PeterD schreef:Persoonlijk ben ik er niet voor om veel te veranderen in de kerkdiensten.
Kun/wil je ook uitleggen waarom niet ?
Er wordt aandacht gevraagd van zowel ouderen als van jongeren. Aan de ouderen de taak om de jongeren die na afloop met vragen zitten te helpen daarmee.
Ooo, hier heb ik het antwoord al, het is goed zoals het is/was
Tja, als die jongeren een laagdrempelige preek willen hebben, is dat denk ik aan de jongere zelf te verwijten. Waarom moeten we ineens allerlei dingen gaan bedenken in de eredienst om het interresant te houden voor de jongere?
Allerlei dingen is misschien wel héél veel, maar de jongeren proberen bij God te houden is toch wel het minste wat God van je vraagt
Die jongere heeft ook gewoon de plicht om actief te luisteren.
Natuurlijk is dat zijn of haar plicht, ze kiezen er tenslotte zelf voor om hun geloof in God te gaan opbouwen, maar daar mag mat mij betreft wel aandacht aan gegeven worden want zonder jeugd heb je geen kerk meer over enkele generaties.
Waarom niet proberen de jongere zo opvoeden dat hij wat moeite moet doen om het te begrijpen?
André denk dat Peter geen pubers thuis heeft

En dan over de inhoud. Waar zal meer diepgang in zitten, in een goede preek of een goed toneelspel?
Peter wil jij mij ook uitleggen wat voor jou diepgang inhoud, dan zal ik daar later ook proberen mijn visie op te geven.