joris schreef:Al wil ik nog wel zeggen dat Paulus dan onchristelijk zou zijn. als klopt wat jij zegt.
Wat ik zeg klopt hoe dan ook. Dat Paulus daardoor onchristelijk zou zijn, daar zal ik niet over oordelen.
Moderator: Moderafo's
'hoe dan ook?' dat is het enige onderwerp in het leven waar je helemaal zeker over bent?Collateral schreef:joris schreef:Al wil ik nog wel zeggen dat Paulus dan onchristelijk zou zijn. als klopt wat jij zegt.
Wat ik zeg klopt hoe dan ook. Dat Paulus daardoor onchristelijk zou zijn, daar zal ik niet over oordelen.
joris schreef:'hoe dan ook?' dat is het enige onderwerp in het leven waar je helemaal zeker over bent?
joris schreef:Zareb: ik ben benieuwd hoe je die 20 jaar met God geleefd hebt. Welke plek neemt God in in je leven? En ik ben benieuwd hoe je tegenwoordig 'bekeken' word door de christenen om je heen.
joris schreef:ik ga die discussie verder niet aan. Daar zijn genoeg topics over. Al wil ik nog wel zeggen dat Paulus dan onchristelijk zou zijn. als klopt wat jij zegt.
joris schreef:mooi antwoord. Tof dat je zo open bent. Ik benbenieuwd: wat maakt dat je Gods 'toestemming' voelt om een sexuele relatie te hebben met een vriend?
Paulus zou wel willen dat iedereen was zoals hij, ongehuwd dus (1 Kor. 7:7). Hij zag het huwelijk als een bron van zorgen.
hemelburger schreef:Collateral schreef:Paulus zou wel willen dat iedereen was zoals hij, ongehuwd dus (1 Kor. 7:7). Hij zag het huwelijk als een bron van zorgen.
Ongehuwd kan hier net zo goed weduwenaar zijn, dat zou Paulus maken tot een kenner van beide situaties, leven binnen een huwelijk en zonder huwelijk. Echter de vraag blijft open wanneer heb je meer zorgen als je getrouwd ben of niet ("meer"). Het gaat hier om verantwoordelijkheden en niet in de eerste plaats om zorgen, maar misschien kun je een hardere onderbouwing geven van je opmerking dat Paulus nogal negatief is over het huwelijk. Het valt mij van je tegen Collateral, omdat jij de schijn van wetenschappelijk bijbellezen ophoudt en hier zo onwetenschappelijk mee omgaat.
joris schreef:Dat je liefde en sex bij elkaar wilt houden snap ik heel goed. Natuurlijk is sex niet dat waar het bij iedere relatie om gaat. Als het goed is, is sex een gevolg van een goede relatie. Toch?
Maar is de redenering van: er staat niet in e bijbel dat jongens geen relatie mogen hebben met jongens dus mag het wel? Eigenlijk wil ik niet eens over mogen praten.
Daarom probeer ik te zoeken naar wat jou doet besluiten om wel een relatie aan te gaan.
Ik weet vaak gevoelsmatig wat wel of niet goed is. Ook al staat iets niet precies in debijbel, toch heb ik er een mening over. En die mening komt van god lijkt mij, omdat God in ons is, als we voor hem willen leven.
Dus ji voelt blijkbaar op de een of andere manier rust in het hebben van een relatie?
Dat lichamelijke affectie voor jou alleen bij mannen kan lijkt mij logisch maar is het terecht om er genoegen mee te nemen dat je dat zo voelt? Maar ik besef heel goed dat ik dit zeg vanuit de optiek dat God het niet zo bedoeld heeft.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten