Imam wilde minister Verdonk geen hand schudden

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

pip
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor pip » 06 jan 2005 13:14

Floefloe schreef:Dan blijft nog steeds boven water dat er een grove belediging heeft plaatsgevonden tegenover twee mannen of vrouwen die volgens de nederlandse rechtsstaat mogen trouwen. De vertegenwoordiger van de gemeente heeft hiermee een signaal van intolerantie en minachting voor de homofiele medemens in het algemeen af gegeven.
In mijn ogen is de ambtenaar van de burgerlijke stand en waar hij voor staat geen knip voor de neus waard.

Begrijp je wat ik bedoel? Er is geen begrip voor een Imam die volgens zijn geloof een vrouw geen hand mag geven maar wel voor een gewetnsbezwaarde ambtenaar van de burgerlijke stand die een homofiel paar niet wil trouwen. Wanneer je één lijn zou trekken dan zou je ook begrip hebben voor de Imam

Terechte opmerking.
De ambtenaar die er moeite mee heeft uit welke opvatting dan ook zo'n huwelijk te voltrekken kan beter overwegen een andere baan te nemen.
Zijn functie dient overeenkomstig de Nederlandse grondwet uitgevoerd te worden. Wil de man of de vrouw als ambtenaar bepaalde klusjes niet doen waar ze gewoon voor betaald worden dan is er sprake van het weigeren van reguliere arbeid en kan er in principe ontslag worden aangezegd.
Ik heb daarom over het geheel gezien geen enkel begrip voor dit soort gedrag en is in stijd met de grondwet en de algemeen aanvaarde regels van in goed fatsoen met elkaar omgaan.
Wanneer je weet dat uit jouw functies situaties gaan voorkomen waar je overwegend bezwaar tegen hebt dan dien je naar mijn idee een baan te kiezen waar je niet met dit soort vraagstukken te maken hebt.
Deze immaam was als je het mij vraagt uit op een confrontatie.
Deze confrontatie mag hij wat mij betreft krijgen in de vorm van een aangifte wegens discriminatie en overeenkomstig gesanctioneerd te worden volgens de Nederlandse wet welke hem ook beschermen zal wanneer hem iets overkomt.
vrede voor allen

Floefloe
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Floefloe » 06 jan 2005 14:45

Waarop de goede man tegen zal werpen dat hij handelde vanuit de vrijheid van godsdienst... Ik vraag me af wat de rechter zal beslissen, zeker met het in het achterhoofd de zaak El Moumni.
I was there Gandalf, I was there the day the strength of man failed

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 06 jan 2005 15:01

pip schreef:
jA ,jA , nederig achter het aanrecht en wachten totdat manlief thuiskomt om de lakens uit te delen.
Houd nou toch eens op met die verwrongen gedachte dat God er een tweede rangs mens bij geschapen zou hebben.
Wanneer de gangen van Jesus naloop(lees), dan vind ik nergens dat hij de vrouw in haar algemeen als zijn minder beschouwde.
Geen enkel mens was zijn mindere!!!!!!!!!!!
Kijk, daar hou ik nou van!!!

Lieve Pip, het gaat niet om minder, het gaat om anders.
Als Christen beroep ik mij op de bijbel
Lees: efeziers5,22-23
en 1 timoteus2,9-15

Als Christenen leven wij volgens de bijbel.
Er zijn Christenen die alleen de stukjes uit de bijbel nemen die in hun straatje passen, maar de hele bijbel is GODS WOORD

Een vrouw is niet gelijk, maar wel gelijkwaardig
God heeft niet een tweederangsmens erbij geschapen maar zo:

Adam werd eerst geschapen en daarna Eva, en Adam werd niet misleidt, maar het was de vrouw die zich liet bedriegen, endaardoor tot overtreding kwam. Maar zij zal gered worden door haar moederschap, als zij volhardt in geloof en liefde en heiligheid en bezonnenheid.
(dat is een klein stukje, 1Timoteus2,13-15 )

