Nieuwe Testament voor motorrijders........

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Motormuis
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Motormuis » 19 jul 2004 10:08

Rnn schreef:
Motormuis schreef:Hehehehe, goed zo, een echte Gergemmer, heerlijk dat die er nog zijn :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Kom op zeg, anders doe je ff sarcastisch... Wat is er mis met GerGemmers?

Pfffff, weer een Gergemmer die zichzelf te serieus neemt :wink:

Was niet serieus bedoeld man. Ben zelf ook Gergemmer, dus er is helemaal niks mis met Gergemmers :mrgreen: :mrgreen:

Trouwens, vind die Motorbijbel een uitstekend initiatief. Zoals al eerder is gesteld: stel dat er door deze bijbel mensen tot het geloof komen, da's toch geweldig, of niet dan? Dat moet toch het doel zijn??
Geen commentaar

Rnn
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Rnn » 27 jul 2004 19:56

Motormuis schreef:
Rnn schreef:
Motormuis schreef:Hehehehe, goed zo, een echte Gergemmer, heerlijk dat die er nog zijn :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Kom op zeg, anders doe je ff sarcastisch... Wat is er mis met GerGemmers?

Pfffff, weer een Gergemmer die zichzelf te serieus neemt :wink:

Was niet serieus bedoeld man. Ben zelf ook Gergemmer, dus er is helemaal niks mis met Gergemmers :mrgreen: :mrgreen:

Oke, 't is al goed! 't Heeft overigens weinig te maken met jezelf te serieus nemen hoor! Ik kan alleen niet tegen sarcasme, op welke manier en waarover dan ook... :oops:

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 27 jul 2004 22:40

mijns inziens is het OT zeer zeker niet van ondergeschikte waarde op het NT, natuurlijk zullen mensen "makkelijker" tot bekering komen met het NT als met het OT, maar als wij het NT als loshangend van het OT gaan zien (en dus als zodanig gaan weggeven) verliezen wij de oorsprong van het NT en met de oorsprong ook de onderbouwing van het NT. Ik kan er mee akkoord gaan als we zeggen dat we de boeken opnieuw ordenen in een volgorde die waarschijnlijk het verstandigst is bij evangelisatie, maar weglaten kan mijns inziens absoluut niet.

En daarbij komt dat ik het wat betreft de getuigenissen volledig met Bookman eens ben, of staan bij jou de formulieren tussen Johannes en Handelingen in? Ik denk dat dat dus een onterechte vergelijking is. De Bijbel als canon moeten we compleet en ononderbroken bij elkaar houden.

Volgens mij staat er in die bijbeltjes zelf dat het maar een deel van de bijbel is... Als iemand door het NT tot geloof komt komt hij/zij er overigens snel genoeg achter dat er ook een OT is... als hij/zij dat nog niet wist. Hij/zij zal dan ook zeker wel een keer tot de aanschaf van een volledige bijbel over gaan. Dat is heel anders dan iets weglaten...

Voorbeeld: Lord of the Rings (ja ben ik fan van) kun je als compeleet boek kopen... Maar je kunt ook het boek in 3 losse delen kopen... als iemand deel 1 koopt en het super vindt zal die daarna ook zeker deel 2 en 3 kopen. Ik snap je angst dus niet zo...

En wat de formulieren betreft, sinds wanneer hoort dat ook al bij de bijbel? Die formulieren hoeven ze wat mij betreft helemaal niet te lezen... een samenvatting van de bijbel kunnen ze zelf wel in hun hoofd maken.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Motormuis
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Motormuis » 28 jul 2004 07:53

Rnn schreef: Ik kan alleen niet tegen sarcasme, op welke manier en waarover dan ook... :oops:[/i]

Pfff, heb jij het dan ff moeilijk hier op dit forum. Het sarcasme druipt er soms vanaf, wees gewaarschuwd :wink:
Geen commentaar

Rnn
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Rnn » 28 jul 2004 18:43

Motormuis schreef:
Rnn schreef: Ik kan alleen niet tegen sarcasme, op welke manier en waarover dan ook... :oops:[/i]

Pfff, heb jij het dan ff moeilijk hier op dit forum. Het sarcasme druipt er soms vanaf, wees gewaarschuwd :wink:

Mwah... 't valt nog wel mee, hoor! 't Gaat wel goed met mij... Ik zal zelf gerust weer andere onhebbelijkheden hebben waar anderen 't best eens moeilijk mee zullen hebben! :roll:

caprice

Berichtdoor caprice » 29 jul 2004 05:54

Motormuis schreef:Haha, okay, ik had voorinfo, wist dat Pieter tot de ware kerk behoorde (lees: GerGem). Dus je opmerking houdt geen stand :mrgreen: :mrgreen:

:shock:
Nee toch, dat geloof je toch niet?!
D'r wordt gelukkig nog van de kansel gepreekt dat onze kerk ook niet de zuivere kerk is, maar God wil er toch nog werken, ondanks alle menselijke gebreken.

Marnix schreef:Waarom niet? Als je daarmee zwemmers kan bekeren... is dat toch mooi?!

