mealybug schreef:Je teksten uit Johannes behoren tot de tijd dat de heilige Geest nog niet was uitgestort.
Leg eens uit, wat er mbt tot deze tekst veranderd is sinds de uitstorting van die Geest?
h.g.
Learsi
Moderator: Moderafo's
mealybug schreef:Je teksten uit Johannes behoren tot de tijd dat de heilige Geest nog niet was uitgestort.
naamloos schreef:Ik reageerde op jouw stellng dat God tegen gelovigen zegt "laat u met God verzoenen". (het ging over de gelovigen uit 2 Kor. 5) En dat staat er dus niet. In Christus heeft hij de wereld met zichelf verzoend.
naamloos schreef:Ik reageerde op jouw stelling dat God tegen gelovigen zegt "laat u met God verzoenen".
Daar staat dus niet dat gelovigen met God verzoend moeten worden, dus dat is wel een stelling van jou. Gelovigen zijn al met God verzoend.learsi schreef:Het was geen stelling van mij
De tekst SV van 2Kor.5:20 luidt als volgt:........zo zijn wij dan gezanten van Christus wege, alsof God door ons bade; wij bidden van Christus wege,........... laat u met God verzoenen.
Welke vertaling gebruik jij op dit moment?
Ik heb gezegd dat geloof en verzoening samengaan, en ik heb heel niet gezegd dat geloof de verzoening is. Lees maar terug!learsi schreef:Zij die nog ongelovig zijn worden opgeroepen te geloven.
Dat geloof is nodig om zich te laten verzoenen.
Geloof en de belofte van verzoening, die door Christus verworven is en door Christus bediend wordt, horen bij elkaar.
God belooft verzoening aan wie tot Hem komen om die verzoening.
Hebr.11:6......Maar zonder geloof is het onmogelijk Gode te behagen. Want die tot God komt moet geloven dat Hij is en een beloner der genen, die Hem zoeken......
Daarnaast schakel jij geloof en verzoening gelijk.
Het geloof zelf kan de verzoening niet zijn.
Spurgeon: het geloof is de pijpleiding waardoor Gods beloften ontvangen worden!
De pijpleiding is de belofte niet.
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 34 gasten