Visie op Refoweb

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Visie op Refoweb

Berichtdoor Optimatus » 29 nov 2004 18:14

Het is nu meer dan een half jaar geleden dat Marjolein mij eens attendeerde op het bestaan van Refoweb. We reisden regelmatig met de bus naar Gouda en raakten al gauw aan de praat. Over politiek, over katholicisme en gereformeerd protestantisme, open en direct, afwijzend en prijzend. We wisten meteen wat we aan elkaar hadden: niet te beroerd om kritisch naar elkaar te kijken. Niet te beroerd om elkaar ongezouten de waarheid te vertellen. Niet te beroerd om te concluderen dat wij het zelden eens zouden worden maar vooral niet te beroerd om te concluderen dat het altijd met respect en met gezelligheid gepaard ging, dat wachten bij de halte van de buurtbus naar Berkenoude.

Goed, ik kwam dus bij Refoweb, als een van de minst reformatorisch georiënteerde christenen van deze community. Pieter en Recitativo sleepte me naar de Refobliek waar ik snel actief werd als een iets te arrogante jonkheer (jonkheer ben ik ook in real life), met teveel geld (dat komt dus nog), teveel vrije tijd (moet ook) en teveel eigendunk (heb ik zelf minder last van, maar ik speel het spelletje graag) en daar beleefde ik vele fijne uurtjes van onzin, humor en een beetje rollenspel. Op de dag dat ik afscheidmoest nemen van Minou (kat, 19) ontmoette ik Gershwin en Floefloe. Dus dat was eigenlijk een beetje dubbelop, maar wel heel gezellig.

Toen kwam de barbecue. Daar werd ik geconfronteerd met het jochie TKF. Een kleuter met het verstand van een 15 jarige. Stiekem best te pruimen ;) De sjaal werd mijn handelsmerk, volgens Cybercurse. Dat klopt, maar ik draag die sjaal nou eenmaal als de r in de maand is. De mening van anderen daarover zal mij worst zijn. Omega, Jeronimuz, Sabra, Meschianza, Mystery, Johan81, Aragorn (ik krrrrijg je nog wel), Butterfly, Yael en Johanne en nog vele anderen (PB vooral als je nog genoemd wilt worden) leerde ik kennen. Heel gezellig. En dank aan Invincible voor het thuisbrengen.

Vervolgens kwam de gezellige standwandeling. The Shadow stormde de kring van bekenden binnen op zijn beruchte "Hoi, ik leef ook en ik ga jou bashen" methode. Kom maar, je bent als de hoofddoekjes van Geert Wilders: ik lust je rauw! Lekker gewandeld en nog in de kroeg gehangen ook. Allemaal heel gezellig. En ja, die plas hè... Badeend....

En toen kwam het bowlen. Reform, Joris, Theo, Danserijn, Napoleon, Parcifal, Lucky7, Evelien en Jannoek en een heeeeeeeeleboel anderen gesproken, leren kennen en leren waarderen. Met Pivo teruggereden (dank).

Mensen, allemaal bedankt voor de gezelligheid, de felle discussies en het respect dat ik als - toch tamelijk niet-doorsnee-refo - heb mogen ervaren. Wie eens in de buurt is, kan rustig aanbellen, thee/pils staan klaar. We hebben stiekem best een coole community.

Groet,

Erik aka Optimatus (en afgeleiden daarvan)

Chip!
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Chip! » 29 nov 2004 19:33

Volgens mij begrijp ik even iets niet... Bedank je iedereen nou? (in dat geval, je bent mij vergeten :shock: ;)) Of bedoel je te zeggen dat je weggaat?? :shock:
By the time you finish reading this you realize you have wasted ANOTHER 5 seconds of your life!

