joepie schreef:jacobH schreef:ik was eigenlijk van plan me uit deze discussie terug te trekken. Maar toch nog even het volgende.
Hoe verhouden liefde en zonde zich met elkaar.
Blijkbaar kan zonde gedaan worden als een daad van liefde. Begrijp ik dat nu goed?
Heeft onze Schepper het dan verkeerd gedaan?
Ik heb altijd gedacht dat alle zonden van God vervloekt waren.
Vervloekte liefde, moet dat het dan zijn?
graag zou ik dit door degene die dit stellen uitgewerkt zien.
Ik stel het niet maar wil wel even erop ingaan. Al is het misschien wel weer een nieuw topic waard. Kun je zonde uit liefde doen? b.v.
En ik hoef dan alleen maar te denken aan de oorlog waarin mensen onderduikers hadden, mensen wat hebben die erop los gelogen en gestolen.
En inderdaad zijn de zonde als zodanig van God vervloekt, maar de mens die de zonde doet mag vergeving ontvangen vanuit zijn eeuwige liefde voor ons.
Ik moet dan altijd aan David denken. Wat had hij niet een zonde gedaan door Bathseba te begeren en te zorgen dat haar man omkwam in de oorlog, zodat ze voor hem kon zijn. Overspel! En Moord met voorbedachte rade!
En toch!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! een man naar Gods hart!
Waarom? Omdat hij zijn schuld beleed. En voor God op zijn knieen ging.
Inzag dat hij hierin fout geweest was.
Toen mocht ook hij weer opnieuw en schoongewassen beginnen.
Waarom zouden wij dat ook niet mogen?
ik begrijp wel dat er vergeving is voor de grootste der zondaren. (1 Timotheus 1:15 Dit is een getrouw woord, en alle aanneming waardig, dat Christus Jezus in de wereld gekomen is, om de zondaren zalig te maken, van welke ik de voornaamste ben.) Maar we zondigen ook niet goedkoop. Daar heeft Christus wel voor aan het kruis moeten hangen. (als we mogen weten dat Christus ook voor ons is gestorven.) We kunnen niet zomaar uitgaan van Gods vergeving. (zie ook de bergrede)
maar dit alles wil toch niet zeggen dat de zonde uit liefde kan worden gedaan?
ik vind het oorlogsvoorbeeld niet helemaal passend. De mensen kregen bijvoorbeeld geen eerlijk proces.
Wat David betreft, Het koste wel het eerste kind dat hij kreeg met Batseba.
Mag ik concluderen dat als je zonde doet dat helemaal niet zo erg is. Je gaat gewoon even om vergeving vragen en dat is het allemaal weer voor elkaar? (even gechargeerd gezegd)
Ik zou wel graag het antwoord willen zien van bv Markie, ook Aragon had zich in die richting uitgelaten.