Volgens Paulus horen vrouwen dus niet in de politiek, ook mevr Verdonk niet.
Maar zij is atheiste, dus zij vindt dat het voor haar niet geldt.

pip
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor pip » 07 jan 2005 23:52

Mariamagdalena schreef:
pip schreef:
jA ,jA , nederig achter het aanrecht en wachten totdat manlief thuiskomt om de lakens uit te delen.
Houd nou toch eens op met die verwrongen gedachte dat God er een tweede rangs mens bij geschapen zou hebben.
Wanneer de gangen van Jesus naloop(lees), dan vind ik nergens dat hij de vrouw in haar algemeen als zijn minder beschouwde.
Geen enkel mens was zijn mindere!!!!!!!!!!!
Kijk, daar hou ik nou van!!!

Lieve Pip, het gaat niet om minder, het gaat om anders.
Als Christen beroep ik mij op de bijbel
Lees: efeziers5,22-23
en 1 timoteus2,9-15

Als Christenen leven wij volgens de bijbel.
Er zijn Christenen die alleen de stukjes uit de bijbel nemen die in hun straatje passen, maar de hele bijbel is GODS WOORD

Een vrouw is niet gelijk, maar wel gelijkwaardig
God heeft niet een tweederangsmens erbij geschapen maar zo:

Adam werd eerst geschapen en daarna Eva, en Adam werd niet misleidt, maar het was de vrouw die zich liet bedriegen, endaardoor tot overtreding kwam. Maar zij zal gered worden door haar moederschap, als zij volhardt in geloof en liefde en heiligheid en bezonnenheid.
(dat is een klein stukje, 1Timoteus2,13-15 )

Volgens Paulus horen vrouwen dus niet in de politiek, ook mevr Verdonk niet.
Maar zij is atheiste, dus zij vindt dat het voor haar niet geldt.

De bijbel bevat Gods woord maar is door mensenhanden geschreven en samengesteld uit destijds beschikbare documenten en verklaringen.
Wanneer wij ons strikt en alleen richten naar wat daar geschreven is dan richten we ons naar een geschrift wat destijds door de heersenden was goed en waar bevonden. Wat is er gebeurd met de verklaringen van de andere apostelen?
Wat ik met dit alles bedoel is dat ik graag met de ogen van Jesus, voor zover mij dat lukt, wil kijken en dan zie ik een schepsel, -vrouw-, welke door de eeuwen heen altijd een onderdrukte rol heeft gespeeld in een door mannen gedomineerde wereld. Mannen die zich naar hun zeggen beriepen op de verschillen tussen de geslachten op basis van jouw betoog, met alle respect.
Wanneer we op zoek zijn naar een betere wereld is het juist zo belangrijk te zoeken naar de overeenkomsten en de uiterste verschillen wat naar elkaar toe wat af te vlakken zodat we meer in een wereld komen zoals de Grote leraar dat voor ogen had. Ik wil daar graag gevolg aan geven en zal daarom een vrouw gelijk zien, gelijk stellen en gelijk behandelen.
Eenheid, harmonie en vooral echte liefde als uitgangspunt!
vrede voor allen

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 08 jan 2005 11:16

Lieve Pip, daar is ook wel wat voor te zeggen.
Maar ik geloof dus niet meer dat de wereld door mannen gedomineerd wordt. tegenwoordig heeft de doorsnee Nederlandse man bar weinig meer tevertellen. Het enige recht wat ze nog hebben is het aanrecht, lijkt wel.
Het is een beetje doorgeslagen naar de andere kant.
Maar, toch geloof ik nogsteeds dat de bijbel Gods Woord is. Het is wel door mensen geschreven, maar door God ingegeven.
Over dat Paulus stelt dat vrouwen geen leidinggevende functies moeten bekleden, is mij dit eens door een voorganger uitgelegd:
Een vrouw heeft wisselende hormoonschommelingen, ze heeft 1 keer per maand haar maandstonde en daardoor is ze niet altijd hetzelfde.
Mannen wel, daarom zijn mannen er wel geschikt voor.

Ik geloof dat wel, want 1 week voor ik mijn maandstonde heb, ben ik ook kribbig, huilerig, etc. En wisselend koud en warm. En nu begin ik met mijn overgang en dat schijnt nog wel tot mijn 53ste te duren, dus das lang en ik merk dat ik soms ineens moet huilen, zonder echte rede, dat soort dingen, en soms opvliegers.
Kijk eens op www.vrouwenovergang.nl
dan lees je dus ook waar oudere vrouwen, zo vanaf 42 of soms al 36, allemaal mee te meken hebben, stemmingswisselingen.
Daarom is dat, daarom heeft Paulus dat gezegd.
Dus niet omdat hij vrouwen minder zou vinden, maar wij zijn gewoon anders.
Wij voelen elkaar ook vaak aan.
Met een vriendin praat je toch ook heel anders dan met je man?

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 08 jan 2005 13:30

De propaganda heeft duidelijk goed gewerkt, MM.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 08 jan 2005 15:52

:wink:

pip
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor pip » 08 jan 2005 22:06

Mariamagdalena schreef:Lieve Pip, daar is ook wel wat voor te zeggen.
Maar ik geloof dus niet meer dat de wereld door mannen gedomineerd wordt. tegenwoordig heeft de doorsnee Nederlandse man bar weinig meer tevertellen. Het enige recht wat ze nog hebben is het aanrecht, lijkt wel.
Het is een beetje doorgeslagen naar de andere kant.
Maar, toch geloof ik nogsteeds dat de bijbel Gods Woord is. Het is wel door mensen geschreven, maar door God ingegeven.
Over dat Paulus stelt dat vrouwen geen leidinggevende functies moeten bekleden, is mij dit eens door een voorganger uitgelegd:
Een vrouw heeft wisselende hormoonschommelingen, ze heeft 1 keer per maand haar maandstonde en daardoor is ze niet altijd hetzelfde.
Mannen wel, daarom zijn mannen er wel geschikt voor.

Ik geloof dat wel, want 1 week voor ik mijn maandstonde heb, ben ik ook kribbig, huilerig, etc. En wisselend koud en warm. En nu begin ik met mijn overgang en dat schijnt nog wel tot mijn 53ste te duren, dus das lang en ik merk dat ik soms ineens moet huilen, zonder echte rede, dat soort dingen, en soms opvliegers.
Kijk eens op www.vrouwenovergang.nl
dan lees je dus ook waar oudere vrouwen, zo vanaf 42 of soms al 36, allemaal mee te meken hebben, stemmingswisselingen.
Daarom is dat, daarom heeft Paulus dat gezegd.
Dus niet omdat hij vrouwen minder zou vinden, maar wij zijn gewoon anders.
Wij voelen elkaar ook vaak aan.
Met een vriendin praat je toch ook heel anders dan met je man?

En toch zie ik liever een vrouw wie bezig is vrouw te zijn dan een man met dat akelige machogedrag en het haantjesvertoon waar ontegenzeggelijk veel oorlogen uit zijn voortgevloeid(toepasselijk woord).
De mate van geschiktheid hangt niet af van haar geslachtskenmerken zoals menopause en menstruatie maar meer met visie, talent, doorzttingsvermogen en vertrouwen op de goede inzet van de mensen om haar heen. Practisch gezien leven vrouwen langer dan mannen, doorgaans, zwakker zijn ze daarom dus niet.
Wat ik eigenlijk probeer duidelijk te maken dat het gaat om de vrouwelijke manier van naar bepaalde zaken te kijken. Dat zal in veel gevallen van de wat zakelijkere mannen verschillen. Mannen hanteren per traditie wat meer hun fysieke kracht. Een hoop mannen bij elkaar geeft algauw oorlog.
Paulus heeft wat mij betreft zwaar ongelijk.
De bijbel bevat Gods woord maar er is veel uit dat zelfde geschrift weggelaten om de heersende klasse te dienen in de tijd dat de kerk(Rooms) werd gesticht.
Voorbeeldje, de vrouw van keizer Constntinus was in haar verleden een prostitue en wilde met dat verleden kappen. Mooi zou je zeggen. Maar er zijn er die getuigden van een mogelijkheid na je dood opnieuw geconfronteerd te worden met het leven wat je had geleden. Al deze zaken zijn zorgvuldig geschrapt. Er bestaat ook nog zoiets als de doode zee rollen en het evangelie van Thomas. Moeten we dat dan terzijde leggen als niet door de officieele kerk aangemerkte bijbelonderdelen omdat we moeten vasthouden aan de corrupte rooms katholieke versie van destijds. Er moeten in het Vaticaan nog geheimen zijn welke angstvallig worden verborgen. Kijk nu eens naar het Vaticaan, leerde Jesus niet dat soberheid en eenvoud de weg is van de echte volgeling.
De reformatie was niet voor niets een rebellie tegen de gevestigde orde van zo is het en niet anders. Zelf ben ik katholiek opgevoed en heb in volle overtuiging dit systeem de rug toegekeerd.
Deze kerk is ook een verwrongen mannengemeenschap waar vrouwen maar moeilijk toegang toe krijgen.
vrede voor allen

