Bezuinigingen gezinnen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Re: Bezuinigingen gezinnen

Berichtdoor schelpje3 » 19 sep 2013 16:08

Het is leuk kleding kopen nu hoor. Bij de Brenninkmeijertjes veel 2e kledingstukken voor de halve prijs, daarbij ook nog een tegoedbon. :D
En overal snel klaar bij de kassa, want het is niet echt superdruk.

Ruth2
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Ruth2 » 19 sep 2013 16:20

Dat zal nog wel erger worden, het was vorig jaar al veel minder druk en ik wacht nog wel even hoor, voordat je het weet is alles weer voor de helft of minder :D

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 19 sep 2013 20:51

Ja maar met deze temperatuur is het wel fijn om een (nieuw)vestje of truitje te hebben 8-[

Ruth2
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Ruth2 » 19 sep 2013 20:54

Zeker weten maar dat heb ik nog wel hangen :wink:
Geen nieuwe maar dat hoeft ook niet.

JLIN
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor JLIN » 04 nov 2013 14:10

Probleem is dat we een goddeloze seculiere overheid hebben die vooral gelijkheid tussen man en vrouw propageert, zeker als het om werk gaat, dat hebben we aan het marxistische feminisme te danken!
Gezinnen met alleen een werkende vader buitenshuis wordt het heel lastig gemaakt, gelukkig heeft de SGP, daarbij het herfstakkoord een stokje voor gestoken!
Carpe Diem

ricky70
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor ricky70 » 05 nov 2013 15:29

Of de SGP daar ook daadwerkelijk een stokje voor heeft weten te steken valt nog te bezien.
Voorlopig kost het hebben van kinderen op korte termijn alleen nog meer geld. Ze vergeten dat alelen mijn kinderen dadelijk onze AOW op mogen hoesten. ](*,)

Boaz
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Boaz » 05 nov 2013 16:08

ricky70 schreef:Of de SGP daar ook daadwerkelijk een stokje voor heeft weten te steken valt nog te bezien.
Voorlopig kost het hebben van kinderen op korte termijn alleen nog meer geld. Ze vergeten dat alelen mijn kinderen dadelijk onze AOW op mogen hoesten. ](*,)

Nou, dat klinkt wel erg negatief.. behalve dat mijn kinderen geld kosten, brengen ze me veel vreugde en zou ik ze voor geen goud willen missen!

Ik vind het krijgen van kinderbijslag een behoorlijke luxe, want waarom zou ik geld toe krijgen voor kinderen die ik zelf heb gewild? Waarom moet de gemeenschap daar aan bijdragen? En dat ouders een tegemoetkoming kregen voor kinderoppas vind ik al net zo absurd, m.i. ben je als ouders zelf verantwoordelijk voor de zorg voor je kinderen.

Ik deel wel de gedachte dat het oneerlijk is als een alleen verdiener meer belasting afdraagt dan twee verdieners, maar kinderbijslag mogen ze van mij afschaffen, dat scheelt de schatkist al heel wat geld.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 05 nov 2013 16:26

ricky70 schreef:Of de SGP daar ook daadwerkelijk een stokje voor heeft weten te steken valt nog te bezien.

Dat doen wij al jaren voor onze ouders. :D

Jess
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Jess » 06 nov 2013 10:43

Sinds deze maand houd ik een kasboek bij. Heb 500 euro opgenomen en daar wil ik het voor deze maand mee doen voor de boodschappen. Heb elke maand het voornemen om het met 500 euro te doen maar dat lukt eigenlijk niet zo, pinpas is weer snel getrokken. Hier wil ik dus de boodschappen van betalen, kleine dingen als zakgeld, incidenteel overblijven, zendingsgeld. Het collectegeld zit hier ook bij in. Neem de bonnetjes mee van de winkel en schrijf alles op. Zit nu al tegen de 400 euro aan 2,5 week na het storten van het salaris. Pffffffff. Heb zojuist iets overbodigs gekocht: een zak witte kadetten en blikje bokworsten voor de woensdagmiddag ipv de gewone boterhammen met beleg. Maar tjonge zeg, ik wil ook zo graag de kids wat extra's bieden, dat geeft juist een leuke jeugdherinnering zeg maar.

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 06 nov 2013 10:55

Jess schreef:Sinds deze maand houd ik een kasboek bij. Heb 500 euro opgenomen en daar wil ik het voor deze maand mee doen voor de boodschappen. Heb elke maand het voornemen om het met 500 euro te doen maar dat lukt eigenlijk niet zo, pinpas is weer snel getrokken. Hier wil ik dus de boodschappen van betalen, kleine dingen als zakgeld, incidenteel overblijven, zendingsgeld. Het collectegeld zit hier ook bij in. Neem de bonnetjes mee van de winkel en schrijf alles op. Zit nu al tegen de 400 euro aan 2,5 week na het storten van het salaris. Pffffffff. Heb zojuist iets overbodigs gekocht: een zak witte kadetten en blikje bokworsten voor de woensdagmiddag ipv de gewone boterhammen met beleg. Maar tjonge zeg, ik wil ook zo graag de kids wat extra's bieden, dat geeft juist een leuke jeugdherinnering zeg maar.

Zoveel heb of had ik niet. Ik kom de laatste tijd rond met 300, maar ja, ik heb 3 kleine kinderen, geen man en eet zelf niks. Maar dan bezuinig ik gewoon op mijn eigen eten en doe weleens wat leuks. Ben het gekniert nu echt wel spuugzat. Ik raak m'n baan kwijt en dan krijg ik lekker een ophoepelpremie. Heb m'n huur opgezegd en had al borg betaald, dus deze maand geen huur betaald. Heerlijk zeg, heb er 110 euro op een dag doorheen gebrast. Lekker een dagje uit en alles doen waar ze zin in hadden.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

Jess
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Jess » 06 nov 2013 13:13

is dat wijs? waar woon je volgende maand dan? Toch niet in een kartonnen doos hoop ik, zeker voor je kinderen.

Kan me voorstellen dat je ervan baalt om met weinig rond te komen maar toch moet je altijd vooruit kijken.

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 06 nov 2013 13:55

Jess schreef:is dat wijs? waar woon je volgende maand dan? Toch niet in een kartonnen doos hoop ik, zeker voor je kinderen.

Kan me voorstellen dat je ervan baalt om met weinig rond te komen maar toch moet je altijd vooruit kijken.

Volgende maand heb ik gewoon weer geld, dit was extra, omdat ik die borg al had betaald.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 06 nov 2013 21:13

Ze vergeten dat alelen mijn kinderen dadelijk onze AOW op mogen hoesten. ](*,)

Hoe kom je daarbij? Wij hebben jaren premie betaald! Dus er hard voor gewerkt.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 06 nov 2013 21:15

Heerlijk zeg, heb er 110 euro op een dag doorheen gebrast. Lekker een dagje uit en alles doen waar ze zin in hadden.
Dat is een hoop geld op een dag er doorheen "brassen" als je zo weinig te verteren hebt. Is dat wel verstandig? Ik wil niet moralistisch doen. Maar als ik dat doe heb ik een knoop in mijn maag en geniet er niet van.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 06 nov 2013 21:16

Volgende maand heb ik gewoon weer geld, dit was extra, omdat ik die borg al had betaald.

Als je niet werkt is het nooit "gewoon". Dan is het altijd gemeenschapsgeld, denk ik, maar misschien heb ik het mis hoor.

Terug naar “Archief”