Je eigen zondenlijst.......zelfkennis!

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

jo
Verkenner
Verkenner

precies!

Berichtdoor jo » 27 jun 2004 22:38

[quote="Tabitha"]Heiden, denk liever na over je fouten, dan dat je dit topic onder kritiek stelt.

Precies! :!:

joris

Re: raar hoor

Berichtdoor joris » 27 jun 2004 22:46

jo schreef:
heiden schreef:Probeer je God vast wat werk uit handen te nemen, voor als je straks voor hem moet verschijnen?
:? :? :? Kvind dit maar een heel raar topic. Je denkt blijkbaar te weten wat God wel en niet belangrijk vind.....

heiden 8)
    Sorry, dit vind ik praat uit een leeg hoofd. Je drukt je wel grof uit zeg.
zo'n rare opmerking vind ik het niet van Heiden hoor. tis minstens de moeite waard om te proberen te begrijpen wat hij precies bedoeld lijkt mij.

jo
Verkenner
Verkenner

herkenning

Berichtdoor jo » 27 jun 2004 22:51

Tabitha schreef:Heiden, denk liever na over je fouten, dan dat je dit topic onder kritiek stelt.

- neiging om lichtzinnig te worden en aandacht op mezelf richten i.p.v God
- neiging om de spot te steken met sommige kerken/visies
- soms verkeerde sexuele gevoelens
- niet genoeg vertrouwen op God
- het tegenovergestelde doen dan wat m'n ouders willen

:oops: :oops: :oops:
    Dit komt mij ook (helaas) bekend voor.
    Bij mij is kleding ook wel een erg zwakke plek, want eigenlijk is dat helemaal niet belangrijk. Ik denk (vooral in deze tijd) dat er veel meisjes/vrouwen (ook mannen, maar misschien wat minder extreem), heel erg bezig zijn met het uiterlijk. Ook in de reformatorische gezindte merk ik, dat niet alle, maar wel veel vrouwen volgens de laatste mode lopen. Vaak wordt er dan gezegd:"Je hoeft er toch niet ouderwets bij te lopen?", nee natuurlijk niet, maar ik betrap mezelf er op dat ik er wel aan mee doe. En volgens mij is dat ook wereldgelijkvormigheid. Daar hoef je niet perse een broek voor aan te hebben. Ook met je rok kun je wereldgelijkvormig zijn. Als ik eerlijk ben, heb ik best een zwak voor mode/kleding. Dat is ook zonde, maar de meesten wimpelen dat af, van ach dat valt toch wel mee? Persoonlijk denk ik, dat als je bekeerd bent dan vind je dat niet zo belangrijk meer. Alhoewel je dan ook niet zonder zonden bent natuurlijk.

Napoleon
Moderator

Re: herkenning

Berichtdoor Napoleon » 27 jun 2004 23:45

jo schreef:Persoonlijk denk ik, dat als je bekeerd bent dan vind je dat niet zo belangrijk meer. Alhoewel je dan ook niet zonder zonden bent natuurlijk.[/list]

vraag ik me af. natuurlijk, als het goed is is dat dan niet het belangrijkste meer (ik hoop overigens dat mode ook nu niet het belangrijkste is voor jou :D ), maar ook als je bekeerd bent, ben je nog dezelfde jo, met hetzelfde karakter, dezelfde voorliefde voor mooie dingen, mooie kleding, enz., en je moet niet verwachten dat dat nu in een keer veranderd.
Verder, verder,
altijd maar vooruit
van stad naar stad,
van oost naar west,
van noord naar zuid

jo
Verkenner
Verkenner

Re: herkenning

Berichtdoor jo » 28 jun 2004 19:12

Napoleon schreef:
jo schreef:Persoonlijk denk ik, dat als je bekeerd bent dan vind je dat niet zo belangrijk meer. Alhoewel je dan ook niet zonder zonden bent natuurlijk.[/list]

vraag ik me af. natuurlijk, als het goed is is dat dan niet het belangrijkste meer (ik hoop overigens dat mode ook nu niet het belangrijkste is voor jou :D ), maar ook als je bekeerd bent, ben je nog dezelfde jo, met hetzelfde karakter, dezelfde voorliefde voor mooie dingen, mooie kleding, enz., en je moet niet verwachten dat dat nu in een keer veranderd.
[/list]
Daar heb je helemaal gelijk in. :(

MeneerAart
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor MeneerAart » 29 jun 2004 08:52

Mijn zondenlijst is nooit compleet maar ik heb wel voor ogen wat de heetste hangijzers zijn.

Hou je vast:
- Te snel vergeten te bidden
- Te makkelijk Ja zeggen tegen dingen (ook dingen waar je ?? bij kunt zetten)
- Te weinig bezig met Gods woord
- Perioden dat ik teveel opga in mijn werk
- Perioden dat geld mij teveel beheerst :?
- Nadenken over je zonde doe ik veel te weinig! Leven gaat maar door en het zondebesef wordt met de dag minder als ik er neit bij stilsta!

