hijwel schreef:Dat jij al gelovige wil trouwen met een ongelovige is al niet zoals God het wil.
er staan denk ik verschillende gedeeltes in de bijbel, die de wil van God over trouwen met een ongelovige weergeeft.. Net welk gedeelte jou van toepassing is..
Hosea bijvoorbeeld moest trouwen van God met een Gomer (een hoer)
paulus daar in tegen moest niet trouwen. En Paulus geeft ook onderwijs, dat we geen juk aan moeten trekken met een ongelovig iemand.
Wat betreft, de vragen die je moet beantwoorden.. Heb ik me eigenlijk niet in verdiept.. Ik vindt dat je altijd eerlijk moet zijn over vragen die je gesteld worden.. Dus ook over deze vragen
Hier doe mi geen recht aan de intentie van de bijbel.
Hosea moest met Gomer trouwen als beeld van God en het volk Israel.
Dit lijkt me dus geen goede aanhaling.
Het lijkt me volstrekt duidelijk dat God niet op een leugenachtige zit te wachten. Het is nogal schijnheilig om al met voorbedachte rade de belofte (let wel dit is een eed) te verbreken. Paulus geeft aan dat het niet goed is om een juk aan te gaan met een goddeloze. Hoe kun je dan om een zegen vragen?
Het klinkt een beetje als volgt:
Kan U nou wel zeggen Heere (want de Heere spreekt door Paulus) maar geef me nou maar gewoon die zegen.
Nee de Heere is geen afhaal chinees waar je kan bestellen wat je uitkomt.
Verder, je moet heel goed nadenken om met een ongelovige te trouwen. Wat heb je gemeenschappelijk? Het allerbelangrijste voor een gelovige is toch de levende verhouding met haar/zijn Schepper. En als je dat niet kan delen? Als je huwelijk niet een afspiegeling kan zijn van Christus en Zijn bruidskerk wat heeft dat huwelijk dan voor waarde?
denk eens aan later. Hoe moet het nu als er kinderen komen. hoe worden die opgevoed. Je staat er als christen partner helemaal alleen voor. Laat dat een waarschuwing zijn.
Hierin is de liefde, niet dat wij God liefgehad hebben, maar dat Hij ons lief heeft gehad, en Zijn Zoon gezonden heeft tot een verzoening voor onze zonden.