Als jij ze bekeert zijn ze niet zo goed af, want alleen God kan mensen bekeren.

Ik vraag me af waarom het boek 'Highway to Heaven' heet. Is het een engelstalige Bijbel dan?
Ik vind het een verkeerde titel voor een Bijbel. Uiteindelijk is het wel de weg waarlangs God werkt (door Zijn Woord en Geest), maar volgens mij kweek je zo wel hemelzoekers die het niet om Christus te doen is.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 30 jul 2004 10:55

Nee toch, dat geloof je toch niet?!
D'r wordt gelukkig nog van de kansel gepreekt dat onze kerk ook niet de zuivere kerk is, maar God wil er toch nog werken, ondanks alle menselijke gebreken.

Tja dan kan God dus ook wel door deze Bijbel heen werken :)

Als jij ze bekeert zijn ze niet zo goed af, want alleen God kan mensen bekeren.

Ik vraag me af waarom het boek 'Highway to Heaven' heet. Is het een engelstalige Bijbel dan?
Ik vind het een verkeerde titel voor een Bijbel. Uiteindelijk is het wel de weg waarlangs God werkt (door Zijn Woord en Geest), maar volgens mij kweek je zo wel hemelzoekers die het niet om Christus te doen is.

Hehe flauw om me daarop te vangen... Tuurlijk bekeert God mensen... maar Hij gebruikt daarvoor Zijn Woord... en mensen om dat Woord te brengen aan de niet-gelovigen. Iemand kan tot geloof komen doordat hij of zij een bijbel krijgt van iemand.,... Dan bekeert God iemand door de Geest, gebruikt Hij de bijbel daarvoor en de persoon die de bijbel aan hem/haar geeft en misschien ook uitlegt.

Wat is er zo raar aan die titel? Zal wel engels zijn omdat dat aanspreekt... en een motorrijder dus eerder in zo'n bijbel gaat kijken vanwege de aansprekende titel/kaft. Als je daarmee kan bereiken dat iemand eerder de bijbel openslaat vind ik dat dus een goede zaak... de bijbel is namelijk gewoon hetzelfde als dat ie zou zijn als er gewoon "Bijbel" op een zwarte kaft zou staan.

En wat is er mis met hemelzoekers? Ik denk dat dat mensen interesseert: Wat is er nog meer dan wat we zien... Is er leven na de dood... is er een hemel en zo ja, hoe kom ik daar. Aangezien dit boek daar het antwoord op heeft, namelijk dat Jezus die weg is.... lijkt me de titel toch volkomen duidelijk en terecht? Je angst dat het niet om Christus te doen is lijkt me niet logisch, aangezien dit boek juist over Hem vertelt en het antwoord is op vragen van mensen. Waarom creeer je een tegenstelling tussen hemelzoeker en Christus, als Christus juist het antwoord voor de hemelzoeker is? Lijkt me niet logisch.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.

TheEdge
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor TheEdge » 06 aug 2004 10:34

caprice schreef:Ik vraag me af waarom het boek 'Highway to Heaven' heet. Is het een engelstalige Bijbel dan?

Het is een parodie op het nummer "Highway to Hell" uit 1979 van de hardrockband AC/DC. Een nummer wat zeker onder de wat oudere motorrijder (een jaar of 40, 50) zeker wel bekend is. De titel "Highway to Heaven" spreekt daarom zeker wel aan.
TheEdge leest voor 't eerst de bijbel van kaft tot kaft.

Tussenstand: Ester 1 (19/08/05)

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 06 aug 2004 10:59

En daarnaast denk ik ook een kleine sarcastische knipoog naar Stairway to Heaven van Led Zeppeling, ook nog wel bekend in motorkringen...

En daarnaast natuurlijk van toepassing op Jezus uitsprijk dat Hij de weg tot de Vader, dus ook tot de hemel is.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 06 aug 2004 11:49

Sowieso is er toch niemand die het (iig in het begin) om Christus te doen is? In dat opzicht is het ook juist wel interessant dat Hijzelf zegt: Ik ben de Weg. Je gaat meestal niet op weg omdat de weg zo mooi is, maar om een bepaald doel te bereiken.

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 28 aug 2004 19:03

Bookman schreef:Er komt vast ook een bijbel voor zwemmers, een waterproof uitvoering, met plaatjes en foto's van lezende zwemmers.
Wordt het nog gekker????
Daarbij komt nog dat die getuigenissen van bikers natuurlijk nooit tussen de bijbelboeken in mogen staan. Men zou kunnen denken dat ook die tot de Canon behoren................. :roll:

En denk je dat het voor mensen met een handicap ook niks is? Wanneer komt er een vertaling voor mensen in een karretje?
En Thomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Heere en mijn God! (Joh. 20:28 )

graankorrel
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor graankorrel » 28 aug 2004 19:41

met teksten ge-highlight zoals
'Het is beter, tot het leven in te gaan, kreupel of verminkt zijnde, dan twee handen of twee voeten te hebben, en in het eeuwige vuur geworpen te worden.' :?:
:roll:

Terug naar “Archief”