Homo huwelijk.

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

cornelis
Kapitein
Kapitein

Homo huwelijk.

Berichtdoor cornelis » 04 mar 2005 19:55

Ik hou mijn hart vast,als de Gemeente,waartoe ik behoor over zal gaan tot het zegenen van levensverbintenissen van twee van het zelfde geslacht.
Hoe kan nu de Gemeente van Christus,dit doen ?.
Zegenen wat God niet wil.
De Bijbel laat mij dit duidelijk zien.
Moet ik dan nog langer lid blijven van zo,n gemeente?
Ik hoop,dat julie Bijbels denken?
Een vr gr van Cornelis.

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 04 mar 2005 20:49

oei, dat is een moeilijk iets
Omdat er in je gemeente nog wel het Woord goed (ga ik vanuit) verkondigd word, en jij je er nog op je plek voelt.
Maar aangaande het huwelijk tussen hetzelfde geslacht, dat vind ik wel iets moeilijks, en ik denk dat ik er persoonlijk mij er niet meer thuis zou voelen!
Want immers de man&vrouw zijn nog steeds voor elkaar geschapen. Die argumenten ken je wel. Ik denk niet dat ik daar meer over moet zeggen!
Maar als ik in jou plek stond en het gebeurde in mijn gemeent dan zou ik een andere gemeente zoeken waar ik me ook in thuis voelde en me kon vinden in de leer.
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

frekje
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor frekje » 05 mar 2005 10:25

Ik weet niet of er nog meer mensen in de gemeente zijn die het ook niet willen?

Nee, het huwelijk is een zaak van man en vrouw. Dat wordt duidelijk in het Woord naar voren gebracht. Als er dan wordt afgeweken in de prediking, lijkt het mij heel moeilijk om nog in zo'n kerk te zitten.
Afbeelding
We loved Him, because He first loved us!

Zareb
Kapitein
Kapitein

Re: Homo huwelijk.

Berichtdoor Zareb » 05 mar 2005 11:24

cornelis schreef:Moet ik dan nog langer lid blijven van zo,n gemeente?
Een vr gr van Cornelis.

Het klinkt een beetje dubieus vind ik. Want waarom stel je deze vraag?
Zie je een “in jouw ogen” achteruitgang van het geestelijk klimaat in je gemeente dat voor jou dan uitloopt op het zegenen van andere levensverbintenissen dan het heterohuwelijk? Of, heb je het goed naar je zin in je gemeente en stel je een puur hypothetische vraag?

In het laatste geval vind ik het een beetje hypocriet. Als jij naar een gemeente gaat waar je jezelf thuis voelt, waar een predikant staat met een prediking waar je graag naar luistert, dan vraag ik mij af wat er aan die predikant opeens veranderd als hij meewerkt aan een viering waarin mensen Gods zegen vragen over hun verbintenis. Ik kan me haast niet voorstellen dat er dan al niet andere zaken zouden zijn waar jij je niet gelukkig mee voelt. En als dan alleen het al dan niet om een zegen vragen tijdens een homohuwelijk (stom woord trouwens) voor jou het breekpunt is tussen jou en je gemeente dan is dat in mijn ogen een vreemde zaak.

Gemeente zijn is een zaak van samenwerken. Van onderlinge verdraagzaamheid. Van elkaar in liefde onderwijzen. En als er dan zaken in jouw gemeente zich voordoen waar jij het moeilijk mee hebt is het zaak om die dingen IN je gemeente naar voren te brengen. De dialoog aan te gaan. Weglopen is altijd de weg van de minste weerstand. Het klinkt allemaal zo mooi christelijk “tja, hier kan ik niet mee instemmen dus ik word gedwongen om naar een ander kerkverband te gaan” maar ik vind dit de grootste onzin.
Daarbij, zoals ik hierboven al enigszins aanhaalde, lijkt het mij erg ongeloofwaardig als je een gemeente, waarin je kennelijk nog steeds aan je “geestelijk trekken” komt uitsluitend om dit aspect opeens zou willen verlaten. Daar waar mensen samenwerken zullen er altijd zaken zijn die de een wel en de ander niet aanspreken. Weglopen is dan de weg van de minste weerstand. Of is misschien wel egoïstisch. Want als jij er van overtuigd bent dat jou interpretatie van de bijbel de juiste is dan is het toch niet goed als je dat niet met je gemeente deelt en gewoon wegloopt naar een andere club. Dan zou je juist de discussie moeten aangaan. Je stem laten horen.

Dit nog afgezien van de vraag of het gegeven, dat twee mensen, die van harte mogen geloven dat God hun heeft samen gebracht en over die verbintenis een zegen willen vragen, zomaar zondermeer is af te wijzen.

Hiiron
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Hiiron » 05 mar 2005 16:01

Wat is precies het probleem met het homo huwelijk?

Als 2 mensen van hetzelfde geslacht gelukkig met elkaar willen zijn, wat is dan het probleem? Leef en laten leven zou ik zeggen.

Als god er op tegen was, waarom dan überhaupt homosexualiteit scheppen?

--oh, first post.
'Het vragen is de vroomheid van het denken'

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 05 mar 2005 16:17

Hiiron schreef:Als God er op tegen was, waarom dan überhaupt homosexualiteit scheppen?

Wat ik zeker weet is dat God homosexualtiteit niet geschapen heeft, want wat God geschapen heeft is goed. Naar mijn overtuiging is homosexualteit geschapen door de duivel.
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Hiiron
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Hiiron » 05 mar 2005 16:21

Hmm. Als de duivel homosexualiteit geschapen heeft, heeft God dit toegelaten. God is immers almachtig.

