Mijn vraag aan die personen: wat doe je er zelf aan? Zit je lekker af te geven op RW en praat je er over in de trand van "wat is het slecht en beroerd", of kom je er ook bij de Heere mee aan?
Ik heb zelf 3 jaar in het bestuur van de JV gezeten (1 jaar was ik al 18, eigenlijk mocht ik maar 2 jaar zitten). Wat mij toen al vooral opviel is bepaalde meningen van de voorzitters van de JV, in de tijd dat ik er zat waren dat wel verschillende mensen, maar twee bleven vanaf het begin dezelfde.
Er werd achter de rug van de leden van de JV overhun gepraat, die moet mindervaak een beurt krijgen tijdens de plenaire discussie, ik mocht geen discussies meer leiden en geen 'dwaalleer' meer verkondigen.. Dit alleen naar aanleiding van het gezanik over de RKK, ja het is een dwalende kerk, een verschikkelijk dwalende kerk, maar ik geloof stellig dat er ook kinderen Gods in die kerken zitten, maar dat mocht niet gezegt worden.
Ook in de kerk zelf merk je dat gewoon, ik vind het helemaal niet erg als er uit de HC gepreekt wordt (zou het niet willen missen, Ds. Van Dieren is zo duidelijk/scherp). De vinger mag op de zere/dwalende plek gelegd worden, wat betreft de sacramenten (kan me er niet heel dik om maken dat de er 7 hebben), over de instorting van de genade bij de doop en verering van heiligen.. Maar breng dit dan om 'ons' er beter van te maken en niet om de RKK de grond in te stampen. Ja die kerk dwaalt op een aantal punten, maar hoezo moet je dan de hele RKK richting de hel sturen (en dit niet een keer).. De HC is gemaakt om te verdedigen, niet om mee aan te vallen.
Ik weet nog heel goed, dat mijn tante vertelde dat er eens huisbezoek was geweest en ze nogal schuin naar de stereo keken, met de opmerking dat daar mooi psalmen op konden geluisterd worden, waarop mijn ze antwoorde dat ze dat niet alleen luisterden, maar ook klassiek (het Mormon Tabernacle Choir) en gezangen.. Het huis was spreekwoordelijk te klein, ons werd dringend verzocht om te onderzoeken of we wedergeboren waren..
En nog steeds bidden we voor de GerGem. Want het gaat ons aan het hart hoe mensen daar in duisternis blijven wandelen omdat in de prediking het licht van het evangelie wordt afgeschermd met een wolkendek van voorwaarden en menselijke (be)vindingen! Echt waar!
Ik weet niet hoeveel mensen er blijven wandelen in de duisternis, ik denk dat er meer wedergeboren kinderen Gods zijn in de Gergem, maar naar ik vermoed durven de meesten daar niet voor uit te komen, om ja... hoe moet ik dat zeggen.. Hun bekering anders was dan beschreven staat