ger gem (ned) hetzelfde als islam?!

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 04 jul 2005 13:20

Praat je altijd over jezelf?? Jij kan dat vinden maar bewijs het maar eens..

Nee ik praat juist heel weinig over mijzelf, ik cijfer mijzelf altijd weg, ik leef eigenlijk alleen voor anderen, voor idealen en voor God.

Eerlijk
Ik ben eerlijk tegen mensen die zelf eerlijk zijn, maar ook eerlijk tegen mensen die dat niet tegen mij zijn, dat kan soms conflicterend zijn. Als ik jou niet mag dan zeg ik jou dat, recht in je gezicht, ben ik het ergens niet mee eens, dan zeg ik dat, ben ik boos op jou, dan merk je dat echt. Bloedeerlijk en soms daardoor ook Bloedlink.

Vriendelijk
Ik wordt door mensen omschreven als vriendelijk, zelf vind ik mee een sarcastische cynische jongeman met ongelovige wrede humor, dat zei zo. Ik kan ook vriendelijk zijn, en dat doe ik ook graag hoor :)

Egoistisch
Ben ik dus absoluut niet, ik ben helaas altruistisch en niet altijd assertief genoeg, heel kort. Absoluut niet

Ow ja, ik zit in de Ger.Gem, en ben dus een refo :)

Als iemand psychotisch is, dan is hij het normale contact met onze werkelijkheid kwijtgeraakt. Dat wijst op een ernstige verstoring van de verwerking van informatie.
Onwaar, mensen met een psychotische stoornis kunnen normaal communiceren aangezien ze niet altijd een psychose hebben.

Hallucinaties: Iemand die psychotisch is kan iets waarnemen (horen, zien, ruiken, voelen, proeven) dat er in werkelijkheid niet is. Deze ervaringen zijn voor de betrokkene zeer 'echt'.
Hallicunaties en Psychoses zijn fundamenteel anders, maar dat zul jij ook weten.

Wanen: Dit zijn individuele ideeën of overtuigingen die absoluut niet in overeenstemming zijn met algemeen geaccepteerde ideeën of opvattingen.
Dat is relatief, algemeen geaccepteerde wanen bestaan namelijk ook :) Zoals : Alle refo's zijn oneerlijk, onvriendelijk, egoistisch.

Hoi ik denk niet dat dit iets met leeftijd te maken heeft, meer gewoon met de waarheid. Ik zie ze niet als 1 groep, ze waren 1 groep. Kijk waarom trippen jullie er zo om? Als het niet waar zou zijn hoefde je dat niet te doen toch?
En trip heb je pas na het gebruiken van drugs. Jij ziet de refoheid als een groot front wat tegen jou is, dat is niet zo. De refoheid is onderling zeer verdeeld maar als je je niet verdiept in de zaken blijf je alleen de harde buitenkant zijn. Als er iets over jou gezegt wordt ga je daar op in, helemaal op een forum, deze mening is dus niet te staven.

Diep van binnen weten jullie allemaal dat dit niet iets is wat ik zo uit mn duim zuig ofzo. Tuurlijk er zijn vast ook wel goede refo's, alleen wel toevallig dat ik er dan pas 1 tegen ben gekomen.
Heel toevallig, misschien komt het omdat je eindelijk het geduld hebt om verder te kijken dan de buitenwacht van de grote boze groep zwart-gekousde refo's die jou weet ik wat hebben aangedaan, wat verwacht je van refo's?

Als ik geen gelijk heb, waren bewijzen jullie dan niet het tegendeel? Door heel hard te gaan gillen en boos lopen doen bewijzen jullie alleen maar dat ik gelijk heb.[/quote]Dat is een foutieve conclusie, wij proberen met zijn allen het tegendeel te bewijzen, sommige door cynisch te doen, sommige door het tegendeel te bewijzen, sommige zijn het met je eens, en sommige spelen open kaart met jou.

Wat verwacht je van een refo? Ze hebben waarschijnlijk een andere mening en geloofservaring als jij, maar jij wilt dat ze dat accepteren op jou manier zoals jij dat verwacht, zo niet, dan deugen ze niet. Dat is denk ik jou probleem, doordat je vervelende ervaringen hebt met een bepaalde groep refo's deugd het totale refodom niet meer en past elke refo die jij tegenkomt binnen het door jou gedefinieerde hokje. Je verwacht denk ik dat refo's ja en amen zeggen als jij zegt, ik doe een broek aan, ik loop in mijn Jezus Freak shirtje en ik luister Gospel-muziek, een refo's is het daar niet mee eens, zegt dat, komt daar vooruit maar jij ziet dat als aanval op je eigen persoon, terwijl het slechts een uiting van een mening van de desbetreffende refo is.
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 04 jul 2005 13:45

En ik natuurlijk ook!
Twee handen op de zelfde buik.

Zeg nou zelf de ger gem heeft gewoon erg veel weg van de islam.
Kijk in dat topic en dan zie je wat voor grote onzin je loopt te blaten, ja blaten, zelfs een schaap heeft meer kaas gegeten van ger.gem en ger.gem in ned.. sjonge *briest*

De structuur in de familie, zo mogen veel ger gemmers niet trouwen met wie ze willen.
de meeste grote onzin loop je nu te blaten, ja mijn ouders hebben gezegt, het makkelijkst is gewoon iemand van je kerkverband dat voorkomt gewoon gezeur, eerlijk!

Het moet perse iemand zijn uit de ''goede'' kerk.
Dit is bij islamieten ook ongeveer zo...
Onzin, Islamieten trouwen met islamieten maar niet met christenen, christenen onder elkaar is totaal iets anders!

Het is toch heel typische dat veel niet ger-gemmers het met ons eens zijn.
Joh, die kennen de kerk zeker net zo goed als jij, belachelijk! Echt, heb er geen woorden voor, kom eens bij ons in de kerk, op onze JeV (jaa er zitten zelfs een aantal PKNners op!

En alle gergemmers het er absoluut niet mee eens zijn.
Gek heh, als je klinkklare onzin spuwd, walgelijk!

btw ik ben niet dezelfde persoon als hooligan ze is alleen mn zusje!
Grut, dat is wat voor je ouders..

Stefanus
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Stefanus » 04 jul 2005 15:31

Ik vind de vergelijking van de GG(IN) met de islam ontzettend flauw. De vergelijking is onnodig en ongenuanceerd. Het is beter om je kritiek te richten op de dingen die je verkeerd vind (en daar een discussie over te starten) dan om zulke vergelijkingen te gaan maken, gewoonweg al omdat de islam een aantal aspecten heeft die totaal niet te vergelijken zijn met GG(IN), en een scheef beeld geven van de GG(IN). Daarom zou ik op willen roepen tot steekhoudende kritiek, in plaats van discussieren over 'wat er in de vergelijking wel en niet klopt/van toepassing is op de GG(IN)'.

De manier waarop die leraren met hooligan omgegaan zijn is gewoonweg onchristelijk te noemen. Toch moet je ALTIJD uitkijken voor generalisaties. Hooligan, er is 'een gedeelte' dat zich gedraagt zoals jij het beschrijft, maar er is ook 'een gedeelte' dat zich niet zo gedraagt.

Het hokjesdenken is makkelijk maar uiteindelijk niet doeltreffend; het zet heel vaak kwaad bloed. Hokjesdenken gebruikt stereotypen en is daarmee ongenuanceerd. Juist die ongenuanceerdheid is gevaarlijk en dom, omdat hokjes vaak meer gevangenissen zijn waar sommigen/velen helemaal niet in willen zitten.

Opbouwende kritiek is zeer welkom...

hooligan
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor hooligan » 04 jul 2005 18:47

Praat je altijd over jezelf?? Jij kan dat vinden maar bewijs het maar eens..

Nee ik praat juist heel weinig over mijzelf, ik cijfer mijzelf altijd weg,
ik leef eigenlijk alleen voor anderen, voor idealen en voor God.

Waarom doe je het nu dan wel?

Eerlijk
Ik ben eerlijk tegen mensen die zelf eerlijk zijn, maar ook eerlijk tegen mensen die dat niet tegen mij zijn, dat kan soms conflicterend zijn. Als ik jou niet mag dan zeg ik jou dat, recht in je gezicht, ben ik het ergens niet mee eens, dan zeg ik dat, ben ik boos op jou, dan merk je dat echt. Bloedeerlijk en soms daardoor ook Bloedlink.

Vriendelijk
Ik wordt door mensen omschreven als vriendelijk, zelf vind ik mee een sarcastische cynische jongeman met ongelovige wrede humor, dat zei zo. Ik kan ook vriendelijk zijn, en dat doe ik ook graag hoor

Egoistisch
Ben ik dus absoluut niet, ik ben helaas altruistisch en niet altijd assertief genoeg, heel kort. Absoluut niet

Ow ja, ik zit in de Ger.Gem, en ben dus een refo

FIjn voor jou, maar je gedraagt je toch nog typisch fout zoals alleen een refo het
kan, je denkt dat je alles beter weet. Je vind je zelf erg goed, dat blijk wel,
je vind jezelf zo eerlijk, vriendelijk en niet egoistisch.

Onwaar, mensen met een psychotische stoornis kunnen normaal communiceren aangezien
ze niet altijd een psychose hebben

Waar lees jij dan dat ze dat niet kunnen?Je begrijpt duidelijk niet wat je leest.

Dat is relatief, algemeen geaccepteerde wanen bestaan namelijk ook Zoals :
Alle refo's zijn oneerlijk, onvriendelijk, egoistisch.

Tuurlijk dit is hardstikke relatief, net zo relatief als de onzin van motormuis. Waarmee ik dus duidelijk probeer te maken, dat de manier
van denken van motormuis relatief is.

En trip heb je pas na het gebruiken van drugs.
Jij ziet de refoheid als een groot front wat tegen jou is,
dat is niet zo. De refoheid is onderling zeer verdeeld maar
als je je niet verdiept in de zaken blijf je alleen de harde
buitenkant zijn. Als er iets over jou gezegt wordt
ga je daar op in, helemaal op een forum, deze mening is dus niet te staven.

Trippen kan ook moeilijk doen betekenen.. Nee hoor ze zijn helemaal niet tegen me,
sorry hoor maar het is wel raar, dat als iemand zich probeert aan te melden op
mijn IP op dit forum, dat ze niet toegelaten worden. Als ze dan mailen waarom,
krijgen ze als antwoord dat dat komt omdat ze op mijn IP zitten.
Dus refo's zijn duidelijk wel tegen mij.

Heel toevallig, misschien komt het omdat je eindelijk het
geduld hebt om verder te kijken dan de buitenwacht
van de grote boze groep zwart-gekousde refo's die jou weet
ik wat hebben aangedaan, wat verwacht je van refo's?

Wat denk je zelf? Dat dit de eerste keer is dat ik met een refo praat ofzo.
Als je dit topic goed had gelezen, had je al gezien dat ik 12 jaar lang op refo-
scholen zat. Denk je dan dat ik 12 jaar lang dom tegen hun heb lopen doen?
Denk je niet dat ik als kind gewoon met hun wou spelen, dat ik gewoon vriendinnetjes
met hen wou zijn? Tuurlijk was dat het geval. Ik had het hardstikke naar mijn zin,
tot ze me ineens lieten vallen, want ik had een broek aan, en met meisjes met een
broek aan mag je niet spelen.
Wat ik verwacht is dat ze zich Christelijk gedragen, dat lijkt me logisch.

at verwacht je van een refo?
Ze hebben waarschijnlijk een andere mening en geloofservaring
als jij, maar jij wilt dat ze dat accepteren op jou manier
zoals jij dat verwacht, zo niet, dan deugen ze niet. Dat is denk ik jou probleem,
doordat je vervelende ervaringen hebt met een bepaalde groep refo's deugd
het totale refodom niet meer en past elke refo die jij tegenkomt binnen het
door jou gedefinieerde hokje. Je verwacht denk ik dat refo's ja en amen zeggen
als jij zegt, ik doe een broek aan, ik loop in mijn Jezus Freak shirtje
en ik luister Gospel-muziek, een refo's is het daar niet mee eens,
zegt dat, komt daar vooruit maar jij ziet dat als aanval op je eigen persoon,
terwijl het slechts een uiting van een mening van de desbetreffende refo is.

Ik verwacht dat ze de liefde van christus uitstralen. Ik wil niet dat ze mijn mening
krijgen, ik wil dat ze mijn mening accepteren. En ik wil niet dat ze mijn God
belachelijk maken, wat moeten mensen wel niet denken over God? Dat God 1 of andere
boze man is die alleen maar regels oplegt. Refo's hoeven van mij helemaal geen ja
en amen te zeggen, accepteren daarentegen is wel iets heel sociaals wat ze naar mij
toe niet doen. Ik zie het helemaal niet als aanval op mijn persoon, het enige wat ik
er om doe is keihard lachen.
Alleen kan ik wel huilen, dat ze mensen zo af laten schrikken op het geloof.
Door al die farizeeerachtige wetten en liefdeloosheid, krijgen mensen het idee,
dat God dat van jullie verlangt. Terwijl God een God van liefde, vergeving en genade is, en niet van straf en woede.
You need people like me so you can point your fingers, and say "that's the bad guy."
So, What that make you? Good?

Night
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Night » 04 jul 2005 20:11

Goed, de standpunten worden steeds meer helder.
Echter zeer vertroebeld door een verhitheid die de inhoud geen goed doet.

Gaarne dus óf inhoudelijk op elkaar (en alle anderen) reageren zonder op de man te spelen en het in het persoonlijke te trekken, óf p2p verder stoeien.
Onderschrift? Waaronder dan?
En denk je dan dat iemand dat leest, daaronder?!

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 04 jul 2005 21:18

Waarom doe je het nu dan wel?
Omdat je vroeg het te bewijzen, alleen daarom.

FIjn voor jou, maar je gedraagt je toch nog typisch fout zoals alleen een refo het kan, je denkt dat je alles beter weet. Je vind je zelf erg goed, dat blijk wel, je vind jezelf zo eerlijk, vriendelijk en niet egoistisch.
Zou je aan willen wijzen wat ik nou typisch refo doe? Ik heb onder psychiatrische behandeling gezeten omdat ik teveel voor anderen doe :) tja dat is niet ego hoor :P

Waar lees jij dan dat ze dat niet kunnen?Je begrijpt duidelijk niet wat je leest.
Als iemand psychotisch is, dan is hij het normale contact met onze werkelijkheid kwijtgeraakt. Dat wijst op een ernstige verstoring van de verwerking van informatie. Ik snap het zeker wel, maar iemand die psychotisch is verliest alleen het contact met de werkelijkheid op het moment dat hij een psychose heeft, dat staat toch niet duidelijk in wat jij poste.

Trippen kan ook moeilijk doen betekenen.
Hm wist ik niet, en de vandale ook niet, maar dat begreep ik wel.

Nee hoor ze zijn helemaal niet tegen me, sorry hoor maar het is wel raar, dat als iemand zich probeert aan te melden op mijn IP op dit forum, dat ze niet toegelaten worden
Niet helemaal gek eigenlijk, het is meestal zo dat wanneer meer dan 2 personen op 1 IP zitten dat al verdacht is, dat zei je broer ook al, dat hij niet jij was maar dat hij jou broer was, dat weten de moderators natuurlijk ook niet direct.

Dus refo's zijn duidelijk wel tegen mij.
Dat denk ik niet, je moet onderscheid durven en kunnen zien tussen jou persoon en jou mening, ik val je niet (probeer) aan op je persoon, ik ken je niet eens, wel op jou mening. De meeste moderators van refoweb zijn niet echt refo, zijn ze wel refo dan vaak nog anders dan het beeld dat jij van een refo hebt. Kom eens naar een meeting en leer ons echt kennen.

Denk je niet dat ik als kind gewoon met hun wou spelen, dat ik gewoon vriendinnetjes met hen wou zijn? Tuurlijk was dat het geval. Ik had het hardstikke naar mijn zin, tot ze me ineens lieten vallen, want ik had een broek aan, en met meisjes met een broek aan mag je niet spelen.
Daar heb ik een woord voor: belachelijk, nog een : onchristelijk, ik ken ook zulke belachelijk mensen, echt stom..

Ik verwacht dat ze de liefde van christus (Christus, Raido) uitstralen. Ik wil niet dat ze mijn mening krijgen, ik wil dat ze mijn mening accepteren.
Er zijn genoeg refo's die dat wel uitstraling, maar wil jij het zien, veel mensen zien het gewoon niet, die zien alleen het zwarte pak, het knotje, het Riverwoods truitje.. Ik zie in die man die tegen jou zegt, je mag geen broek aan, ook een soort van liefde, hij is bang dat jij, net als Demas, de tegenwoordige wereld zult liefkrijgen.

En ik wil niet dat ze mijn God belachelijk maken, wat moeten mensen wel niet denken over God?
Dat geld ook voor hun hooligan, als jij bijwijze van spreken zonder hoedje de kerk in gaat, zien zij dat als schoppen tegen God, omdat God het bevolen heeft, jij hebt dat ook, als zij zeggen dat opwekking fout is.

Dat God 1 of andere boze man is die alleen maar regels oplegt. Refo's hoeven van mij helemaal geen ja en amen te zeggen
God is rechtvaardig, God wil dat jij je aan de regels in de Bijbel houdt, doe je dat niet, dan denk ik dat het woord Boze Man nog te klein is.. er staat in de Bijbel dat God een God van Wrake is, maar ook van liefde!

accepteren daarentegen is wel iets heel sociaals wat ze naar mij toe niet doen. Ik zie het helemaal niet als aanval op mijn persoon, het enige wat ik er om doe is keihard lachen.
Ja dan zou ik jou denk ik ook niet snel accepteren, als jij zou lachen om alles wat ik jou probeer duidelijk te maken, acceptatie komt van twee kanten.

Alleen kan ik wel huilen, dat ze mensen zo af laten schrikken op het geloof. Door al die farizeeerachtige wetten en liefdeloosheid, krijgen mensen het idee, dat God dat van jullie verlangt. Terwijl God een God van liefde, vergeving en genade is, en niet van straf en woede.
Jij stelt dus dat God alleen een god van liefde, vergeving en genade is, dat is onjuist, Hij ook rechtvaardig, wraakzuchtig, jalours en oorlogzuchtig... (OOK!)

Hooligan, ik denk niet dat het veel zin heeft dat ik dit gezegt heb, ik ben een refo en daarom zul je het niet direct accepteren, jij kent mij niet, en ik jou niet. Ik twijfel er echter aan of ik jou zou willen leren kennen, ik zie alleen een relschopper, een freak die het niet op mijn soort moet hebben, maar ik denk dat jij ook je goede kanten hebt.. Laat ook die zien op dit forum.

Bharat

Berichtdoor Bharat » 04 jul 2005 21:27

Hij ook rechtvaardig, wraakzuchtig, jalours en oorlogzuchtig... (OOK!)

Wat kan de mens dwalen zeg.........

GOD IS ENKEL LIEFDE, dat jij zaken anders ervaart komt doordat je nog niet bewust bent. Maar om dan God maar zo af te schilderen is wel erg makkelijk.
Het is maar goed dat God er om kan lachen.

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 04 jul 2005 22:36

Bharat schreef:

Wat kan de mens dwalen zeg.........

GOD IS ENKEL LIEFDE, dat jij zaken anders ervaart komt doordat je nog niet bewust bent. Maar om dan God maar zo af te schilderen is wel erg makkelijk.
Het is maar goed dat God er om kan lachen.

God heeft net als wij een karakter en dus emoties...wel vanuit de Liefde ja...

hooligan
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor hooligan » 04 jul 2005 22:56

Omdat je vroeg het te bewijzen, alleen daarom.

DUs als jij iets zegt is het gelijk een bewijs? Dan moet je advocaat worden!

