Seks voor het huwelijk. Waarom wel/niet?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 26 jul 2005 19:06

Raido schreef:
Funlover schreef:OOk als je kort verkering hebt is je behoefte groot!!!
Ik vind het wel eens flauw dat seks zo lekker is en dat het dan verboden wordt! :roll:
Aan de andere kant is het dan weer zo fijn, dat als je dan getrouwd bent, wel echt voor elkaar bent..

Maar moslims hebben hele handige oplossingen, waardoor seks veel minder lekker is voor vrouwen *denkt aan vrouwenbesnijdenis*

Ben je nep als je sex voor het huwelijk hebt gehad?!
Alles komt goed, hoe dan ook. Zo niet, dan toch!

Flex187
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Flex187 » 26 jul 2005 19:28

Nep?? Neuh, volgens mij ben je niet nep als je sex voor het huwelijk hebt gehad. Volgens mij heb je dan in je huwelijk gewoon meer ervaring.

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 26 jul 2005 19:35

flex187 schreef:
Nep?? Neuh, volgens mij ben je niet nep als je sex voor het huwelijk hebt gehad. Volgens mij heb je dan in je huwelijk gewoon meer ervaring.
--------------------------------------------------------------------------------

grinnik..dat noem ik nou:"een droge opmerking" :mrgreen: :mrgreen:

Faithy
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Faithy » 26 jul 2005 20:10

Smurffie schreef:flex187 schreef:
--------------------------------------------------------------------------------

grinnik..dat noem ik nou:"een droge opmerking" :mrgreen: :mrgreen:

Nee, dat is gewoon waarheid..

en ervaring is goeoeoeoed :P
If you fall, I'll catch.. If you love, I'll love and so it goes, my dear, don't be scared; you'll be safe.. this I swear.. if you only love me back..

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 26 jul 2005 20:12

Faithy schreef:
Nee, dat is gewoon waarheid..

-----------------------------------
dat bedoel ik.. :mrgreen:

Eva43
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Eva43 » 26 jul 2005 20:57

essieee schreef:
Aragorn schreef:
Nelleke Bakker schreef:Het hoeft ook niet altijd zo te zijn dat je gelijk spijt hebt..maar meestal als je dan weer een nieuwe relatie aan gaat krijg je pas spijt. Dat hoeft nog niet eens te zijn voor het feit dat je svhh gehad heb, maar schaamte voor je nieuwe vriend/vriendin, toch?

Maar waarom zou je je schamen dan? Weer omdat je denkt dat het eigenlijk niet zou mogen? :)

Omdat je dan toegeven moet dat je jezelf snel al hebt gegeven; terwijl het bijv. maar een paar maanden aan is geweest, omdat je je niet hebt kunnen beheersen en misschien ook omdat je er onwijs van hebt genoten met diegene toen......

Waarom zou je je schamen voor het fijt dat je van sex geniet?
En waarom noemen mensen sex hebben toch jezelf aan iemand geven?
Sex is maar zo'n klein deel van jezelf ik ben hoop ik zoveel meer dan mijn maagdenvlies.
En als ik sex heb schaam ik me meer als ik er niet van heb genoten, dan had je het toch net zogoed niet kunnen doen.
Bovendien zou dat ook nog kunnen betekenen dat je er niet van hebt genoten omdat de persoon waarmee je het had niet speciaal genoeg voor je is.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 26 jul 2005 22:44

Funlover schreef:
Raido schreef:
Funlover schreef:OOk als je kort verkering hebt is je behoefte groot!!!
Ik vind het wel eens flauw dat seks zo lekker is en dat het dan verboden wordt! :roll:
Aan de andere kant is het dan weer zo fijn, dat als je dan getrouwd bent, wel echt voor elkaar bent..

Maar moslims hebben hele handige oplossingen, waardoor seks veel minder lekker is voor vrouwen *denkt aan vrouwenbesnijdenis*

Ben je nep als je sex voor het huwelijk hebt gehad?!

Nee, hij bedoelt dat je je nep aan elkaar geeft als je er geen seks bij hebt. :)

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 26 jul 2005 22:46

Lalage schreef:Ik vind het wel tof om seks voor 1 persoon te bewaren, maar ik heb al bijna drie jaar verkering. Aan de ene kant went het wel om de hele tijd tegen je grens aan te lopen, aan de andere kant krijg je er wel steeds meer zin in om er eindelijk eens overheen te gaan. tj, jij bent lekker na 2 jaar getrouwd en dan was je nog maar 20 jaar, dan valt het nog wel mee. Maar er zijn ook mensen die zes jaar verkering hebben. Dat is dan toch echt niet leuk meer op een gegeven moment.

Inderdaad, wat voor verschil maakt zo'n trouwakte dan nog?

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 26 jul 2005 22:55

elbert schreef:
Aragorn schreef:
elbert schreef:Dan zit er toch altijd iets in van het bevredigen van eigen lustgevoelens.

Dat lijkt me evident, en dat zal als je getrouwd bent niet anders zijn. :)

Inderdaad, ook een huwelijk is een dynamische relatie. Maar als de dynamiek de goede kant opgaat, dan wordt de onderlinge band alleen maar steviger, solider, diepgaander en onveranderlijker qua huwelijkstrouw (als getrouwd persoon kan ik daar wel een beetje over meepraten :)).

Ja, daar kan ik me ook wel iets bij voorstellen, ook al strekt mijn ervaring met langdurige relaties zich over nog geen 3 jaar uit. :P Maar eigenlijk had ik het over het zinnetje dat ik nu quote en niet het verhaal erboven (van de lustgevoelens dus).

