Berichtdoor joris » 28 mar 2003 18:02
even over het in slaap vallen tijdens het bidden.
Misschien is dit heel shockerend voor jullie, maar ik geloof dat God een relatie wil aangaan met ons, Hij noemt ons zijn kinderen en wij mogen Hem Abba Vader noemen! Gaaf toch!!! Abba is zo'n kinderlijk woord, net als een klein kind 'papa'noemt. Stel je voor hoe jouw vader het zou viden als je met hem wilt gaan praten savonds> Je gaat er goed voor zitten, het liefst op een zo onmogelijk mogelijk manier (op je knieeen op het koude zeil om wakker te blijven) en je begint met praten : mijn vader die hier op de stoel zit ik had graag even met u gesproken willen hebben.
Die vader van je zou hier erg verdrietig van worden, die van mij wel! Als mijn vader in de kamer is en ik ook, dan hoef ik het gesprek niet aan te vragen, ik hoef niet eerst een telefoonnummer te draaien of in te loggen. NEe, ik kan direct gaan praten! En hij luistert ook direct!!!
God wil dat we met hem LEven, Hij wil niet dat we tijd voor Hem vrijmaken, Hij wil ons leven zijn!!! Vaste bidmomenten zijn heel erg goed, maar niet puur noodzakelijk. Er zijn zoveel meer momenten waarop je zo goed kan bidden!!! Elk moment mag je voor zijn aangezicht brengen, met de woorden van psalm 139: hij is voor je en naast je en om je heen!!! Waarom zou je dan zo moeilijk en interessant gaan zitten doen?
In slaap vallen tijdens vergeving vragen? Geeft niet, want vergeving vragen is niet meer zo heel erg nodig. De zonden zijn namelijk al vergeven toen Jezus aan het kruis ging. Hij is er geen eentje vergeten. Missschien is dat fijner te begrijpen als je beseft dat God tijdloos is. Zijn naam is: ik ben. Niet: ik was, ik wordt, of ik zal zijn. Nee: ik ben. En voor mensen met een identiteitscrisis is Hijhet grootste vorobeeld: ik ben die ik ben. (Hij is dus niet wie wij Hem maken, Hij is niet wie Hij denkt dat Hij voor zijn omgeving zou moeten zijn). GOd die is die was en die zal zijn, dat betekent dus dat God in de tegenwoordige tijd leeft, altijd. Jouw zonden van vandaag en morgen wist Hij al en die zijn aan het kruis gegaan!!!!!! Je bent met christus gestorven immers? Soms bidt ik niets anders dan wat de kinderen in d bijbel baden en Jezus badt aan het kruis: vader, in uw handen beveel ik mijn geest. En dat is geweldig!!!!!!