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 08 jan 2005 22:28

Ja, zo kan je het ook bekijken...........

joepie

Berichtdoor joepie » 08 jan 2005 22:47

Slikken jullie die onzin allemaal over de vrouwen die problemen met hun hormonen hebben en daardoor geen leidinggevende functie zouden mogen??
Denken jullie nu echt dat Paulus daar al over gehoord had?
:mrgreen:

En die vrouwen dan waar de Bijbel over spreekt?
Zoals b.v. Lidia? Of die richteres?
Of wat dachten jullie van Ruth of Esther.
Zouden die geen last van hun hormonen gehad hebben? ;-)

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 09 jan 2005 11:16

Natuurlijk geloof ik die onzin over vrouwen en hun hormonen en de daarmee gepaard gaande onkundigheid omtrent leiding geven niet. Maar ik heb weinig zin om daar tegen in te gaan, omdat het te sneu voor woorden is.

joepie

Berichtdoor joepie » 09 jan 2005 13:10

Nee, dan is het goed :wink: :mrgreen:

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 09 jan 2005 13:12

Ik vind dat een imam evengoed de vrijheid moet hebben zijn handen in zjin zakken te houden als een ambtenaar van de burgerlijke stand de vrijheid moet hebben alternatieve relatie-vormen niet in te zegenen, als dat in strijd is met zijn geloof.
Together, we can. But we won't.

Goodbye.

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 09 jan 2005 16:14

Sabra schreef:Natuurlijk geloof ik die onzin over vrouwen en hun hormonen en de daarmee gepaard gaande onkundigheid omtrent leiding geven niet. Maar ik heb weinig zin om daar tegen in te gaan, omdat het te sneu voor woorden is.

Ja, je hebt gelijk, overgang is allemaal onzin en aanstellerij, met hun huilbuien en opvliegers, allemaal verzonnen, en hormoonschommelingen van vrouwen in hun vruchtbare periode bestaat helemaal niet. Allemaal smoesjes van die vrouwen.
Vrouwen zijn gewoon helemaal hetzelfde als mannen. :D

joepie

Berichtdoor joepie » 09 jan 2005 16:49

Kijk, dat is dan weer een MM reactie. ](*,)
Want dat werd niet gezegd.
Er wordt gezegd dat het onzin is om te denken dat dat de reden is waarom vrouwen geen leidinggevende functie moeten hebben, of zoals jij zegt, dat Paulus daarom zou vinden dat ze dat niet moeten hebben om die reden.
Want heb jij al eens van die hormoon ellende bij mannen gehoord?
Die is er namelijk ook. Met dezelfde verschijnselen als bij de vrouw.

Is dat dan ook een reden om maar geen mannen een leidinggevende functie te geven.

Daarbij zei ik dat ik me afvraag of Paulus wel van die hormoonellende af geweten heeft in zijn tijd.

Om te weten dat het ellende is hoeven ze hier alleen maar naar ons te kijken \:D/ :mrgreen:

Terug naar “Archief”