2 geloven op 1 kussen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

PeterD

Berichtdoor PeterD » 18 mar 2005 12:23

Lalage schreef:Zou kunnen. Het lijkt mij in ons geval echter zeer onwaarschijnlijk ;)

Kan kennen. :wink: Ik wens het je in ieder geval niet toe!

Marry
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Marry » 06 apr 2005 15:35

Het kan, mijn opa&oma zijn allebei van een andere kerk maar er is geen verschil tussen hun.

En een stel wat ik ken zijn al 30jaar getrouwd, hij deed aan niets maar is nu nog steeds bij de Ger.Gem!

Dat kan toch ook? Ik raad het niet aan om er mee te beginnen maar het kan wel.......!!
Als ik jou niet had, had jij mij niet......!!

willemijn88
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor willemijn88 » 06 apr 2005 17:00

Het kan vast wel. Maar je loopt wel tegen veel problemen aan zoals hoe voed ik mijn kinderen dan op. Voor hen is het ook erg moeilijk als ouders naar andere kerk gaan of als ene ouder nergens aan doet en andere wel naar de kerk gaat. Ik denk dus niet dat het echt goed is.
Kamer aangeboden voor vast
Johannes 14:2
Visje

chickie
Mineur
Mineur

Berichtdoor chickie » 11 apr 2005 17:17

Nog 1,5 maand en dan is de grote dag eindelijk daar! Toch ben ik blij dat ik mijn relatie met een ongelovige heb voortgezet, ik zie alleen maar veranderingen in positieve zin: hij gaat mee naar de kerk en heeft het daar naar zn zin, hij is uit zichzelf uit de bijbel gaan lezen, kortom: ik zie dat God aan het werk is.
Gods wegen zijn ondoorgrondelijk, ik hoor mensen nog roepen van: wat nou als de duivel hem op jou weg heeft gebracht om jou bij het geloof weg te halen? En als ik dan zei van: wat nou als God hem op mijn weg heeft gebracht om hem bij God te brengen? werd ik bestempeld als naïef. Heeft de praktijk toch nog anders uitgewezen. Behaalde resultaten uit het verleden zijn geen garantie voor de toekomst :D

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 11 apr 2005 17:21

Trouw je ook in de kerk?

chickie
Mineur
Mineur

Berichtdoor chickie » 11 apr 2005 17:23

Ja, wij trouwen ook in de kerk.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 11 apr 2005 21:09

Vind je dat niet raar dan, dat hij iets belooft voor Iemand waar hij niet in gelooft? (ben gewoon geinteresseerd hoor!)

chickie
Mineur
Mineur

Berichtdoor chickie » 14 apr 2005 17:51

Wij schrijven onze eigen trouwbeloften, vond het namelijk ook een beetje vreemd als hij zou gaan zeggen van: ik beloof hier voor God etc.. Vind het verder niet verkeerd als er een zegen over ons huwelijk uitgesproken wordt.

annvisser
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor annvisser » 14 apr 2005 19:14

chickie schreef:Wij schrijven onze eigen trouwbeloften, vond het namelijk ook een beetje vreemd als hij zou gaan zeggen van: ik beloof hier voor God etc.. Vind het verder niet verkeerd als er een zegen over ons huwelijk uitgesproken wordt.

Je zei eerder dat hij uit zichzelf ging geloven in de bijbel lezen e.d. Hoezo is het dan raar om voor God te gaan beloven? Ik denk dat als God echt in hem gaat werken, hij er later spijt van zal hebben dat hij die belofte niet voor God gedaan heeft..

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 14 apr 2005 23:32

chickie schreef:Wij schrijven onze eigen trouwbeloften, vond het namelijk ook een beetje vreemd als hij zou gaan zeggen van: ik beloof hier voor God etc.. Vind het verder niet verkeerd als er een zegen over ons huwelijk uitgesproken wordt.

Brutale vraag....hoe ziet die er dan per persoon uit???
Je mag ook zeggen dat je hier geen antwoord op geven wil hoor.....

chickie
Mineur
Mineur

Berichtdoor chickie » 17 apr 2005 19:07

Geen idee, wezijn er ook nog mee bezig... Misschien komt hij voor de bruiloft tot bekering en dan wordt het weer een ander verhaal.

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 22 apr 2005 14:51

Knap. Dat je binnen het bekrompen, gesloten en moeilijke christelijke wereldje dit hebt doorgedrukt. Respect!
Ik kan er nog steeds zeer slecht tegen dat mensen geen respect voor elkaar kunnen opbrengen. Gedurende deze (en vele andere) discussie(s) zie je dat weer terug.

parsifal
Majoor
Majoor

Berichtdoor parsifal » 22 apr 2005 14:56

vergelijk:

kurtyo schreef:Knap. Dat je binnen het bekrompen, gesloten en moeilijke christelijke wereldje dit hebt doorgedrukt. Respect!

en:

Ik kan er nog steeds zeer slecht tegen dat mensen geen respect voor elkaar kunnen opbrengen. Gedurende deze (en vele andere) discussie(s) zie je dat weer terug.

Sorry hoor, maar als dit het niveau is, houd dan je mond. [/b]
"Then he isn't safe?" said Lucy.
[...] "Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 23 apr 2005 08:54

parsifal, helaas ervaren veel mensen het wel zo. Vaak wordt er zomaar een ongenuanceerd oordeel gegeven. Dat moet je niet doen. Dan heb ik het niet over dit aparte geval, waarin ik het ook zou afraden om te trouwen en daar heb ik ook veel argumenten voor en ik heb er zoals je weet zelf ervaring mee.

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 23 apr 2005 14:28

parsifal schreef:vergelijk:

kurtyo schreef:Knap. Dat je binnen het bekrompen, gesloten en moeilijke christelijke wereldje dit hebt doorgedrukt. Respect!

en:

Sorry hoor, maar als dit het niveau is, houd dan je mond. [/b]

Lieve Parsifal,

waar het om gaat is respect voor het individu. Ik heb respect voor het individu. En als iemand niet wil trouwen met een niet-gelovige of een anders denkend iemand, prima. Maar als iemand het wel wil, waarom wordt die dan afgebrand door een grote GROEP christenen? Je vergelijking is onterecht. Ik heb het over het wereldje, waar ik genoeg van heb meegekregen om er een mening over te hebben. Het christelijke wereldje dat ik als bekrompen heb ervaren en als gesloten en zeer moeilijk (niet echt leefbaar), en met mij vele, vele anderen. Bijvoorbeeld: je denkt toch niet dat de secularisatie enkel ligt aan de des-interesse van de mensen?
Dus, ik heb respect voor anders-denkenden, ik heb respect voor iemand die iets vindt vanuit zijn of haar overtuiging. Ik heb geen respect voor het feit dat die mensen ook hun mening op grove wijzen bij mij en vele anderen door de strot proberen te duwen.
Het verschil: ik ervaar geen respect voor de andere meningen. In deze discussie en vele anderen.
Dus, beste Parsifal, begin niet tegen mij te zeuren over niveau.

Terug naar “Archief”