apprentice schreef:Gershwin schreef:Wat mij persoonlijk verstandig lijkt, is eerst kijken of je God kan vinden. Je klinkt alsof je erg naar God op zoek bent. Ik heb zelf gemerkt dat een relatie bij belangrijke beslissingen erg in de weg kan staan. Dat ging weliswaar niet over geloof, maar toch... probeer eerst te weten wie je zelf bent, wat je identiteit is... daar hoort geloof in een God volgens mij bij. En daarna kan je altijd nog met een relatie beginnen.
Ja, dat klinkt heel logisch. Maar nu even praktisch en realistisch. Er is NU een situatie dat een meisje mij leuk vindt en ik dat meisje leuk vind. Ik ben al een jaar of 4 "zoekende" (en daar hoort op z'n tijd ook vragend bidden bij, maar het blijft "duister" en "vaag" voor mij wat ik met "God" en mijn geloof aan moet), dus dat ik binnen nu en twee maanden wel God kan vinden, dat kan ik nergens op baseren. Dus wat ik moet ik dan NU doen? Meisje aan de kant schoppen en zeggen "ik moet eerst een zoektocht in mezelf afronden"? Dat werkt toch niet?
Ik denk dat het heel goed werkt. Alleen denk ik dat jijzelf eigenlijk God al niet meer als belangrijkste persoon in je leven ziet. Dus waarom zou je dat dan nu eigenlijk ineens wel willen?
Je leefd eigenlijk zelf al zonder God als je leidsman te zien. Denk je dan dat Hij dat ineens nu wel wil zijn, omdat jij bedenkt dat het wel lastig is om nu voor Hem te kiezen en tegen een meisje wat je leuk vind.
Je wilt helemaal niet dat God de belangrijkste wordt, eigenlijk is voor jou dat meisje het al.
Want als je God zoekt dan laat Hij zich vinden. En als je klopt, dan doet Hij open. Alleen vraagt dat van jou misschien wel een heel andere levenstijl. Zoals: trouw uit de Bijbel lezen, bidden, naar de erediensten gaan op zondag,verkeerde dingen uit je leven weg doen, andere muziekkeuze, andere uitgaanskeuze, enz.
En is dat eigenlijk wel wat je wil?