Jannette123 schreef:En natuurlijk, het irriteert me mateloos dat sommige media continu een bepaald beeld blijven voorschotelen, maar in principe kan je van objectieve programma's feiten verwachten, net zoals van geschiedenisboeken.
Ja maar dan nog wordt gezegd dat een bepaald persoon 'stom' is. En zo iedereen hetzelfde denkt. Beter ken je die persoon gewoon NIET en kom je er vanzelf wel een keer achter. Maar dat is natuurlijk net zoals met Hitler.
Het zal heus wel waar zijn wat hij gedaan heeft. Dat gelooft iedereen. Maar of het echt een eikel was? Geen idee. Ik heb hem nog nooit gesproken.
Hij zal heus wel zijn dingen gehad hebben die echt de deur niet uit konden.. maar gaat mij meer om dat iedereen dan meteen denkt dat het onaardige man is. Wie weet is hij wel hartstikke aardig? Dit is natuurlijk wel een extreem voorbeeld, dat weet ik, die man had heus wel een steekje los!
Maar je hebt ook zat programma's waardoor wij heel erg beïnvloed worden. Daarbij zijn er gewoon een heleboel mensen nieuws verslaafd. Vroeger gingen gezinnen nog de bijbel lezen met ze alle en tegenwoordig kijken we alleen maar 'dom' naar een vierkant gestalte waarvan je echt niet slimmer wordt. Je onderzoekt niets, je doet niets, je kijkt alleen maar en dat is de toekomst![/quote]
hou oud ben je ...17 ofzo ? ik heb maar even wat uitspraken van jou benadrukt... ik zou zeggen... ga eens (vooral in de periode rond mei ) tv kijken op National Geographic of beter ... huur een dvd of koop een dvd over de tweede wereldoorlog... en zie wat hij aanrichtte .. jij doet het voorkomen alsof het meevalt en twijfelt zelfs of het waar is wat er is gebeurd...
](./images/smilies/eusa_wall.gif)
althans zo kom je wel over... Ik zal niet ontkennen dat tv ook zijn slechte kanten heeft maar jij doet alsof alles slecht is .. tv heeft ook juist zijn mooie kanten . Ik weet nog wel dat de VPRO een hele indrukwekkende serie had over kanker, dat was dan wel 30 jaar terug ofzo... en een andere omroep over bv dementie .. en waarom zou je iets niet onderzoeken als je iets heb gezien op tv.. volgens jou is de bijbel het enige boek wat waar is en daar kan je alles uit halen... beetje kortzichtig natuurlijk. En van een tv kan je niks leren he.... school tv, educatieve programma's of ontstaan van de nederlandse monarchie, natuurdocumantaire;s over de noordpool... flight, over de trek van vogels... nee van TV word je dom en steek je niks op... keurings dienst van Waren , over voedselproductie hoe iets ontstaat of hoe jij aan je zogenaamde scharrelei komt... is dat wel een scharrel kip en wat zijn de eisen aan een scharrelkip.. eh nee je leert niks op tv...
Volgens mij is er bij jou alleen maar ingestampt TV is DUIVElS zonder een gedegen onderbouwing... Jouw kerk is zeker de enige waarachtige kerk van God .... en al die andere kerken hebben het fout...zelfs de zwaardere kerk.... , het gaat er toch om dat jij je fijn voelt in kerk x , je achter die visie staat , maar dat zegt nog niet dat jou kerk de ware is... of dat mijn kerk de ware is...