een voortvloeisel van die exclusiviteit op geestelijk niveau, koppel je het ene van het ander los, dan kom je jezelf op den duur vanzelf tegen.
Mijn bezwaar tegen vreemdgaan is dan ook het feit dat je het vertrouwen wat de ander in jou legt, schaadt, en niet het enkele feit dat je iets lichamelijks met een ander doet wat alleen aan jóuw partner voorbehouden zou moeten zijn.
***Ik blijf het een vreemde gedachtengang vinden.
Ik zie tussen vreemdgaan tijdens verkering en het besodemieteren van een gewone vriend dan ook geen wezenlijk verschil: het gaat beide om een vertrouwensbreuk.
ikke3310 schreef:trijntjejohanna schreef:dan heb je altijd wel een goede smoes om vreeemd te gaan, want ja je wilt je relatie redden....
HOHOHOHOHO. Ik heb gezegd STEL... Dus het KAN. Wil niet zeggen dat het zo is! Maar het is een optie.
Ikke3310
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten