Lid van een politiek partij, en zo ja welke?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Rudolf Meuser
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Rudolf Meuser » 01 jun 2004 16:32

Geliefden,

Ik ben actief lid van de Duitse CDU.
http://www.cdu-mg.de/cms/front_content. ... 1&client=1

Groeten,

Rudolf
LEES! LEES! LEES!LEES!LEES!LEES!

http://www.karpis.com/bossenbroek

Bigboss
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Bigboss » 01 jun 2004 19:01

Aragorn schreef:Ik ben via via in de organisatie van de SGP terechtgekomen en toen kon ik er natuurlijk ook niet onderuit om lid te worden.. :wink:

Eigenlijk begrijp ik het zelf ook niet zo goed, want ik ben helemaal geen diehard SGP-er, ben het met een aantal fundamentele standpunten zelfs oneens. Maargoed, ik zie op landelijk niveau ook niet direct een geweldig alternateif, dus whatever.

Aragron, het is uberhaupt niet mogelijk een partij te vinden waar je het voor 100% eens bent met al hun programpunten.

Dus troost je.............en blijf lekker zitten waar je zit.

Groet, Rens
Geloof is een mooi iets, maar je moet er geen hoofdpijn van krijgen (Citaat)

Tabitha
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Tabitha » 01 jun 2004 19:45

Bigboss schreef:.

Aragorn

...maar verroer je wel, want het wordt hoog tijd om het vrouwenstandpunt af te schaffen en het imago van de SGP te verbeteren!
Je leeft niet echt, totdat je iets gevonden hebt waar je voor zou willen sterven.

Bigboss
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Bigboss » 01 jun 2004 20:15

Tabitha schreef:
Bigboss schreef:.

Aragorn

...maar verroer je wel, want het wordt hoog tijd om het vrouwenstandpunt af te schaffen en het imago van de SGP te verbeteren!

Touche!!

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 01 jun 2004 20:16

SP is voor abortus daar hoor je niks van, maar als de SGP een vrouwenstandpunt heeft staat iedereen op zijn kop :?
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

Tabitha
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Tabitha » 01 jun 2004 20:19

johannes1 schreef:SP is voor abortus daar hoor je niks van, maar als de SGP een vrouwenstandpunt heeft staat iedereen op zijn kop :?

daarmee ben ik het eens, ik vind het abortusstandpunt van de SP dan ook absoluut niet goed, maar dat wil toch niet zeggen dat de SGP achterhaalde standpunten, die bovendien het imago van de partij ernstige schade, maar niet moet afschaffen?
Je leeft niet echt, totdat je iets gevonden hebt waar je voor zou willen sterven.

Lucy

Berichtdoor Lucy » 01 jun 2004 20:21

meschianza schreef:
paprikameisje2 schreef:geen lid, SGP ligt op mijn lijn, maar doordat vrouwen toch nie twelkom zijn binnen de partij, krijgen ze mijn lidmaatschap ook niet. LPF lig ook erg rechts, alleen de visie op van abortus en euternasie dragen zij niet, dus ik ben nog steeds zoekend. ZOdra SGP vrouwen toelaat in het bestuur, ga ik meedoen en lid worden!!

Exact mijn antwoord! Ik heb, geloof het of niet, zelfs in stands gestaan voor de SGPjongeren, maar hoe ze ok smeekte, ik werd geen lid om bovenstaande reden. Ik zou het niet kunnen verdragen dat de mannelijke leden over mogen gaan naar de SGP en ik mijn lidmaatschap op moet zeggen om mijn vrouw-zijn.

Een beetje zwak dat je daarom niet op de SGP stemt, vind ik. Er mankeert aan alle partijen toch wel wat, of heb je een partij gevonden waar je het met ALLES eens bent?? Ik denk ook anders over het vrouwenstandpunt dan de SGP, maar vind het toch de beste partij.

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 01 jun 2004 20:22

is het standpunt van de SP niet achterhaalt, want we weten allemaal dat dit niet kan. en toch blijven ze dat standpunt behouden. en wat is er nou zo erg aan het standpunt van de SGP? wordt jij of nederland er slechter van?
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 01 jun 2004 20:26

johannes1 schreef:is het standpunt van de SP niet achterhaalt, want we weten allemaal dat dit niet kan. en toch blijven ze dat standpunt behouden. en wat is er nou zo erg aan het standpunt van de SGP? wordt jij of nederland er slechter van?

Het gaat om het principe.. 8)

En als ze het standpunt overboord gooien moet er natuurlijk wel een grote electorale zege op volgen, dus moet je nu alvast niet stemmen, anders kun je daar niet aan meewerken. :D

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 01 jun 2004 20:27

mijn stem hebben ze sowieso, overigens ben ik ook lid van de partij

Bigboss
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Bigboss » 01 jun 2004 20:45

Voor iedereen hebben de respectievelijke partijen wel verfoeilijke standpunten.

Voor de een is het integratie- en immigratiestandpunt van "Links" zo ongeveer het allerergste wat NL kan overkomen, dan weer is het vrouwenstandpunt en/of het mediastandpunt het gruwelijkste dat er bestaat, kortom,

mensen, laat je leiden door wat JIJZELF belangrijk vind dat gedaan moet worden in NL, en welke partij JIJ vind dat die dat het beste zou kunnen doen. Dat je enkele mankementen aan elk der partijen zal ontdekken, goed het zij zo.

Maar bid God om wijsheid, of, als je niet direct gelovig bent, spel de programs volledig uit.

BaBBa
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor BaBBa » 02 jun 2004 10:53

ik ben lid van de CU

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 02 jun 2004 11:01

Ik ben lid van de SP geweest, en wilde in de gemeente daarin actief zijn. Nou, ik vond het waardeloos! Met vergaderingen kwamen er steeds maar ongeveer 3 mensen opdagen en we stonden met een standje en toen liet ook bijna iedereen het afweten. De gene die het leidde, vond ik maar (sorry) een geitenwollensokken figuur, zoeen die zijn vrouw laat werken en voor de kleine kinderen zorgt. Daar kan ik zo wie zo al niet tegen, omdat ik het een pooiermentaliteit vind om je vrouw te laten werken en zelf thuis bij de kindjes te blijven als man, sorry als ik iemand kwets, maar ik vind dat NURDO'S, zoals dat in jeugdig Nederlands heet. Dus ik had het al redelijk gauw bekeken daar.
Wel hoop ik dat eindelijk eens wat meer mensen sp gaan stemmen, dan krijgen we misschien iets meer lucht financieel, want nu is het voor veel mensen (zoals wij) bittere armoede, en het wordt alleen maar slechter. Als het zo door gaat kunnen we de huur geeneens meer betalen en moeten we ons huis uit..... (510 euro p/mnd en verhuizen is momenteel onmogelijk, bovendien betaal je hier voor een akelige rotflat al 420 euro)

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 02 jun 2004 11:25

Aragorn schreef:He MM, vind je het geen pooiermentaliteit van vrouwen die hun man laten werken dan? :roll:

Nee, dat is anders, want weet je hoe het is om 9 maanden een kind te dragen, die als een parasiet alle goeie stoffen uit je wegslurpt? En dan, hebben mannen borsten? Nee. Meestal geef je gemiddeld een half jaar per kind de borst, fles is onnatuurlijk en borst is voor een kind gezonder. Ik kan er nog steeds niet aan wennen, dat vrouwen kinderen krijgen om ze vervolgens in de steek te laten en door hun ouwe heer op te laten voeden. Mannen kunnen dat niet bij babys en peuters, sorry als ik iemand kwets, das niet de bedoeling, maar een kind heeft in de beginjaren moederliefde nodig, en dat kan een ouwe heer niet geven. Mannen horen er pas later aan te pas te komen, als kinderen rond de 4 jaar zijn. Anders mist een kind nestwarmte, moederliefde, en dat is door een man niet te geven, hoe lief een man ook is. Vaderliefde is ook heel belangrijk maar anders, en heeft een andere functie.

joepie

Berichtdoor joepie » 02 jun 2004 12:14

En wat is die functie dan volgens jou :?: :?

Terug naar “Archief”