Badkleding

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

abc

Berichtdoor abc » 21 jul 2004 19:53

Heel veel badpakken zijn tegenwoordig van onderen erg hoog uitgesneden of van boven diep uitgesneden. Vindt ik zelf ook niet echt succesvol. Voor mij ligt de oplossing dus ook niet in een badpak. Beetje moeilijk dus.

henkie
Beheerder

Berichtdoor henkie » 21 jul 2004 20:41

kurtyo schreef:Dat is ook zo, Pieter. Maar het probleem is dat het hier ontkent word. Natuurlijk zijn er overal seksueel gefrustreerden. Maar ik moet even kwijt dat ik bij mijn niet-christelijke vrienden toch echt geen bekrompen gedachtengangen vind als: bikini's zijn echt opwindend o.i.d.

Bikini's op zich niet inderdaad. Maar dat bedoel je vast niet. Als er iemand in zit (ligt er aan wie natuurlijk) dan is dat natuurlijk wél opwindend. Ik ken persoonlijk niemand die dat niet vindt. Omdát dan af te doen als bekrompen is echt de omgekeerde wereld.

meschianza
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor meschianza » 21 jul 2004 21:09

Maar ff serieus, is het dan niet bijzonder vermoeiend om naar het strand te gaan? want tegenwoordig loopt bijna iedereen in bikini. Badpakken zijn een btje uit geloof ik.

[opmerking henkie: ik heb per ongeluk in dit bericht getypt en nu is een deel van de post van mESCHINZA weg. :lol: Excuus! :oops: ]

[opmerking Meschianza: geefniet, kan iedere sukkel overkomen ~:) ]
Laatst gewijzigd door meschianza op 22 jul 2004 19:41, 2 keer totaal gewijzigd.
''Duisternis verdwijnt niet door duisternis. Dat kan alleen licht. Haat verdwijnt niet door haat. Dat kan alleen liefde.'' Martin Luther King

thespiritisinsideus

Berichtdoor thespiritisinsideus » 21 jul 2004 21:37

ehm, ja, ik ben wat makkelijk in dat soort dingen, misschien iets te makkelijk.

Liep pas in mijn boxer door t huis van een vriendin van me en dat vonden andere mensen wat apart geloof ik, ik denk daar niet eens bij na eigenlijk.

maar inderdaad,als je al zo snel in problemen komt, dan heb je het zwar in het dagelijks leven

Wieowie
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Wieowie » 21 jul 2004 21:55

Je kan ook kiezen voor die wedstrijdbadpakken, met zo'n broek er aan vast. Niet bepaald modieus, maar als je toch graag wilt gaan zwemmen en niet van een badpak of bikini houd. Die sluiten meestal van boven ook heel hoog.
Omdat Hij mij het eerst heeft lief gehad

joris

Berichtdoor joris » 21 jul 2004 22:53

maar waar precies zijn we nu bang voor?
Dat er teveel mannen met goed werkende erecties op het strand rondlopen? Dat teveel van die mannen onschuldige meisjes gaan aanranden? Hoe gemakkelijk is dat, stel dat je dat zou willen, op een druk strand?
Wat is er uberhaupt mis met een gezonde erectie? wat is er mis aan mooie meisjes?

Als je allemaal zelf een zuiver geweten hebt, niet expres gaat zitten proberen om een ander op te winden om je eigen minderwaardigheidscomplex weg te werken. Laten we dan alsjeblieft gewoon blijven doen.
In Hooglied wordt er zo geweldig gesproken over de lichamen van man en vrouw.Wellliswaar in een liefdesrelatie, maar het kan gewoon.

Evne een citaat van een website over naturisme (dat trekt mij meer dan de andere kant van het nudisme zwartepakkenmethoedenlangejurken)hopelijk komt het plaatje niet mee :oops: :

Naakt zijn in de vrije natuur "doet" iets met je persoonlijkheid. "Je ondergaat het als een bevrijding", zegt bijna iedereen die de stap voor het eerst heeft gezet. En dat is precies waar het naturisme voor staat. Bevrijd van beklemmende normen die mensen van jongs af aan bewust of onbewust worden opgelegd, keren de meeste mensen enthousiast terug van een eerste bezoek aan naaktstrand of verenigingsterrein.

