Moderator: Moderafo's
@tlantis schreef:Volgens mij is deze discussie hier al een stuk of 3000 keer gevoerd... maar goed...
Bekeren in de zin van "bekeerd u" moet een mens doen.
Bekeren in de zin van wedergeboorte is het werk van de Heilige Geest.
Verder is het een discussie waar de bijbel niet dieper op in gaat en die alleen maar leid tot eindeloze discussies over onzinnige dogmatiek.
Zoek gewoon naar Jezus en je zal Hem vinden. Wat jij dan precies doet en wat God dan precies voor jou doet is iets wat je prima aan God over kan laten...
Aragorn schreef:Daphne schreef:De Heere roept ons ook toe, dat we erom moeten vragen/smeken.
Ik hoorde toevallig gisteravond een dominee zeggen dat dit een van de onzinnigste dingen is die er zijn. JIJ moet je bekeren en dan vraag je aan God: wilt U me bekeren?
Vond ik wel een interessant punt..
Daphne schreef:hoe bedoel je dit precies?
Volgens mij komt iemand die niet bekeerd is, niet in de hemel. Als Jezus niet jouw Borg/Zaligmaker is geworden, wie moet er dan betalen voor al je zonden? God ziet ze echt niet door de vingers!
Ja. En er zijn ook nogal wat mensen die er sowieso geen behoefte aan hebben. Ja, idd erg stom.... van beiden danMatt schreef:Aragorn schreef:Als je dan ook gelooft dat ze vergeven zijn omdat God zegt dat wie zijn zonden belijdt vergeven wordt, ben je volgens de bijbel idd bekeerd ja.
Hoe komt het dan dat er zo weinig mensen bekeerd zijn? Is het zo moeilijk om te geloven dat je zonden vergeven zijn?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten