Cisca schreef:Vroeger, CGK
Okay, ik zie de weerzin in je ogen. Ik ga er hier verder niet op in; anders is het weer akelig off-topic!
Moderator: Moderafo's
essieee schreef:Ik ben nog aan het kerkshoppen eerlijk gezegd.
Ik ga meestal naar de Hervormde kerk hhv, maar daarin zijn zoveel verschillen dus shop nogal wat rond. oVER HET algemeen zit ik dus in Houten waar veel dominees 'langskomen' , of de hhv in doorn, is ook top!
Behalve het kerkje daar, een handjevol mensen......
Lichtzwaard schreef:essieee schreef:Ik ben nog aan het kerkshoppen eerlijk gezegd.
Ik ga meestal naar de Hervormde kerk hhv, maar daarin zijn zoveel verschillen dus shop nogal wat rond. oVER HET algemeen zit ik dus in Houten waar veel dominees 'langskomen' , of de hhv in doorn, is ook top!
Behalve het kerkje daar, een handjevol mensen......
Het gaat toch niet om die dominees,als je het daar van moet hebben ben je slecht af.Het gaat altijd om God .Je gaat naar de Kerk om de Heilige geheimen te vieren en de Schriften te openen ,stil te zijn voor Hem en Hem door Zijn Zoon Jezus Christus onze Heilige Verlosser te AANBIDDEN .
Nee, sorry, die bezoek ik echt NIET.caprice schreef:MissF schreef:Binnenkort gaan we met een hele groep jongeren van de JV naar de gergem in Ned, om eens te zien waar we altijd onze vooroordelen vandaan halen en of ze gegrond zijn
Ik zou ook zeker eens een keer naar de GG gaan waar ds. J. Veenendaal staat (Achterbergsestraatweg). Diensten om 9.30 en 17.30 uur.
MissF schreef:Nee, sorry, die bezoek ik echt NIET.caprice schreef:MissF schreef:Binnenkort gaan we met een hele groep jongeren van de JV naar de gergem in Ned, om eens te zien waar we altijd onze vooroordelen vandaan halen en of ze gegrond zijn
Ik zou ook zeker eens een keer naar de GG gaan waar ds. J. Veenendaal staat (Achterbergsestraatweg). Diensten om 9.30 en 17.30 uur.
Niet dat ik ontzettend tegendraads ben, maar daar heb ik veel over gehoord. Een andere gergem wil ik best bezoeken, maar ds Veenendaal staat me absoluut NIET aan, sorry
En er zijn ook een heel aantal mensen daar die mij denk ik kennen, en ik wil geen 'kerkshopper' worden, en als je in een kerk gaan waar veel mensen me kennen word je wel snel zo aangekeken, snappie ?(al maakt me dat niet erg veel uit, maar de gergem hier staat me gewoon erg tegen!)
Doortje schreef:MissF schreef:Nee, sorry, die bezoek ik echt NIET.caprice schreef:MissF schreef:Binnenkort gaan we met een hele groep jongeren van de JV naar de gergem in Ned, om eens te zien waar we altijd onze vooroordelen vandaan halen en of ze gegrond zijn
Niet dat ik ontzettend tegendraads ben, maar daar heb ik veel over gehoord. Een andere gergem wil ik best bezoeken, maar ds Veenendaal staat me absoluut NIET aan, sorry
En er zijn ook een heel aantal mensen daar die mij denk ik kennen, en ik wil geen 'kerkshopper' worden, en als je in een kerk gaan waar veel mensen me kennen word je wel snel zo aangekeken, snappie ?(al maakt me dat niet erg veel uit, maar de gergem hier staat me gewoon erg tegen!)
MissF schreef:Doortje schreef:MissF schreef:Nee, sorry, die bezoek ik echt NIET.caprice schreef:MissF schreef:Binnenkort gaan we met een hele groep jongeren van de JV naar de gergem in Ned, om eens te zien waar we altijd onze vooroordelen vandaan halen en of ze gegrond zijn
Mag ik vragen wat je tegen ds Veenendaal hebt?[\quote]
O, niks, ik heb er niks tegen. Maar ik WEET dat ik me ga irriteren. Ik vind dat gehamer op zonden, en absoluut fout zijn, en ontzettend negatief blijven in een preek, en alleen hameren op ellendekennis, en de rest (verlossing en dankbaarheid) bijna vergetend, irriterend. Ik weet dat dit een 'kwaaltje' van mij is, maar ik denk dat het dus slimmer is voor mij, om er niet te komen
Ook vind ik die gemeente niet echt iets uitdragend naar de wereld om hen heen. (en dat zijn meer gemeentes, ik weet het, maar nu even deze als voorbeeld). Ik denk dat je als gemeente zo veel mogelijk open moet staan naar de wereld om je heen. De ongelovigen, de randkerkelijken, en ik vind een gemeente als dat dat echt niet.
Prima als anderen zich er thuis voelen, ik kan er beter niet komen...en daarom is het wel weer 'goed' dat er verschillende 'soorten' kerken bestaan
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 gasten