Naaktheid hoort thuis bij een algemene levenswijze en in de vrije natuur, bij sport en spel, waar kleding overbodig en hinderlijk is. Dus ook bij zonnebaden, lichaamsoefeningen als yoga, massage, thai chi chuan (oosterse bewegingsleer), enz. Elke keer dat men zich onder naturisten van haar/zijn kleren ontdoet om onbelemmerd te genieten van zon, lucht en water, voelt men zich lichamelijk en geestelijk "bevrijd". En dat is geen wonder, want in zo¹n gezelschap valt er niets te gluren, heeft men niets voor elkaar te verbergen, en is de spanning tussen de seksen grotendeels weggevallen. Dit ondergaat men als een bevrijding, men voelt zich écht vrij en dat is een heerlijke blije gewaarwording

henkie
Beheerder

Berichtdoor henkie » 21 jul 2004 22:56

meschianza schreef:Maar ff serieus, is het dan niet bijzonder vermoeiend om naar het strand te gaan? want tegenwoordig loopt bijna iedereen in bikini. Badpakken zijn een btje uit geloof ik.

Ik zie niet in wat er vermoeiend aan opwinding is. Nou moet je je daar ook niet teveel bij voorstellen hoor. Misschien dat het iets warmer wordt en de hartslag wat omhoog gaat :wink:
En ach...het gaat om een beperkt aantal (vrouwen, red.) dus het valt allemaal mee. En voor deze staat hoef ik overigens niet speciaal naar het strand.

Maar waar het in mijn post om ging...bekrompen? Neeen.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 22 jul 2004 10:43

Bikini's op zich niet inderdaad. Maar dat bedoel je vast niet. Als er iemand in zit (ligt er aan wie natuurlijk) dan is dat natuurlijk wél opwindend. Ik ken persoonlijk niemand die dat niet vindt. Omdát dan af te doen als bekrompen is echt de omgekeerde wereld.

Ik vind dat wel meevallen... Als er een mooie vrouw in bikini langs loopt denk ik wel es: Wow, das een mooie meid... Met zo'n gedachte lijkt me niets mis... Maar das heel wat anders dan gelijk opgewonden worden...

Als het zo zou zijn kun je beter helemaal niet meer de deur uit gaan... want als je in de stad loopt kom je ze ook tegen... dan hebben ze een strakke broek of een kort rokje aan en een strak kort topje er overheen... Kan me niet voorstellen dat dat dan nou zoveel minder opwindend is dan een bikini...
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 22 jul 2004 12:24

Daarom vind ik een , hoe heet dat ook al weer, zo'n stringding (in bikini) wel fout, dat benadrukt gewoon behoorlijk je achterste. En waarom moet dat perse (viond het persoonlijk ok vreselijk lelijk)

Meschianza, persoonlijk heb ik ook niet veel met strings in combinatie met bikini e.d. Een string als lingerie/ondergoed vind ik al iets anders, maar dat terzijde. Bij mij persoonlijk (en bij vrienden van me ook) verhoogt een string de mate van opwinding niet. En wat is er sexier aan een string inderdaad, die badpakken van tegenwoordig zijn ook sexy (zoals abc terecht opmerkte).

WE moeten daar gewoon interger mee omgaan. Dat je daar op let, kleding, badkleding. Onbewust kan je ook iets bij een ander in opschudding brengen.

Nu ligt dat er weer aan hoe je het ziet. Ik kan wat dat betreft wel weer meekomen met Joris, wat is er mis met de gedachte: 'dat is een mooie vrouw' (en ik heb die niet alleen bij vrouwen met een string, en als ik een relatie heb let ik sowieso op een heel andere manier op vrouwen dan wanneer ik geen relatie heb). En wat is er mis met een gezonde erectie? (Het is voor de man/jongen lulliger om een erectie midden op het strand te krijgen als voor de vrouw waardoor de erectie wordt veroorzaakt, zij merkt het meestal niet eens).

En, Meschianza, ik beweer niet perce dat er MEER seksueel gefrustreerden zijn in het christen-wereldje. Ik geef aan dat er verkeerd met seks wordt omgegaan. Dat er een taboe heerst wat betreft onderwerpen als seks, erecties, opwinding, kleding, etc.

Ik praat met vrienden ook regelmatig over seks en over wat nu 'mooi' en 'opwindend' is e.d. Ik vind het ook noodzakelijk dat je binnen een liefdesrelatie over seks praat. Absurd veel is nooit goed, extremen zijn nooit goed. Maar ik spreek beter over seks met mijn niet christelijke vrienden over het algemeen.

In het refo wereldje meer taboe over sexualiteit? Ja maar sla er nu niet mee in het rond! Jij vind dat het kan maar andere niet oa ik! allemaal anders

Beste Mondriaan, vind je het heel erg als ik hier niet veel van begrijp? Er is sprake van een taboe, taboes zijn niet goed, dus geef ik dat aan. Wat nu 'in het rond slaan'? En wat bedoel je met 'jij vindt dat het kan, maar ik niet'?

en toch! moet iedereeen op srand gaan liggen! Nee! En openheid over sexualiteit! is niet met zijn allen op strand liggen en de vraag of het mag!

