Ik vind het moeilijk wat ik hiervan moet denken, maar graag wil ik vasthouden aan het feit dat God Zijn dienaren zendt tot Wie Hij wil en wanneer Hij wil.
Misschien bevindt zich in die gemeenten wel het grootst aantal onbekeerde kerkgangers.
Moderator: Moderafo's
Ik vind het moeilijk wat ik hiervan moet denken, maar graag wil ik vasthouden aan het feit dat God Zijn dienaren zendt tot Wie Hij wil en wanneer Hij wil.
gml schreef:Gereformeerde Gemeenten
Beroepen: te Carterton (Nieuw Zeeland), W. Harinck te Moerkapelle.
DonAppie schreef: Hij is officieel pas vanaf 30-06 beroepbaar, maar goed die paar dagen...
gml schreef:Alle 3 de kandidaten hebben, van de beroepen die ze alle 3 afzonderlijk ontvingen, het beroep naar de gemeente aangenomen, die de meeste leden heeft.
Ledenaantal 2013
's-Gravenpolder: 1920 leden (kand. S.W. Janse heeft het beroep naar deze gemeente aangenomen)
Krimpen aan den IJssel: 1511 leden (kand. C. van Ruitenburg heeft het beroep naar deze gemeente aangenomen)
Rijssen-West: 1481 leden (kand. J. van Laar heeft het beroep naar deze gemeente aangenomen)
meiske schreef:
Is dit zo! Okey dat is wel bizar dan. Ik keek net op http://gergemeenten.nl/index.php/ledent ... r-gem-2012. Nu blijkt dat 28 grootste gemeenten een eigen dominee hebben of bijna hebben! We zullen het maar van deze kant bekijken dat het grootste gedeelte van de gg nu een eigen dominee heeft op deze manier. Maar hopelijk komt er toch ook een keer een dominee naar onze wat kleinere gemeente!
schelpje3 schreef:Ook de korte duur van vacant zijn, is opmerkelijk!
ds Mulder is amper voor het laatst het trapje van de kansel afgegaan, of er is al weer een opvolger.
Terwijl de gemeente Vlaardingen (waar hij volgens mij consulent was) het al jaren zonder ds moeten doen.
Sommige gemeentes staan volgens mij te boek als "moeilijk". Ik zou het anders niet weten.
gml schreef:Gereformeerde Gemeenten:
Aangenomen: naar Krimpen aan den IJssel, kand. C. van Ruitenburg te Hendrik-Ido-Ambacht, die bedankte voor Benthuizen, Goudswaard, Hoofddorp, Puttershoek, Ridderkerk-Slikkerveer, Rotterdam-Alexanderpolder en Sint Annaland.
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 20 gasten