Ik heb hier even over nagedacht.
In het engels staat er geschreven: Do unto others what you want others to do to yourself.
Doet tot anderen wat je wilt dat anderen doen tot je jezelf, of dus, heb je naaste lief zoals jezelf.
Ten eerste laat je dan de anderen zichzelf zijn, want je verwacht ook dat de anderen je dat toelaten.
Heb je honger of dorst, vraag dan aan de ander of ze iets willen eten of drinken.
Wil je bvb een trui omdat je het kou hebt, vraag de ander of ze iets nodig hebben om zich te verwarmen.
Wil je geld van een ander? Je kan niet twee meesters tegelijk dienen, geld en God.
Zo ben je liefhebbend.
Doen tot anderen wat je wil dat ze doen tot jezelf, daarvoor is er ook eerlijkheid nodig. Eerlijkheid tegenover jezelf. Zo moet je dus eerlijk tegenover jezelf. Het kan wat oefening vergen, maar door dit gebod na te streven, toon je God dat je het serieus meent met Hem en Hij zal je helpen.
Ik ben dit gebod nu al een week aan het beoefenen zoals ik het beschreven heb, en gans mijn wereld verandert. Het is zoals ik zei, door dit gebod te beginnen beoefenen heb ik God de indruk gegeven dat ik het meen Hem te dienen, en Hij begint me bij te staan.
Alle reacties en bedenking zijn welkom.
Moge jullie beloond worden door het beoefenen van dit gebod!