Kijk, hier spreek je jezelf tegen. Ik moet zeggen 'ik VIND dat het mag' en jij zegt gewoon 'NEE, we MOETEN NIET op het strand gaan liggen'. Hoezo krom? Wat betreft het tweede heb je wel gelijk, openheid over seks heeft opzich niet zo heel veel te maken met strand en de vraag of het strand een plek is waar je als christen mag komen. Maar het taboe waar ik het over had beperkt zich niet tot seks, hier vallen ook zaken als 'kleding en badkleding etc' onder. Dus is het wel een terechte opmerking van mijn kant. .

Het houdt mijn idee in Voorlichting over het lichaam zonder taboes en eerbiedt voor het lichaam! En eerlijk er over kunnnen praten! met ouders
vriend(in) en vriendinnen!

Eerlijk praten is inderdaad altijd belangrijk, jammer dat dit veel te weinig gebeurt. Eerbied voor het lichaam is een stuk moeilijker, omdat dit niet definieerbaar is: wat is eerbied?

Jannes heeft het volste recht om te beslissen dat ze niet naar het strand gaat of wat dan ook. Maar het is onzin om dan te zeggen dat het voor christenen niet verantwoord is om daar te komen. Het is een persoonlijke vraag en geen vraag waar je een gemeenschappelijk antwoord op kunt geven. Al vind ik de argumenten TEGEN het strand ronduit zwak.

Henkie, een bikini maakt een vrouw niet opwindender, is dat wel het geval dan ligt dat volgens mij aan seksuele frustratie of aan een verkeerd beeld van de vrouw o.i.d. maar niet aan het feit dat die vrouw een bikini draagt. Ik vind een mooie vrouw in een nette pantalon en een net, hoog gesloten truitje ook sexy. Ik vind een mooie vrouw in een rok ook sexy, en ga zo maar door.

En Wieowie, die wedstrijdbadpakken zijn afgrijselijk, naar mijn mening, maar als er een mooie vrouw in zit, dan is dat nog steeds sexy.

Motormuis
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Motormuis » 22 jul 2004 12:43

Volgens mij bedoelt Jannes niet dat ze niet naar het strand kan. Ze vraagt zich af of het eerbaar is in badkleding dit te doen, of dat ze een t shirt aan moet trekken. Ze heeft gelijk dat mensen verkeerd bezig zijn als ze zo strak mogelijk en goed mogelijk en uitdagend mogelijk gekleed willen zijn, om zo mensen te verleiden. Of dat dan gebeurt, is een tweede. Maar dat is de vraagstelling niet.

Je bent mijns inziens verkeerd bezig als je door je kleding alle aandacht op je wilt vestigen. Die bodyculture moet je niet willen volgen. Als je tenminste het ermee eens bent dat de eer van God op de eerste plaats moet komen.
Geen commentaar

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 22 jul 2004 12:46

Ik draag ook graag kleding die ik mooi vind en als die onverhoopt 'verleidelijk' is, is dat dan mijn probleem of het probleem van de opgegeilde vrouw(en) die mij in die kleding zien? Daarbij doet het overgrote deel geen bikini aan om te verleiden denk ik, maar om bruin te worden. Met die mooie bruine huid zullen ze vervolgens wel weer gaan verleiden. Ik denk niet dat je het stand als ultieme verleidings-plaats moet gaan zien...

Pieter
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Pieter » 22 jul 2004 12:46

Hear, hear, MM!

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 22 jul 2004 12:47

Ik heb dus gereageerd, wat vind je daarvan?

Pieter
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Pieter » 22 jul 2004 12:58

kurtyo schreef:Ik heb dus gereageerd, wat vind je daarvan?

Als je vraag aan mij gericht is: ik vind dat je zelf ook de verantwoordelijkheid draagt om niet te verleiden. Je dient daar m.i. in je kledingkeuze wel degelijk rekening mee te houden.

Het blijft moeilijk, want wat voor de een verleidelijk is, is het voor een ander niet.

In ieder geval moeten we niet al te krampachtig doen, en wel nuchter blijven.

Motormuis
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Motormuis » 22 jul 2004 13:19

Pieter schreef:Hear, hear, MM!

Het is "here, here" :wink: :wink:

Verder blij met je steunbetuiging hoor :mrgreen:

Kurtyo, als het jouw intentie niet is om vrouwen met jouw kleding te verleiden, dan prima. Vrouwen verleid je sowieso niet makkelijk met je kleding, moet je toch meer voor doen...
Geen commentaar

Terug naar “Archief”