mag een meisje een broek aan?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Mag een meisje een broek aan?

Ja, wat maakt de kleding nu uit?
39
35%
Ja, zolang het maar duidelijk een damesbroek is.
19
17%
Nee, niet in onze (kerkelijke) cultuur.
11
10%
Een iegelijk zij in zijn eigen gemoed ten volle verzekerd.
42
38%

Totaal aantal stemmen: 111

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 14 mar 2005 14:50

Ernstig zeg. :D
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

lindita
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor lindita » 14 mar 2005 14:51

Op het Lodenstein , waar ik op gezeten heb, (was overigens verder een hele goeie school!) hadden we eerst gymrokjes, dus over de gymbroekjes heen.
Beide werden door school verstrekt en waren echt zó wijd (zowel de rokjes als de broeken) dat ringzwaaien gewoon genant werd.
Toen hoefden we alleen nog maar de rokjes buiten aan (voor het langrijdend publiek).
Blijkbaar zagen ze het hypocriete van die maatregel, want nu worden eigen gymbroekjes gedoogd. :mrgreen:
the most important things in life are not things

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 14 mar 2005 14:53

:mrgreen: christelijke gedoogbeleid.. waarom was dat genant? of had je uit principiele overwegingen geen onderbroek aan? Bij jongens zijn de broekjes vaak net zo wijd en daar hoor je niks over..
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

lindita
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor lindita » 14 mar 2005 14:56

Raido schreef::mrgreen: christelijke gedoogbeleid.. waarom was dat genant? of had je uit principiele overwegingen geen onderbroek aan? Bij jongens zijn de broekjes vaak net zo wijd en daar hoor je niks over..

Die broekjes waren een soort broekrokken, dus als je even lekker gaat zwaaien kunnen ze zo ongeveer tot je navel kijken.. :(
the most important things in life are not things

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 14 mar 2005 15:06

Dat heeft toch iedereen? Snap de commotie nooit als ik weer eens mij schoenen op moest halen in de meidenkleedkamer, staan ze daar in ondergoed gillen en doen... *zucht*

En op het zwembad kun je ze niet van het lijf afhouden..

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 14 mar 2005 15:33

Raido schreef:En op het zwembad kun je ze niet van het lijf afhouden..

Ah, ja dat herken ik. :lol:
En Thomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Heere en mijn God! (Joh. 20:28 )

bosch_gerjanne
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

mag een meisje een broek aan

Berichtdoor bosch_gerjanne » 14 mar 2005 15:33

nou frederik,
ik vind dit toch wel een interresant onderwerp! :arrow:

Ja wat vind ik er nou zelf van???
ik ben het eiglijk helemaal met jullie eens.
maar er staat toch zelf in de Bijbel dat er onderscheid moet zijn tussen man en vrouw?? dat betekent dus dat een vrouw een rok aan moet en een man een broek, ja nou kun je wel zeggen dat mannen in de tijd van de bijbel ook een rok aan hadden en een baard hadden dat is waar ja! maar..... :x
wat vinden jullie dan van mannen met een baard?? Kan dat wel dan? en ook op Reformatorische scholen? :| :roll:

hoe denk ik over een regenbroek?? haha :lol: :lol:
tuurlijk mag je wel een regenbroek aan. Je ga als het hard regent toch niet in een rok fietsen?? Ik denk dat iedereen wel een broek aan mag als het regent!!! :P waarom ook niet? En ik vind het onzin over die pyamabroek hoor, als je nog g1 pyamabroek aan mag ben je wel errug zielig!! En als het 10graden vriest vind ik dat je op de fiets wel un broek an kan doen, maar gewoon op school hoef je g1 broek aan te doen!! Tligt eraan op welke school je zit
dan!!!!!![/url]
deut 22:5:
Het kleed eens mans zal niet zijn aan een vrouw en een man zal geen vrouwenkleed aantrekken; want...

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 14 mar 2005 15:36

Ja een man kan een baard hebben.. waarom niet? er is toch verschil tussen mannen en vrouwen broeken?

*trekt dames broek aan* zit niet fijn om mijn kruis, mijn benen, de pijpen zijn te strak en het hangt op heup

bosch_gerjanne
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

mag een meisje een broek aan?

Berichtdoor bosch_gerjanne » 14 mar 2005 15:51

kweetniet hooor!!

maar wie heeft die conclusie er in gezet? van dat het niet expiciet in de Bijbel staat dat een vrouw een broek aan mag??

