Evangeliseren

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Rakkertje
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Rakkertje » 17 mei 2005 15:51

Ik denk dat die kerk er wel gekomen zou zijn (dat is namelijk Gods wil), maar hoe dat gemoeten zou hebben: geen idee!

stef
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor stef » 17 mei 2005 16:03

dan zie je toch dat God evangelisatie ook gebruikt om zijn woord te verbreiden.
Natuurlijk kan Hij ook op andere manieren Zichzelf aan mensen openbaren, denk maar aan de wijzen uit het oosten die de ster naar Jezus volgen.
Maar ik heb eigenlijk nog nooit verhalen gehoort van mensen die voor het eerst met de bewoonde wereld of 'landverkenners' in aanraking kwamen, uit zichzelf over God begonnen te praten
God is The one and only

jostitosti
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor jostitosti » 17 mei 2005 16:04

Wat maakt het voor ons uit of deze mensen in de hemel komen ja of nee, daar gaat deze topic ook niet over.

pardon, evangeliseren gaat toch over dat mensen behouden (voor de hel) worden? Evangeliseren gaat toch over naaste liefde? Hoe kun daar zo dan zo onverschillig op reageren......je handelt toch vanuit Gods liefde voor die mensen? Dan laat het lot van die mensen je toch niet koud?

Oeff, jij dus niet blijkbaar? Ik denk dat de Geest in hun harten kan werken onafhankelijk van de vraag of mensen er geëvangeliseerd hebben of niet. God is niet afhankleijk van mensen!

dat heb ik niet gezegt.....ik denk dat God niet afhankelijk is van mensen.....maar goed....bosjesmannen hebben geen bijbel.....

Maar volgens mij staat er ergens in de Bijbel dat Jezus niet zal terugkomen tot alle volken van God gehoort hebben. Dus als jij het evangelie niet doorverteld wil jij dat deze wereld in zonde blijft

waarom gaan we dan niet massaal alle onbereikte volken opzoeken zodat Jezus sneller terug komt?
I'm not a complete idiot, there are a few parts missing....

stef
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor stef » 17 mei 2005 16:16

jostitosti schreef:
Wat maakt het voor ons uit of deze mensen in de hemel komen ja of nee, daar gaat deze topic ook niet over.

pardon, evangeliseren gaat toch over dat mensen behouden (voor de hel) worden? Evangeliseren gaat toch over naaste liefde? Hoe kun daar zo dan zo onverschillig op reageren......je handelt toch vanuit Gods liefde voor die mensen? Dan laat het lot van die mensen je toch niet koud?

Het ging hier over mensen die zonder van het evangelie gehoort te hebben zijn gestorven. (hier doelde ik iig op, mijn excuses als ik hierover onduidelijk was) Mensen die gestorven zijn kunnen wij het evangelie niet meer brengen, en de bestemming van hun is door ons niet te wijzigen. daarvoor maakt het voor ons niet uit of zij in de hemel komen ja of nee

jostitosti schreef:
Maar volgens mij staat er ergens in de Bijbel dat Jezus niet zal terugkomen tot alle volken van God gehoort hebben. Dus als jij het evangelie niet doorverteld wil jij dat deze wereld in zonde blijft

waarom gaan we dan niet massaal alle onbereikte volken opzoeken zodat Jezus sneller terug komt?
Zeg jij maar wanneer we het vliegtuig naar bv. afrika moeten pakken, dan ga ik met je mee om deze mensen over God te vertellen en ik hoop van ganser harte dat heel de christelijke wereld dan meegaat, zonder meningsverschillen over God!!!!
God is The one and only

Rakkertje
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Rakkertje » 17 mei 2005 16:44

stef schreef:dan zie je toch dat God evangelisatie ook gebruikt om zijn woord te verbreiden.
Natuurlijk kan Hij ook op andere manieren Zichzelf aan mensen openbaren, denk maar aan de wijzen uit het oosten die de ster naar Jezus volgen.
Maar ik heb eigenlijk nog nooit verhalen gehoort van mensen die voor het eerst met de bewoonde wereld of 'landverkenners' in aanraking kwamen, uit zichzelf over God begonnen te praten

En wat dacht je dan van het volgende?
There are many wonderful stories of how God, by His own power only, changes people who don't want to be changed. There is a story of a person in organized crime in Vancouver who was changed without wanting it, and another of an atheistic journalist in Sweden. And there are many more special stories like those.

Weet natuurlijk niet of die mensen wel contact hebben gehad met christenen (lijkt me stug), je kunt alleen wel zien hoe God ook zonder mensen werkt
Laatst gewijzigd door Rakkertje op 23 jun 2005 20:43, 1 keer totaal gewijzigd.

stef
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor stef » 17 mei 2005 16:52

Rakkertje schreef:There are many wonderful stories of how God, by His own power only, changes people who don't want to be changed. There is a story of a person in organized crime in Vancouver who was changed without wanting it, and another of an atheistic journalist in Sweden. And there are many more special stories like those.

ik zie hier idd de werken van God in,
maar waar is die in veranderd?
is hij gestopt met de criminele wereld
of is hij in Jezus gaan geloven?
ik denk zelf eigenlijk het eerste, maar ik kan daar ongelijk in hebben, ik kan het hele verhaal niet
God is The one and only

Rakkertje
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Rakkertje » 17 mei 2005 16:56

of is hij in Jezus gaan geloven?