Uiteraard is er verschil. Maar wij mensen zijn wel bestemd voor de eeuwigheid en dus ook voor een onveranderlijke bestemming. En het zou handig zijn als we daarvoor ook een klein beetje een voorschot daarop namen qua levensstijl. :)

Hehe, dit vind ik dan weer een beetje apocrief worden allemaal. 8) Dit ís de eeuwigheid niet, dus kun je hier ook niet leven alsof het dat wel is (en wederom is mijn evt vriendin God niet). Verder natuurlijk niks mis met (huwelijks)trouw, maar het is nu eenmaal niet zo heel erg vanzelfsprekend dat je altijd bij elkaar blijft (passen).

Aragorn schreef:Ik heb het daar met mijn ex ook weleens over gehad, je zegt soms: 'ik hou voor altijd van je', terwijl dat later toch niet zo blijkt/bleek te zijn (nuja, misschien ook wel, maar iig was het relationele gedeelte over :wink: ). Dat was dan dus meer een uiting van je gevoel op dat moment, dan dat het als een serieuze belofte voor de toekomst gezien moet worden.

Inderdaad. Daarom is het doen van een serieuze belofte ook iets wat weloverwogen en niet alleen puur op je gevoel gedaan moet worden.

Gelukkig was het ook niet bedoeld als serieuze belofte. :wink:

Aragorn schreef:Ehm, wat was de relatie met het topic ook alweer? :shock: :mrgreen: Oja, dat eeuwige liefde, of iig eeuwige relaties, bij mensen sowieso niet te garanderen zijn en het dus ook een beetje pretentieus is om seks slechts aan dat idee te verbinden.

Hmm, ik heb liefde en trouw genoemd. Ik zou ook nog het voortbrengen van nageslacht kunnen noemen en het elkaar plezieren (dit alles binnen het huwelijk uiteraard ;)). Heb je nog andere suggesties waar je seks aan wilt verbinden?

Volgens mij bedoelde ik meer dat het een klein beetje onrealistisch is om seks exclusief 'toe te staan' bij eeuwige en onveranderlijke 'ware' (wat is dat eigenlijk? :roll: ) liefde.

Flex187
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Flex187 » 26 jul 2005 23:57

Eva43 schreef:
essieee schreef:
Aragorn schreef:
Nelleke Bakker schreef:Het hoeft ook niet altijd zo te zijn dat je gelijk spijt hebt..maar meestal als je dan weer een nieuwe relatie aan gaat krijg je pas spijt. Dat hoeft nog niet eens te zijn voor het feit dat je svhh gehad heb, maar schaamte voor je nieuwe vriend/vriendin, toch?

Maar waarom zou je je schamen dan? Weer omdat je denkt dat het eigenlijk niet zou mogen? :)

Omdat je dan toegeven moet dat je jezelf snel al hebt gegeven; terwijl het bijv. maar een paar maanden aan is geweest, omdat je je niet hebt kunnen beheersen en misschien ook omdat je er onwijs van hebt genoten met diegene toen......

Waarom zou je je schamen voor het fijt dat je van sex geniet?
En waarom noemen mensen sex hebben toch jezelf aan iemand geven?
Sex is maar zo'n klein deel van jezelf ik ben hoop ik zoveel meer dan mijn maagdenvlies.
En als ik sex heb schaam ik me meer als ik er niet van heb genoten, dan had je het toch net zogoed niet kunnen doen.
Bovendien zou dat ook nog kunnen betekenen dat je er niet van hebt genoten omdat de persoon waarmee je het had niet speciaal genoeg voor je is.

Al dat gestress! Eén keer is het even wat minder fijn, kom je een keertje niet klaar bijvoorbeeld, is de persoon meteen niet speciaal. De ene keer is het gewoon beter als de andere keer, dat is met alles zo, toch?
Laatst gewijzigd door Flex187 op 27 jul 2005 01:05, 1 keer totaal gewijzigd.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 27 jul 2005 00:00

Ze zei toch niet dat niet genieten hetzelfde is als niet klaarkomen? :)

Flex187
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Flex187 » 27 jul 2005 01:05

Nee, dat zei ik ook niet, was maar een voorbeeld.

Lausnitz
Mineur
Mineur

Berichtdoor Lausnitz » 27 jul 2005 12:32

Faithy schreef:en ervaring is goeoeoeoed :P

Ben ik het niet mee eens, voor zover mogelijk dan. Wat is er nou mooier dan samen de seksualiteit te ontdekken? Samen stuntelen. De eerste zoen ging toch ook niet gelijk goed?!?! :roll: :mrgreen:
www.cgjf.nl

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 27 jul 2005 12:34

Lausnitz schreef:Wat is er nou mooier dan samen de seksualiteit te ontdekken? Samen stuntelen. De eerste zoen ging toch ook niet gelijk goed?!?! :roll: :mrgreen:

Ik weet niet of dat heel mooi is, tis wel het grappige denk ik! Maar ik heb ook weleens gezegd, dan moet de huwelijksnacht mooi zijn en dan zit je zo te stuntelen...dat lijkt me nou ook niets!
En mijn eerste zoen ging echt niet fout ofzo! :D
Alles komt goed, hoe dan ook. Zo niet, dan toch!

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 27 jul 2005 12:44

De huwelijksnacht? Lekker slapen na een drukke huwelijksdag! :mrgreen:
Wie al te overspannen verwachtingen heeft van de huwelijksnacht, kan alleen nog maar teleurgesteld worden. ;)
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Terug naar “Archief”