Als iemand psychotisch is,
dan is hij het normale contact met onze werkelijkheid kwijtgeraakt.
Dat wijst op een ernstige verstoring van de verwerking van informatie.
Ik snap het zeker wel, maar iemand die psychotisch is verliest alleen het contact
met de werkelijkheid op het moment dat hij een psychose heeft, dat staat toch
niet duidelijk in wat jij poste.

Er stond ook niet duidelijk in wat jij nu post..

Niet helemaal gek eigenlijk,
het is meestal zo dat wanneer meer dan 2 personen op 1 IP zitten
dat al verdacht is, dat zei je broer ook al, dat hij niet jij was maar
dat hij jou broer was, dat weten de moderators natuurlijk ook niet direct.

Ten eerst was het mn zus, ten 2de zitten er hier ongeveer 7 mensen op deze pc.
Daarom moeten ze dan ook niet direct mensen weigeren he.

Dat denk ik niet,
je moet onderscheid durven en kunnen zien tussen jou persoon en jou mening,
ik val je niet (probeer) aan op je persoon, ik ken je niet eens, wel op jou mening.
De meeste moderators van refoweb zijn niet echt refo, zijn ze wel refo dan vaak
nog anders dan het beeld dat jij van een refo hebt. Kom eens naar een meeting
en leer ons echt kennen.

Dus andere meningen zijn niet welkom?
En nee ik kom niet naar een meeting heb ik slechte ervaringen mee.

Dat geld ook voor hun hooligan,
als jij bijwijze van spreken zonder hoedje de kerk in gaat,
zien zij dat als schoppen tegen God, omdat God het bevolen heeft,
jij hebt dat ook, als zij zeggen dat opwekking fout is.

waar in de bijbel staat letterlijk dat ik een hoedje op moet?

God is rechtvaardig, God wil dat jij je aan de regels in de Bijbel houdt,
doe je dat niet, dan denk ik dat het woord Boze Man nog te klein is..
er staat in de Bijbel dat God een God van Wrake is, maar ook van liefde!

Ik denk dat God het er vooral om gaat dat je het echt probeert,
en dat je vergeving vraagt als het je niet gelukt is.

Jij stelt dus dat God alleen een god van liefde, vergeving en genade is,
dat is onjuist,

Ik stel niet dat hij alleen een God van liefde, vergeving en genade is,
maar vooral.

Hooligan, ik denk niet dat het veel zin heeft dat ik dit gezegt heb,
ik ben een refo en daarom zul je het niet direct accepteren, jij kent mij niet,
en ik jou niet. Ik twijfel er echter aan of ik jou zou willen leren kennen,
ik zie alleen een relschopper, een freak die het niet op mijn soort moet hebben,
maar ik denk dat jij ook je goede kanten hebt.. Laat ook die zien op dit forum.

Ik denk het ook niet. MIsschien moet je niet zo zeer naar de verkeerde kanten kijken
maar zoeken naar de goede, anyway het interreseert me ook vrij weinig of jij alleen
een relschopper en een freak ziet, dat ben ik misschien ook wel, ik ben iig zo eerlijk
om het toe te geven.
You need people like me so you can point your fingers, and say "that's the bad guy."

Motormuis
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Motormuis » 05 jul 2005 07:53

Ik ga m'n best niet meer doen. Als je dan toch zo graag wilt denken dat Gergemmers (en alles wat daar rechts van zit) fundamentalistische (ja zelfs islamitische) trekjes hebben, dan blijf dat maar lekker denken.

Wij hebben als Gergemmers ook gewoon gelijk. Evangelischen en gereformeerden deugen gewoonweg niet. Laat ze alsjeblieft wegblijven hier op dit degelijk reformatorische forum :mrgreen:
Geen commentaar

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 05 jul 2005 08:23

DUs als jij iets zegt is het gelijk een bewijs? Dan moet je advocaat worden!
Nee, ik mag advocaten niet, daarnaast is het woord van een advocaat ook geen bewijs, maar dat terzijde, ik ben trouwens niet de enige die dat heeft gezegt, Evelien zei dat ook over mij :P

Ten eerst was het mn zus, ten 2de zitten er hier ongeveer 7 mensen op deze pc. Daarom moeten ze dan ook niet direct mensen weigeren he.
Dat is niet mijn pakkie an, maar er zijn echt heel veel sites die bepaalde ip's blokken als er meer dan een normaal aantal user over dat ip gaan registreren, aangezien het niet te controleren is of mensen geen dubbel accounts gebruiken kan ik me het wel voorstellen hoor, we hebben hier meer dan een beetje last gehad van dubbelaccounts. Maar ook bijvoorbeeld Wikipedia.org heeft alle Kennisnet-IP's geblockt.