Deut 22:5:
"Het kleed eens mans zal niet zijn aan een vrouw en een man zal geen vrouwenkleed aantrekken; want al wie zulks doet, is den HEERE uwen God een gruwel" !!!!!!

ik ben het er niet zo heeel erg mee eens neej, :x :) :o :P :lol:
deut 22:5:

Het kleed eens mans zal niet zijn aan een vrouw en een man zal geen vrouwenkleed aantrekken; want...

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 14 mar 2005 16:09

Dat komt omdat 'de wereld' broeken aan had, en je je onderscheid door dan een rok aan te hebben daarom zeg ik ook, doe een rok aan, en wees trots op je christenheid... maar het moet niet... het doet niks af van je geloof..

smeuig detail is dat in amerika alleen hoeren rokken aan hebben..

PeterD

Re: mag een meisje een broek aan

Berichtdoor PeterD » 14 mar 2005 19:55

bosch_gerjanne schreef:hoe denk ik over een regenbroek?? haha :lol: :lol:
tuurlijk mag je wel een regenbroek aan. Je ga als het hard regent toch niet in een rok fietsen?? Ik denk dat iedereen wel een broek aan mag als het regent!!! :P waarom ook niet? En ik vind het onzin over die pyamabroek hoor, als je nog g1 pyamabroek aan mag ben je wel errug zielig!! En als het 10graden vriest vind ik dat je op de fiets wel un broek an kan doen, maar gewoon op school hoef je g1 broek aan te doen!! Tligt eraan op welke school je zit
dan!!!!!!

Toch vind ik je een beetje inconsequent. Je geeft aan op school geen broek aan te doen. Waarom dan daar niet en als het regent wel een regenbroek? Wees dan consequent en doe het dan ook niet.
Of wees consequent door ook op school een broek toe te staan en te dragen.

PeterD

Berichtdoor PeterD » 14 mar 2005 19:55

Raido schreef:smeuig detail is dat in amerika alleen hoeren rokken aan hebben..

Pertinent onjuist.

frekje
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Re: mag een meisje een broek aan?

Berichtdoor frekje » 14 mar 2005 19:58

bosch_gerjanne schreef:kweetniet hooor!!

maar wie heeft die conclusie er in gezet? van dat het niet expiciet in de Bijbel staat dat een vrouw een broek aan mag??

Deut 22:5:
"Het kleed eens mans zal niet zijn aan een vrouw en een man zal geen vrouwenkleed aantrekken; want al wie zulks doet, is den HEERE uwen God een gruwel" !!!!!!

ik ben het er niet zo heeel erg mee eens neej, :x :) :o :P :lol:

Ik :wink: , en je moet het nog maar eens heel goed doorlezen voor de rest.
De vragen die je dan kunt stellen zijn:
1. Wordt hier expliciteit een broek bedoeld? (Ik lees toch: kleed)
2. Wordt hiermee niet het verbod op travestie bedoeld?
3. Is het niet cermoniël?
Afbeelding
We loved Him, because He first loved us!

frekje
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Re: mag een meisje een broek aan

Berichtdoor frekje » 14 mar 2005 20:02

PeterD schreef:
bosch_gerjanne schreef:hoe denk ik over een regenbroek?? haha :lol: :lol:
dan!!!!!!

Toch vind ik je een beetje inconsequent. Je geeft aan op school geen broek aan te doen. Waarom dan daar niet en als het regent wel een regenbroek? Wees dan consequent en doe het dan ook niet.
Of wees consequent door ook op school een broek toe te staan en te dragen.

Tja, ben ik helemaal mee eens. Consequent blijven is zowieso belangrijk.
De school waarop ze zit is een reformatorische school (toch? :wink), en daar is het verboden om als vrouw een broek te dragen. Mmm, grrr, ik zit op diezelfde school, maar het liefst zou ik die regel zo snel mogelijk schrappen.

Brrr, waarom toch geen vrouwenbroek? Misschien begrijp ik die mensen niet goed ofzo...
Afbeelding

We loved Him, because He first loved us!

André

Berichtdoor André » 14 mar 2005 20:03

PeterD schreef:
Raido schreef:smeuig detail is dat in amerika alleen hoeren rokken aan hebben..

Pertinent onjuist.

Condoleezza Rice draagt veelal een rok en ik denk dat ze wel genoeg werk heeft met haar baan op BuZa, om zomaar eens iemand te noemen 8)

Terug naar “Archief”