Laat die mensen toch. Ze doen niemand kwaad en hebben er niet om gevraagd om zo te zijn.

sela

Berichtdoor sela » 05 mar 2005 16:34

mw schreef: Wat ik zeker weet is dat God homosexualtiteit niet geschapen heeft, want wat God geschapen heeft is goed. Naar mijn overtuiging is homosexualteit geschapen door de duivel.

dat zal moeilijk zijn om te lezen voor mensen die homofiele gevoelens hebben...

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 05 mar 2005 16:40

Hiiron schreef:Hmm. Als de duivel homosexualiteit geschapen heeft, heeft God dit toegelaten. God is immers almachtig.

Laat die mensen toch. Ze doen niemand kwaad en hebben er niet om gevraagd om zo te zijn.

God is almachtig jah, maar vergeet niet dat de duivel ook machtig is.
En het is niet om die mensen expres tegen te zitten en lastig te vallen. Maar we willen graag Gods Wil doen, dus daarom laten we ze niet.

mw schreef:
Wat ik zeker weet is dat God homosexualtiteit niet geschapen heeft, want wat God geschapen heeft is goed. Naar mijn overtuiging is homosexualteit geschapen door de duivel.

dat zal moeilijk zijn om te lezen voor mensen die homofiele gevoelens hebben...

ik weet het. Wij hebben soms wel makkelijk praten. Maar als je echt met zulke gevoelens te maken hebt, is het moeilijk

Hiiron
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Hiiron » 05 mar 2005 16:49

Je maakt hier een logica-fout.

1. God is almachtig. (Niets is machtiger dan god)
2. God heeft alles gemaakt.
3. Volgens punt 2 is de duivel door god gemaakt.
4. Volgens punt 1, 2 en 3 is de duivel ondergeschikt en minder machtig dan god.
5. Volgens bovenstaande punten heeft god in dat geval de duivel in de "positie" waar hij zich nu in bevindt geplaatst.
6. God heeft volgens punt 2 homosexualiteit gemaakt, behalve wanneer de duivel homosexualiteit gemaakt heeft, wat volgens punt 4 uiteindelijk door god toegelaten is.

Uiteindelijk is god door zijn almacht (wat hem sowieso limiteert, door zijn almacht en alwetendheid heeft hij daar zelf geen invloed meer op, ze sluiten elkaar uit) overal verantwoordelijk voor.

Think about it.

-- Hiiron

gurl
Mineur
Mineur

Berichtdoor gurl » 05 mar 2005 17:04

Hiiron schreef:Je maakt hier een logica-fout.

1. God is almachtig. (Niets is machtiger dan god)
2. God heeft alles gemaakt.
3. Volgens punt 2 is de duivel door god gemaakt.
4. Volgens punt 1, 2 en 3 is de duivel ondergeschikt en minder machtig dan god.
5. Volgens bovenstaande punten heeft god in dat geval de duivel in de "positie" waar hij zich nu in bevindt geplaatst.
6. God heeft volgens punt 2 homosexualiteit gemaakt, behalve wanneer de duivel homosexualiteit gemaakt heeft, wat volgens punt 4 uiteindelijk door god toegelaten is.

Uiteindelijk is god door zijn almacht (wat hem sowieso limiteert, door zijn almacht en alwetendheid heeft hij daar zelf geen invloed meer op, ze sluiten elkaar uit) overal verantwoordelijk voor.

Think about it.

-- Hiiron

God heeft ons vrije wil gegeven.
Je hebt God, dan Satan en dan de mens. Satan is dus machtiger dan de mens maar dan dan God.
God laat ons kiezen tussen Satan en Hem...Hij laat het dus toe ja maar je maakt zelf de keus...en doordat wij steeds de verkeerde keuzes maken wordt deze hele aarde vern**kt en daardoor worden er dus mensen geborden met homoseksuele gevoelens of mensen die het gevoel hebben dat ze in het verkeerde lichaam zitten en dat soort dingen...volgens mij...
stomp niet af, blijf slijpen

Zareb
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Zareb » 05 mar 2005 17:29

mw schreef:
Hiiron schreef:Als God er op tegen was, waarom dan überhaupt homosexualiteit scheppen?

Leuk om te horen dat ik door de duivel geschapen ben.

Maar dat terzijde, (want dat dat geloof ik niet) het gaat hier om de vraagstelling zoals de topic starter deze stelde. Enige "verwijder-inbreng" van mod's lijkt me nu al wijs.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 05 mar 2005 18:00

Dus als ik het goed heb, heb ik een duivelsjong in de SCP?
Volgens mij zal dat best wel meevallen.

Hoewel ik niet sta te jubelen over homohuwelijk en dergelijke dingen voel ik mij eerlijk gezegd ook niet geroepen om een oordeel te vellen over de wijze waarop twee mensen die elkaar lief hebben, willen samenleven.

Dat is iets tussen die twee mensen en hun Schepper.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

henkie
Beheerder

Berichtdoor henkie » 05 mar 2005 19:24

De vraag van Cornelis is of je lid moet blijven van een gemeente die homorelaties inzegent.
Uit zijn post kun je opmaken dat hij uitgaat van het feit dat homoseksualiteit niet bijbels is.

Graag dus met dit uitgangspunt en vraag verder...

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 05 mar 2005 19:31

Een gemeente bestaat uit een groep mensen. Die groep mensen kan in meerderheid besluiten iets te doen wat jij niet leuk vindt. Ik zou het dan een beetje erg kort door de bocht vinden om dan maar meteen je lidmaatschap op te zeggen.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Terug naar “Archief”