Dus andere meningen zijn niet welkom? En nee ik kom niet naar een meeting heb ik slechte ervaringen mee.
Die zijn wel welkom, maar dat wil niet zeggen dat ze het er mee eens zijn, en dat over die meet, jou keus maar je mist echt wat :)

waar in de bijbel staat letterlijk dat ik een hoedje op moet?
In 1 Korinthe 11 vers 5 staat dit : Maar een iegelijke vrouw, die bidt of profeteert met ongedekten hoofde, onteert haar eigen hoofd; want het is een en hetzelfde, alsof haar het haar afgesneden ware. Daaruit zou je kunnen concluderen dat een vrouw een hoofddeksel op moet hebben, een hoedje, een tulband of een hoofddoekje zou moeten dragen in de eredienst, natuurlijk is dit punt discutabel maar je mag natuurlijk andere bijbelteksten aanhalen waaruit blijkt dat het tegendeel waar is.

Ik denk dat God het er vooral om gaat dat je het echt probeert, en dat je vergeving vraagt als het je niet gelukt is.
Er is geen mens die naar de hemel wil, er is geen mens die bekeerd wil worden, er is geen mens die het evangelie begrepen heeft, daarom moet je vooral vragen of God in jou wil komen, zelf proberen bij God te komen werkt niet.

Ik stel niet dat hij alleen een God van liefde, vergeving en genade is, maar vooral.

Ik denk het ook niet. MIsschien moet je niet zo zeer naar de verkeerde kanten kijken maar zoeken naar de goede, anyway het interreseert me ook vrij weinig of jij alleen een relschopper en een freak ziet, dat ben ik misschien ook wel, ik ben iig zo eerlijk om het toe te geven.
Er is ook niks mis met relschoppers en freaks :) maar op en forum kom je vaak niet verder dan hoe jij post en ja, op dat afgaande zie ik jou zo, daarom ook die tip om eens te meeten :)

hooligan
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor hooligan » 05 jul 2005 17:01

Motormuis schreef:Ik ga m'n best niet meer doen. Als je dan toch zo graag wilt denken dat Gergemmers (en alles wat daar rechts van zit) fundamentalistische (ja zelfs islamitische) trekjes hebben, dan blijf dat maar lekker denken.

Wij hebben als Gergemmers ook gewoon gelijk. Evangelischen en gereformeerden deugen gewoonweg niet. Laat ze alsjeblieft wegblijven hier op dit degelijk reformatorische forum :mrgreen:

Dan wil je zeker ook niet naar de hemel, want daar zullen ook best mensen zijn uit een andere kerk. Of je moet wel heel naief zijn en denken dat jou kerk de enige weg naar de hemel is.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 05 jul 2005 18:00

Hooli, kijk ook even naar die grote :mrgreen: achter zijn posting

hooligan
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor hooligan » 05 jul 2005 18:20

Dus alles mag gezegt worden als je er een dikke :mrgreen: achter zet? Goed dat ik het weet..

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 05 jul 2005 20:51

hooligan schreef:
Motormuis schreef:Ik ga m'n best niet meer doen. Als je dan toch zo graag wilt denken dat Gergemmers (en alles wat daar rechts van zit) fundamentalistische (ja zelfs islamitische) trekjes hebben, dan blijf dat maar lekker denken.

Dan wil je zeker ook niet naar de hemel, want daar zullen ook best mensen zijn uit een andere kerk. Of je moet wel heel naief zijn en denken dat jou kerk de enige weg naar de hemel is.

Dus ook gergemmers kom je in de hemel tegen. :wink:

Terug naar “Archief”