Ik vermoed, dat er achter deze website een een lang gekoesterd verlangen zit, om de preken van deze predikant weer eens wat nadrukkelijker onder de aandacht te brengen.
Binnen het geheel van de Ger.Gem. heeft ds. Huisman namenlijk altijd een wat bijzondere plaats ingenomen, en wel als één van de meest krachtige en opwekkende Christuspredikers. De Ger.Gem. heeft eigenlijk altijd twee liggingen gehad. Ds. Huisman was de meest markante vertegenwoordiger van de stroming, die een sterk appelerende prediking voorstaat en het welmenend aanbod van genade het meest ruim predikte. Voor die positie is hij zelf echter gedurende zijn predikambt vele malen als dissident of als afwijkende verkondiger gestuit op tegenstand van 'hogerhand', mocht hij in veel gemeenten niet voorgaan en zijn zijn meest direkte predikaties ook niet uitgegeven en daarom niet bekend. Ik hoop ze in de loop van de tijd via http://www.dshuisman.nl weer tegen te komen.
Het zou, vanwege dit gegeven de moeite lonen om weer eens diepgaand op zijn wijze van prediking in te gaan en daarop te bezinnen. Ook deze prediking was eens Ger.Gem.prediking. Ruim, krachtig en tot waarachtige bekering van zeer velen.
Ik denk dat het de samenstellers van deze website hierom gaat.
try