Ja denk ik! Echt, bijna ongelooflijk, maar waar :)
Laatst gewijzigd door Rakkertje op 24 jun 2005 16:40, 1 keer totaal gewijzigd.

stef
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor stef » 17 mei 2005 16:59

Rakkertje schreef:of is hij in Jezus gaan geloven?

Ja dus! Echt, ongelooflijk, maar waar :)

waar basseer jij dat dan op,
als je meer info hebt over dit verhaal, vraag ik je die te posten.
maar aan alleen dit stukje zie ik niet dat het hier gaat over een bekering
God is The one and only

Rakkertje
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Rakkertje » 17 mei 2005 18:08

stef schreef:
Rakkertje schreef:of is hij in Jezus gaan geloven?

Denk ik! Echt, bijna ongelooflijk, maar waar :)

waar basseer jij dat dan op,
als je meer info hebt over dit verhaal, vraag ik je die te posten.
maar aan alleen dit stukje zie ik niet dat het hier gaat over een bekering

Je hebt gelijk. Aan dit stukje kun je dat niet zien.
(Persoonlijk vind ik het nogal frustrerend om in deze termen te praten, want er staat niet voor niks in de bijbel: "Oordeelt niet, opdat gij niet geoordeeld wordt." Dit neemt niet weg dat een kritische houding ten opzichte van dit soort dingen soms gezond kan zijn)
Laatst gewijzigd door Rakkertje op 24 jun 2005 16:40, 2 keer totaal gewijzigd.

stef
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor stef » 17 mei 2005 18:28

ik denk dat een echte bekering door ons zeker wel gezien kan worden.

Het is wel zo dat ik denk dat mensen tot God getrokken worden, door een droom of iets dergelijks, maar ik denk dat je niet kan geloven zonder hierin onderwijs te hebben gekregen vanuit de Bijbel
Ik kan me wel voorstellen dat iemand doormiddel van bv een droom vragen krijgt en daarmee naar een christen toegaat en dan z'n vragen stelt.
God is The one and only

jostitosti
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor jostitosti » 17 mei 2005 19:14

stef schreef:Zeg jij maar wanneer we het vliegtuig naar bv. afrika moeten pakken, dan ga ik met je mee om deze mensen over God te vertellen en ik hoop van ganser harte dat heel de christelijke wereld dan meegaat, zonder meningsverschillen over God!!!!

als het echt zo simpel was.....waarom is het dan nog niet gebeurt?

meningsverschillen over God zullen pas weg zijn als mensen accepteren dat ze God niet kunnen begrijpen......

op die manier kunnen ze dus openstaan voor het feit dat mensen op een andere manier tegen God aan kijken....
I'm not a complete idiot, there are a few parts missing....

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 17 mei 2005 19:30

Je moet Afrikaans kunnen spreken :)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Rakkertje
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Rakkertje » 17 mei 2005 20:22

stef schreef:Ik kan me wel voorstellen dat iemand doormiddel van bv een droom vragen krijgt en daarmee naar een christen toegaat en dan z'n vragen stelt.

Ja dat denk ik ook! Maar dan heeft de Geest toch eerst gewerkt zonder mensen...! (volgens mij zijn we het nu ondertussen wel eens... :wink: )

stef
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor stef » 18 mei 2005 07:25

jostitosti schreef:als het echt zo simpel was.....waarom is het dan nog niet gebeurt?

meningsverschillen over God zullen pas weg zijn als mensen accepteren dat ze God niet kunnen begrijpen......

op die manier kunnen ze dus openstaan voor het feit dat mensen op een andere manier tegen God aan kijken....

en dat is nou het hele probleem

Marnix schreef:Je moet Afrikaans kunnen spreken Smile
Met engels kom je ook een heel eind, want ik denk niet dat al die oerwoudhakkers afrikans spreken :P

Rakkertje schreef:Ja dat denk ik ook! Maar dan heeft de Geest toch eerst gewerkt zonder mensen...! (volgens mij zijn we het nu ondertussen wel eens... Wink )

oke dan
God is The one and only

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 18 mei 2005 11:57

stef schreef:
jostitosti schreef:als het echt zo simpel was.....waarom is het dan nog niet gebeurt?

en dat is nou het hele probleem

Waarom is dat een probleem?

Denk juist dat we door de verschillen het geloof levendig houden. Je bent nu continu in gesprek met anderen over het geloof om er achter te komen waarom de andere er anders over denkt. Dat zet ons aan het nadenken en brengt ons steeds weer aan Zijn voeten en terug bij Zijn Woord.

a.s. zaterdag hoop ik voor het eerst zelf te gaan evangeliseren. Ik ga dan met een groep jongeren. Ik ben het echt niet met iedereen van hun eens. Daarom kan ik nog wel met hun gaan evangeliseren!
Over de hoofdzaken van het geloof zijn we een eenheid.
In de bijzaken geven we elkaar vrijheid!
en dit alles binnen de liefde van onze Vader!
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Terug naar “Archief”