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 29 nov 2004 19:35

dat bedoelde ik nou ook (maar ik was off topic dus werd gecensureerd door de hoge pieten) :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

meschianza
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor meschianza » 29 nov 2004 20:47

Misschien is de lieve actie van Optimatus in het kader van ''Kritiek is makkelijker te leveren dan complimenten''

Ik vind het ook heel leuk om in navolging van Optimatus, even iets aardigs te zeggen over refoweb en refowebbers. Vooral ook, omdat ik begin Januari naar Curacao vertrek en hier niet meer zal zijn.
Voor mensen die mij alleen als moderator kennen, klinkt het misschien wat -schouderklopjes aan jezelf-achtig, maar voor ik als mod meehielp op refoweb sinds een paar maanden, was ik 3 jaar gewoon lid.
Ik kwam hier ooit om een discussie te starten over de evolutieleer. Wekenlang poste ik eigenlijk alleen daar, maar ik ging ook andere topics verkennen en stuitte op nog meer boeiende discussies.
Na een 1 1/2 jaar ontmoette ik voor het eerst refowebbers life, en het klikte onwijs goed! Nu refoweb steeds groter is geworden, leerde ik ook meer mensen kennen, vooral door de drastisch toenemende meetings.
Ik had nooit gedacht toen ik aan refoweb begon, dat ik er zoveel persoonlijke contacten zou leggen! Waarvan enkelen echt goede vrienden zijn geworden.

Mede door refoweb is mijn visie sterk is verbreed, ik heb veel geleerd over het beargumenteren van je mening, het omgaan met andere meningen (valt nog steeds veel in te leren) het durven stellen van kritische vragen.
Natuurlijk gaat er wel eens wat mis, en gebeuren er negatieve dingen, waar ook ik me schuldig aan maakte, maar de positieve discussies en contacten overtreffen deze negatieve gebeurtenissen voor mij!
Wat niet wegneemt dat het goed is om kritisch naar de ontwikkelingen op refoweb te blijven kijken, zodat Refoweb een fijne, verantwoorde plek blijft om te komen om over het geloof te praten of andere zaken die je bezighouden.

Kortom: Ik zal refoweb missen als ik in verre oorden vertoef!

Mez
''Duisternis verdwijnt niet door duisternis. Dat kan alleen licht. Haat verdwijnt niet door haat. Dat kan alleen liefde.'' Martin Luther King

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 29 nov 2004 23:04

Ik wil eigenlijk helemaal niks alleen vertellen dat ik het op refoweb wel naar mijn zin heb. Iets positiefs doet het altijd goed, vooral als je het ook meent :mrgreen:
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Cisca

Berichtdoor Cisca » 29 nov 2004 23:38

Optimatus schreef:Ik wil eigenlijk helemaal niks alleen vertellen dat ik het op refoweb wel naar mijn zin heb. Iets positiefs doet het altijd goed, vooral als je het ook meent :mrgreen:

Ik schrok al, dus je blijft, gezellig, houden zo d:)b

koos
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor koos » 30 nov 2004 21:53

Leuk zo'n topic....
Voor henkie is het leuk om te merken dat er veel mensen genieten van dit forum. Dus ga zo door en laten we het hier gezellig,leuk en leerzaam houden..
________________________________________________________________________________

henkie
Beheerder

Berichtdoor henkie » 01 dec 2004 00:17

Leuk om te horen! :-)
Jullie zelf natuurlijk ook bedankt :D

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 01 dec 2004 09:54

YESS!!! dit moet geen hype worden natuurlijk...
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 12 feb 2005 04:14

Uiteraard wel...

Het uitgebreide knuffeltopic ;)

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 12 feb 2005 09:37

Optimatus schreef:Uiteraard wel...

Joheohe, die bestaat al optimel.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 12 feb 2005 12:01

ja, en de bewoonster van het koetshuis moet er ook nog bij!! :P

Cisca

Berichtdoor Cisca » 12 feb 2005 13:06

Optimatus schreef:Uiteraard wel...

Je bedoelt speciaal een Afbeelding topic voor Henkie Afbeelding

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 12 feb 2005 19:55

Leve mijn Paprikameisje.

Terug naar “Archief”