Er zijn ook nog wel wat meer persoonlijke zonden die ik hier niet zomaar neer ga zetten, maar ik vind het onwijs goed dat hier een topic over is om er over na te denken!
Weten is meten

jo
Verkenner
Verkenner

herken ik

Berichtdoor jo » 29 jun 2004 21:34

MeneerAart schreef:Mijn zondenlijst is nooit compleet maar ik heb wel voor ogen wat de heetste hangijzers zijn.

Hou je vast:
- Te snel vergeten te bidden
- Te makkelijk Ja zeggen tegen dingen (ook dingen waar je ?? bij kunt zetten)
- Te weinig bezig met Gods woord
- Perioden dat ik teveel opga in mijn werk
- Perioden dat geld mij teveel beheerst :?
- Nadenken over je zonde doe ik veel te weinig! Leven gaat maar door en het zondebesef wordt met de dag minder als ik er neit bij stilsta!

Er zijn ook nog wel wat meer persoonlijke zonden die ik hier niet zomaar neer ga zetten, maar ik vind het onwijs goed dat hier een topic over is om er over na te denken!
    Helaas herken ik dit rijtje ook bij mezelf.........
    Inclusief de persoonlijke zonden, die ik hier ook niet neer zet.

joris

Berichtdoor joris » 29 jun 2004 22:56

pff wat een brave zonden zeg :-)

ik heb vanavond weer veels te hard gereden 140 km/uur
ik heb bij het tankstation langer dan goed voor mij is (veel te lang dus) naar de bovenste plank van de tijdschriften gekeken.

winstpuntje: heb geen idee bedacht om een tijdschrift te kopen!

MeneerAart
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor MeneerAart » 30 jun 2004 00:05

joris schreef:pff wat een brave zonden zeg :-)

ik heb vanavond weer veels te hard gereden 140 km/uur
ik heb bij het tankstation langer dan goed voor mij is (veel te lang dus) naar de bovenste plank van de tijdschriften gekeken.

Wow goed bezig joris.
Te hard rijden is ook wel een zonde van mij, maar daar krijg ik helaas ook regelmatig straf voor van het CJIB.
Maar niet te veel goede ideeen gaan krijgen joris om een blaadje te kopen :D
Weten is meten

TheEdge
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor TheEdge » 30 jun 2004 00:38

Geen gek idee, dit topic.

Mijn grootste fout is dat ik te hard en te snel oordeel. Ik heb er al veel mensen mee gekwetst, en er is zelfs ooit iemand door mij zijn baan kwijtgeraakt. :cry: Neem me dus niet altijd even serieus en meldt het als ik tever dreig te gaan. Ik probeer te veranderen.

Dat ik verder lui, gemakzuchtig en ongestructureerd ben, kun je wel zien aan het tijdstip waarop ik nu nog zit te SOGgen... :wink:
TheEdge leest voor 't eerst de bijbel van kaft tot kaft.

Tussenstand: Ester 1 (19/08/05)

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 30 jun 2004 11:11

Oww, als soggen ook op je zondelijst hoort.. *presenteert zich*

thespiritisinsideus

Berichtdoor thespiritisinsideus » 30 jun 2004 13:17

ehm, ja, te hard rijden is geen zonde, maar vakkundig indelen van je kostbare tijd :p anders ga ik zeker verloren, aangezien mijn ijdelheid ook grensoverschrijdend is, ik werd daar weer op pijnlijk wijze mee geconfronteerd toen k mn koffer aan t pakken was :s

surfer
Majoor
Majoor

Berichtdoor surfer » 30 jun 2004 20:20

hard rijden is geen zonde
behalve als je daardoor een ander doodrijdt, dan is het achteraf bekeken wel een zonde.

Lijkt me trouwens geen goed idee om je 'zonden' hier te gaan opsommen voor allerlei onbekenden.

joris

Berichtdoor joris » 01 jul 2004 06:46

thespiritisinsideus schreef:ehm, ja, te hard rijden is geen zonde, maar vakkundig indelen van je kostbare tijd :p anders ga ik zeker verloren, aangezien mijn ijdelheid ook grensoverschrijdend is, ik werd daar weer op pijnlijk wijze mee geconfronteerd toen k mn koffer aan t pakken was :s

hmm, klinkt dit niet heel bekend: ik wilde alleen maar, Satan zei dat.....

liedje van Elly en Rikkert: hou je aan de regels, anders krijg je brokken!

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 01 jul 2004 16:16

joris schreef:naar de bovenste plank van de tijdschriften gekeken.

haha..

en dan vervolgens met een ichtus achter op je auto weg rijden :wink:
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

Terug naar “Archief”