1: wat is de werkelijke definitie van depressie
*pak ervaring en kennis ff bij elkaar.
Met depressie duidt men vaak een ziektebeeld aan: je bent langere tijd in sterke mate neerslachtig, beleeft geen ENKEL plezier meer, voelt vaak 'niets' meer, ziet geen gat meer in de toekomst, voelt zich vaak schuldig en waardeloos.In combinatie daarvan heb je de meeste van deze verschijnslen
*slechte eetlust of sterk verhoogd.
*slaapmoeilijkheden (of heel veel, of niet)
*gevoel van voortdurend moe zijn, geen energie
*trager reageren en bewegen of juist heel geagiteerd bewegen
*verlies van belangstelling en plezier.(bijvb. in soc. contacten, sex, hobby en werk)
*sterk zelfverwijt en overdreven schuldgevoel
*verlies van concentratie, traag denken, besluiteloosheid
extreem bezig zijn met de dood./suicide
Na een depressie volgt dus de ziekte depressief
een depressie is mijns inziens eeen psygich probleem.
maar kun je elk psygisch probleem een depressie noemen
Inderdaad een depressie is psychisch maar wel een ziekte!Een depressie is dus een van de psychische problemen/ziekten (net zoals Bordeline, bdd , anorexia enz...) Dus nee niet elk psychisch probleem is een depressie!
2: hoelang kun je je geven zonder te zelf in de juiste verhouding steun te krijgen?
Als je hetzelf kunt handelen is zijn er weinig/ veel dingen die je doen moe'/ kan
*luisteren
*(samen) bidden
*hulpverlening inschakelen
*je eigen positie benoemen
*veiligheid en je grenzen bewaken
*naar je eigen lichaam en grenzen luisteren.
Over verkering....ik heb zelf tijdens mijn depressie vorig jaar wel een korte relatie gehad maar kan wel zeggen als je voldoende weerbaar bent, liefde geeft en neemt en je communiceert voldoende het wel kan. Al lijkt het me erg moeil9jk.
Ik denk ook dat leeftijd, levenservaring en contact een grote rol speelt.
Wanneer jezelf de hulpverlener uithangt ga je het heeel moelijk krijgen.....
Is lol maken een werkelijke oplossing???
EEn perfecte oplossing is er niet nee. Het is vaak de combinatie van therapie, structuur®elmaat, weerbaarheid, afleiding, medicatie, wil en omgeving, oorzaaak van depressie...
Ik denk (voor mij geld dat) dat lol maken, lachen dus zeker een belangrijke factor is....Het gaat er wel om dat 'de depressieve ' ook de lol wil maken en erom lachen kan...vaak na een zwaar gesprek of somberheid is lachen heerlijk. Medisch gezien klopt dat ook, er komt met lachen stofjes vrij die je 'geluks hormonen' stimuleren.....
Ik heb geprobeerd om een reactie te geven,
U mag reageren !